Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ibbel schreef:Volgens de wet mag een werkgever het herstel van een zieke werknemer niet hinderen. Dus als jij zieker zou worden door op locatie te blijven en hij werkt niet mee aan vervoer naar huis (dat hoeft overigens niet te betekenen dat-ie een auto moet sturen!) zou je hem daar op aan kunnen spreken. OV terug naar kantoor (als daar jouw auto staat en je kunt nog rijden) of rechtstreeks naar huis moet in ieder geval vergoed worden. Is dat niet mogelijk, en kom je er alleen met een taxi weg, dan moet je werkgever die taxi vergoeden. Knelpuntje hier is natuurlijk: wie bewijst dat-ie zieker wordt door op locatie te blijven?
_Ekenna schreef:Nu vraag ik me af hoe dat zit als ik mij ziek meld tijdens de dag.
Stel: ik hou het niet vol op het werk en we zijn een goed uur rijden van ons kantoor af. Mijn collega’s hebben nog zo’n 5 uur werk. Ik meld me ziek bij ons kantoor, maar krijg te horen dat ze geen vervanging hebben en mij niet kunnen ophalen omdat er geen chauffeurs beschikbaar zijn/beschikbaar willen stellen (want; dan toch weer extra diesel kwijt etc). Kunnen ze mij dan 5 uur laten wachten tot mijn collega’s klaar zijn en ik met hun mee terug kan rijden? Of moeten ze mij ophalen?