[ENQ] Onderzoek naar vrouwen die make-up gebruiken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hamsterfan

[ENQ] Onderzoek naar vrouwen die make-up gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 14:46

Hee iedereen!

Ik ben (samen met de andere mensen uit mijn team) op dit moment bezig aan ons eindexamen. Als project gaan wij een portfolio website bouwen voor een make-up artist. Zij is opzoek naar een unieke en gedurfde portfolio website. Om de doelgroep beter in kaart te kunnen brengen houden wij deze enquête. Wij gaan in deze enquête wat dieper in op de wensen van de doelgroep.

Zouden jullie deze alsjeblieft voor mij willen invullen? We zouden er erg bij geholpen zijn :D
Ook op en aanmerkingen zijn welkom :j

Ga naar de enquete

Groetjes,
Sylvana

Avelienvd

Re: [ENQ] Onderzoek naar vrouwen die make-up gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:03

Gedaan

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:07

Gedaan!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:10

Gedaan!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:15

Ingevuld

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:19

Ik heb hem ook voor je ingevuld. De vragen die je stelt zijn soms alleen wel erg sturend, bijvoorbeeld: 'Wat zorgt er volgens u voor dat de website professionaliteit uitstraalt? Denk aan het kleurgebruik, goede kwaliteit foto's die niet van het internet komen, korte en duidelijke teksten'. Dit kan de resultaten van je onderzoek wel erg sturen en dat moet je eigenlijk niet willen.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 15:31

Bedankt dames!

@Westhof: We hebben inderdaad gekozen om een toelichting te geven op sommige vragen. Ik kan me voorstellen dat het voor ssommige zonder toelichting een moeilijkere vraag is om in te vullen. Of valt dat mee?

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:48

Ook ingevuld :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:49

gedaan

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 15:54

Super bedankt! :D
Leuk ook om tussendoor alvast even de antwoorden te kunnen zien.

De vraag: Welke (specifieke) kleuren associeert u met een make-up artist? Loopt ontzettend uiteen, maakt mij als vormgever erg vrolijk. Dat betekent dat we al gauw veel kanten op kunnen met onze designs :D

De rest van de vragen zitten veel mensen wel op dezelfde lijn, dat is ook top (makkelijk om een conclusie uit te halen)

We hebben hier in ieder geval erg veel aan, dus bedankt aan de mensen die hem invullen *\o/*

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:05

Ook ingevuld! Succes met jullie eindexamen!

Ik ben het eens met Westhof overigens, bij bijvoorbeeld de vragen "Wat zorgt er volgens u voor dat de website professionaliteit uitstraalt?" en "Wat zou u overhalen om voor een bepaalde make-up artist te kiezen?". Maar ook op de volgende pagina zijn er zulke vragen.
Er staat al zoveel bij, dat het lastig wordt om zelf te 'bedenken' wat je belangrijk vind. Je bent niet meer blanco door al die suggesties die erbij staan.
Ik heb een keer een docent gehad die dat vertelde. Als je aan mensen vraagt zoveel mogelijk witte voorwerpen op te schrijven, schrijven ze er meer op als je geen voorbeelden geeft, dan als je er bij zet: Bijvoorbeeld sneeuw of ijsbeer. Je wordt dan qua denken al in een bepaalde richting geduwd zeg maar.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:07

Ingevuld, ik zou hem even controleren op taalfouten ;-) Voor een enquête zitten er ook wel teveel open vragen in, ik vraag me af hoe je dit op een juiste manier wilt gaan analyseren. Met keuze vragen krijg je een veel duidelijker beeld.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 16:16

@Diane_: Bedankt! Daar heb je inderdaad een punt in, ik zal de suggesties weghalen zodat mensen minder in een bepaalde richting gestuurd zullen worden.

@Tazzey; Ga ik meteen even checken :)
Wat de open vragen betreft. Wij kunnen bijvoorbeeld voor vindbaarheid een aantal zoekwoorden voor leggen, maar het is juist fijn als mensen daar zelf kunnen invullen waar zij opzoeken en hoe ze op z'n website terecht komen.

Daarnaast kunnen wij aan de hand van veel open vragen, een goede indruk krijgen wat mensen fijn vinden als ze op een website komen of waardoor ze hem juist zullen wegklikken. Wij kunnen op basis hiervan een goed design en een goede website neerzetten. Met meerkeuze vragen duw je juist mensen in een bepaalde richting (en dat willen we niet). Op dit moment komen veel mensen toch op dezelfde antwoorden uit :)

En even voor de UX designer die hem heeft ingevuld, thanks, moest lachen om je antwoorden en we hebben er veel aan :D

Voor degene die een opmerking maakte over de term 'make-up artist', dit is hoe onze opdrachtgever zich wilt presenteren, dus dit is ook de term die wij gebruiken. Wij zijn ons er natuurlijk van bewust dat dit een Engelse benaming is. Het gehaat op onze grammatica en de neerbuigende toon hadden wel iets minder gekund. Overigens is het niet aan mij of de rest van mijn teamleden hoe de teksten op de website komen te staan, anders waren we wel een andere opleiding gaan doe waarbij we enkel teksten schrijven.

Tazzey

Re: [ENQ] Onderzoek naar vrouwen die make-up gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:54

Toch kun je met keuze vragen wel een veel beter resultaat behalen, qua zoekwoorden kun je de vraag best open laten maar de rest had ik zelf toch niet open gehouden. Zeker als je veel respondenten krijg zijn open vragen lastig.

Succes!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:15

Ingevuld. Maar je had beter eerst ergens kunnen uitleggen wat een make up artist is en wat deze kan betekenen voor de gewone mens. Ik dacht dat deze mensen ingehuurd werden voor films om acteurs op te maken. Of om de meest mooie creaties te maken zoals aliens en monsters enzo.
Ik zou zelf nooit op zoek gaan hiernaar.