Eind examens 2018

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:27

Ik heb parafraseren in mijn woordenboek op moeten zoeken :')

Verder ging hij naar mijn idee best goed, maar ik wil niet te vroeg juichen.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:44

Tortilla schreef:
Ik heb parafraseren in mijn woordenboek op moeten zoeken :')

Verder ging hij naar mijn idee best goed, maar ik wil niet te vroeg juichen.


Haha ik ook, had geen idee wat het nou precies was.
Vond hm wel best kort, maar goed te doen. Ben benieuwd naar de antwoorden.

Hoorde van mijn wiskundedocent dat hij het examen (wib) heel makkelijk vond en hij dacht dat de ntherm niet boven de 0,5 zou liggen -O-

Echt hoor, gaat zo'n toets een keer lekker en dan gaat gelijk die ntherm hop naar beneden. Maar goed, we leven dr maar mee.

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:46

Ik kende parafraseren wel, we hadden het daar toevallig in de les over gehad. Examen vond ik deels goed te doen, deels lastig. Wel jammer dat er geen drogredenen of verbanden in zaten, daar ben ik echt goed in haha

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:33

Hebben jullie dit goed gelezen? Ik niet... En nog 130 anderen op Facebook ook niet :') Baal er heel erg van, gewoon 4 punten misgelopen... Lees normaal altijd heel nauwkeurig, dus ik snap ook niet waarom ik hier overheen gelezen heb...

Afbeelding

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:54

emma_evg schreef:
Tortilla schreef:
Ik heb parafraseren in mijn woordenboek op moeten zoeken :')

Verder ging hij naar mijn idee best goed, maar ik wil niet te vroeg juichen.


Haha ik ook, had geen idee wat het nou precies was.
Vond hm wel best kort, maar goed te doen. Ben benieuwd naar de antwoorden.

Hoorde van mijn wiskundedocent dat hij het examen (wib) heel makkelijk vond en hij dacht dat de ntherm niet boven de 0,5 zou liggen -O-

Echt hoor, gaat zo'n toets een keer lekker en dan gaat gelijk die ntherm hop naar beneden. Maar goed, we leven dr maar mee.


Ik hoorde dit ook maar je moet je goed realiseren dat het gaat om hoe de rest van Nederland het gemaakt heeft.
Ik zat bijvoorbeeld in een vavo avondgroep waar het gemiddelde niet hoger is dan een 3. Zij snapten ook niks van het examen. Wiskunde B wordt over het algemeen heel moeilijk gevonden.
De eerste 5 resultaten worden bij Cito ingediend per school en aan de hand hiervan bepalen ze de n-term. :)

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:01

nienke555 schreef:
Hebben jullie dit goed gelezen? Ik niet... En nog 130 anderen op Facebook ook niet :') Baal er heel erg van, gewoon 4 punten misgelopen... Lees normaal altijd heel nauwkeurig, dus ik snap ook niet waarom ik hier overheen gelezen heb...

[ [url=m/NOMb2q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh gelukkig had ik dat goed gelezen, maar ik weet niet zeker of de woordgroepen die ik gekozen heb ironisch genoeg waren :+

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:37

economie havo dus vandaag. dus. huh. hij was megamoeilijk, snapte er geen reet van, dikke stress. nagegeken, 25 van de 59 punten. voor mijn doen (4.1 gemiddeld, haal nooit hoger dan 3.5en) dus echt best heel goed! nog steeds verbaasd.. bij ons gingen er leerlingen huilend de zaal uit en docenten die het examen ook gemaakt hadden, vonden hem ook echt pittig. hopen op een Nterm van 3.5 ofzo? :+

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:49

xpattystagor schreef:
economie havo dus vandaag. dus. huh. hij was megamoeilijk, snapte er geen reet van, dikke stress. nagegeken, 25 van de 59 punten. voor mijn doen (4.1 gemiddeld, haal nooit hoger dan 3.5en) dus echt best heel goed! nog steeds verbaasd.. bij ons gingen er leerlingen huilend de zaal uit en docenten die het examen ook gemaakt hadden, vonden hem ook echt pittig. hopen op een Nterm van 3.5 ofzo? :+



Hier ook vele huilend de zaal uit.... bij mij ging hij ook echt heel slecht helaas

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:02

Pfff hopelijk is vwo economie beter te doen aankomende woensdag...

