In de toekomst van baan wisselen, maar wat dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

In de toekomst van baan wisselen, maar wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 21:09

Momenteel doe ik werk wat ik ontzettend leuk vindt, alleen bestaat er zomaar de kans dat het over 15/20 jaar zo ver overgenomen is door de automatisering dat ik weleens bang ben voor de toekomst.

Tot nu toe heb ik veel geluk gehad, heb een mbo 3 opleiding dierenverzorging op zak, maar ben mijn huidige beroep via via ingerold.

Ik denk dan weleens wat dan? Want met mijn diploma kan ik eigenlijk ook niet echt iets. Ik denk er weleens aan om een thuisstudie te volgen, maar daar komen vaak stages bij kijken toch? En ik vind mijn werk echt leuk dus wat ik zou leren met een thuisstudie zou ik misschien vergeten zijn tegen de tijd dat ik het echt zou kunnen gebruiken. Daarbij dacht ik aan werk als een reisadviseur/reisbureau, ik zou het wel gaaf vinden om bijvoorbeeld zelf een online reisbureau te hebben alleen ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen aanpakken of een eigen webwinkel voor bepaalde kleding, maar waar vindt je dan die kleding? want ik heb wel een idee van wat ik zelf mis. Iets online is eventueel ook goed op te starten naast mijn huidige baan.
Hoe hebben mensen hier met webwinkels dat aangepakt?
Maar iets van planner zou me wat dat betreft ook passen.

Bienotje

Re: In de toekomst van baan wisselen, maar wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:06

Begin wel nieuwsgierig te worden wat je nu dan voor werk doet?

Evt omscholen zou ik doen als je ook nu gelijk ander werk wil gaan doen. Diploma zonder werkervaring is ook niet even gunstig. En of je voor zelfstandig iets wil gaan of loondienst is ook wel heel verschil. Ik zou je als ik jouw was eeerst meer orienteren op wat je evt wil. En als het pas echt over 15/ 20 jaar actueel wordt zou ik het tegen die tijd bekijken. Dan zijn er vast alwel meer dingen verandert en nieuwe alternatieven en kansen. Verder kan namelijk niemand anders voor je bepalen of redeneren wat wijsheid is. Dat weet je achteraf pas.

BigOne

Re: In de toekomst van baan wisselen, maar wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:07

Maak je nog geen zorgen voor over 20 jaar, het is allang mooi dat je een baan die je jezelf nog zo lang ziet doen, dat kunnen er niet veel zeggen.