Wie oh wie kan mij hier mee helpen.....
Het zit zo: momenteel ben ik werkzaam in de thuiszorg, ik volg via dit bedrijf (bedrijf A) een opleiding (BBL) echter heb ik het totaal niet naar mijn zin in de thuiszorg. Ik ben ondertussen aan het winkelen geweest voor een nieuwe baan binnen de zorg en ben (mondeling) aangenomen bij een andere instelling (bedrijf B).
In mei/juni doe ik praktijkexamen voor de opleiding van bedrijf A (Er vanuit gaande dat ik hiervoor slaag) wil ik zsm ontslag nemen bij bedrijf A om bij bedrijf B aan de gang te kunnen. Echter zitten er bijna 8 weken tussen mijn praktijkexamen en tussen mijn diplomering. Daarbij heb ik ook nog een maand opzegtermijn. Dit zou betekenen dat ik eind augustus pas weg raak bij bedrijf A. Ivm een verstoorde werkverhoudingen tussen mij en mijn stagebegeleider wil ik daar dus niet langer blijven dan noodzakelijk.
Wat zouden de gevolgen zijn als ik direct na mijn praktijkexamen ontslag zou nemen, dus nog voor mijn diplomering? Is dit officieel mogelijk of heb ik dan geen recht meer op mijn diploma?
Wie weet wat mijn rechten en plichten zijn in dit verhaal?