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:50

xpattystagor schreef:
economie havo dus vandaag. dus. huh. hij was megamoeilijk, snapte er geen reet van, dikke stress. nagegeken, 25 van de 59 punten. voor mijn doen (4.1 gemiddeld, haal nooit hoger dan 3.5en) dus echt best heel goed! nog steeds verbaasd.. bij ons gingen er leerlingen huilend de zaal uit en docenten die het examen ook gemaakt hadden, vonden hem ook echt pittig. hopen op een Nterm van 3.5 ofzo? :+



Hier geen huilende mensen, maar hij was zo moeilijk. Ik heb tussen de 3.7 en de 5.7, dus ik hoop ook op een hele hoge N-term.

Wyb_ster

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:12

nienke555 schreef:
Hebben jullie dit goed gelezen? Ik niet... En nog 130 anderen op Facebook ook niet :') Baal er heel erg van, gewoon 4 punten misgelopen... Lees normaal altijd heel nauwkeurig, dus ik snap ook niet waarom ik hier overheen gelezen heb...

[ [url=m/NOMb2q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bij mij op school stonden er ook een paar heel verbaasd te kijken toen iemand dat zei. Gelukkig had ik wel alles uit alinea 4 gepakt!

Wel grappig dat heel veel mensen op dezelfde vraag onderuit gaan :=

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:04

Ik had gelukkig wel alles uit alinea 4.. Maar ik weet ook niet zeker of ze wel ironisch genoeg zijn :=

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:44

xpattystagor schreef:
economie havo dus vandaag. dus. huh. hij was megamoeilijk, snapte er geen reet van, dikke stress. nagegeken, 25 van de 59 punten. voor mijn doen (4.1 gemiddeld, haal nooit hoger dan 3.5en) dus echt best heel goed! nog steeds verbaasd.. bij ons gingen er leerlingen huilend de zaal uit en docenten die het examen ook gemaakt hadden, vonden hem ook echt pittig. hopen op een Nterm van 3.5 ofzo? :+

Niet huilend weggelopen, wel huilend blijven zitten :')

_Mar3
Berichten: 472
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:40

liespower94 schreef:
Pfoe, ik heb gister bevestiging gekregen dat mijn verkeerd om antwoord voor wiskunde B (bewijzen dmv integreren ipv bewijs dmv differentiëren) goed gerekend wordt. Dan heb ik 71/73 punten en dus waarschijnlijk hoger dan een 9,5 :+ Ik sta ook een 9,5 dus dan heb ik een 10 op mijn lijst :P

Engels vwo vond ik erg moeilijk, ik heb maar de helft van de punten, niet zo blij mee dus.
Zijn er meer die die heel moeilijk vonden?


Ik vond Engels ook erg moeilijk, ik durf mijn antwoorden niet te checken. :') Maar die abcd-volgorde heb ik wel goed (heujj).
Ik hoop maar dat de wiskundeB n-term niet te ver omlaag gaat, maar ik verwacht wel dat ie een stuk lager zal zijn dan de van de afgelopen paar jaar.

Nederlands ging lekker! Gelukkig heb ik de ironische woorden wel uit enkel alinea 4 gehaald (nu hopen dat het goed is).

Vonden meer mensen scheikunde ook lastig? Ik weet niet zo goed wat ik van die toets moet denken hoor... Sommige dingen wist ik wel maar er waren ook echt vragen waarbij ik dacht euh... zeker bij de redox. En de rekenvragen vond ik ook echt lastig.

