Ik heb altijd geroepen dat ik wel ingrijp als ik het zie gebeuren, maar als het dan daadwerkelijk zo is loopt het toch altijd ff anders.
Ik moet het even van me afschrijven want stond echt te shaken en dacht dat het misschien ook wel een leuk/leerzaam topic zou zijn.
Ik ben werkzaam als hoofdcassiere in een supermarkt. Dit houd in dat ik een leidinggevende functie heb en zorg dat alles loopt zoals het hoort. Even kort samen gevat. Wij hebben zelfscan tunnels waar klanten zelf hun boodschappen kunnen scannen. Met het bonnetje kunnen zij het poortje openen en naar buiten.
Zojuist een meneer op een scootmobiel, ramt tegen dat poortje aan waardoor hij open gaat. Op de herrie reageerde ik want ik was bezig. Wilde meneer aanspreken dat hij zijn bonnetje moest scannen maar meneer hoorde mij niet (dacht ik). Ik roep nogmaals; meneer! Toen hij weer niet reageerde, en gas bij gaf op zijn scootmobiel realiseerde ik me dat meneer niet netjes zijn 3 4packs cola had afgerekend. Ik schoot binnendoor om hem bij de uitgang te pakken maar meneer racete er vandoor. Omgeroepen dat er wat aan de hand was maar helaas was het vogeltje al gevlogen en ging hij er vol gas vandoor. Het scheelde maar een haar of ik had zijn stuur om kunnen trekken of de sleutels eruit oid.
Achteraf had ik direct moeten omroepen maar in zo'n situatie schrik je/ word je overdonderd en handel je in een reflex. We hebben hem helaas niet kunnen pakken maar op de camerabeelden is duidelijk te zien wat er gebeurde. Ik weet dat ik het uiteindelijk goed gedaan heb, maar baal dat we hem niet hebben kunnen pakken want had hem persoonlijk uit zn scootmobiel getrapt

Dus, hoe handel jij in zo'n situatie? Hoe denk je dat je zou handelen en hoe heb je gehandeld toen het daadwerkelijk gebeurde. Ik ben wel benieuwd naar of mensen denken dat ze op een bepaalde manier reageren en uiteindelijk heel anders gereageerd hebben. Nu had ik te maken met een scootmobiel die met 25 km/u de winkel uit racete dus onmogelijk bij te houden maar ik vraag me echt af hoe raar het is dat ik gewoon echt even niet wist wat te doen