Balen van het havo-economie examen zeg! Hopen dat de n-term lekker hoog wordt dan maar..

xNK

Berichten: 3037
Geregistreerd: 28-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:27

_Mar3 schreef:
Vonden meer mensen scheikunde ook lastig? Ik weet niet zo goed wat ik van die toets moet denken hoor... Sommige dingen wist ik wel maar er waren ook echt vragen waarbij ik dacht euh... zeker bij de redox. En de rekenvragen vond ik ook echt lastig.


Ja, ik vond het ook maar een raar examen... Ik had geen extreem slecht gevoel, maar het kan ook maar zo zijn dat ik nog niet eens een 3 heb. Ik heb echt geen idee hoe ik 'm gemaakt heb.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:15

Hebben er al meer mensen scheikunde (vwo) nagekeken? Heb het net gedaan, en het valt me nog mee. Vond het niveau wel te doen, maar door de tijdsdruk dacht ik dat ik nog best wel wat foutjes had gemaakt. Eigenlijk heb ik het hele examen zo goed als foutloos gemaakt, behalve dat gedeelte van die fotonenboer. Er klopte echt geen hout van wat ik had opgeschreven :+ Maar desondanks kom ik op 52 punten, met n-therm 1 een 8. Dus super blij mee!

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:43

Scheikunde vond ik echt heel moeilijk. Durf het eigenlijk ook niet na te kijken.

_Mar3
Berichten: 472
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:38

Ik durf ook niet na te kijken haha. Maar dat heb ik met alle examens. Ik snapte die vraag over waarom de toevoer van propanon voor veiligere reactieomstandigheden zou zorgen of zo niet. Waarschijnlijk is ie niet eens heel moeilijk maar ik kon er echt niet op komen, ik heb daar echt maar wat opgeschreven. :')

Wel fijn om te horen dat het nakijken meeviel Emma!

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:15

_Mar3 schreef:
Ik durf ook niet na te kijken haha. Maar dat heb ik met alle examens. Ik snapte die vraag over waarom de toevoer van propanon voor veiligere reactieomstandigheden zou zorgen of zo niet. Waarschijnlijk is ie niet eens heel moeilijk maar ik kon er echt niet op komen, ik heb daar echt maar wat opgeschreven. :')

Wel fijn om te horen dat het nakijken meeviel Emma!


Bij die vraag had ik ook maar wat opgeschreven, vond het zo'n gare vraag, maar het was wel goed.
Ik had dat het zou koelen en dat de reactie minder snel zou gaan omdat die reactieve deeltjes ook tegen propanon zouden botsen wat geen reactie geeft.

_Mar3
Berichten: 472
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:06

Oh dan heb ik dat koelen misschien nog wel goed ook, als ik het een beetje goed genoeg volgens het correctievoorschrift heb geschreven, who knows. :')
En dat botsen klinkt eigenlijk best logisch, ook al heb ik dat dan weer niet.

Zit nu wel echt te genieten van het weekend hoor, ik was echt even toe aan een dagje rust. Morgen weer wat proberen te leren. :)

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:39

Welke examens hebben jullie nog deze week? Ik heb dinsdag Duits, woensdag economie en donderdag aardrijkskunde. En dan gelukkig klaar :D
Laatst bijgewerkt door nienke555 op 20-05-18 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:07

nienke555 schreef:
Welke examen hebben jullie nog deze week? Ik heb dinsdag Duits, woensdag economie en donderdag aardrijkskunde. En dan gelukkig klaar :D


Ik heb donderdag Wiskunde A en die maandag daarna heb ik nog biologie.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:12

Dinsdag Duits en biologie, woensdag niks, donderdag natuurkunde en vrijdag muziek. Echt geen zin in muziek :o

Keizerinnnn

Berichten: 1221
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:35

m&o woensdag dan vakantie *\o/* tenzij ik her heb natuurlijk haha

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:38

Woensdag kunst, donderdag Wiskunde B, vrijdag scheikunde!