Werk en auto

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Melewel94

Werk en auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 13:52

Hallo bokkers

Ik ga binnenkort een nieuwe job starten.
Nu is het bedrijf hier net buiten het centrum, en in principe prima met de fiets/scooter te doen.

Opzich kan ik langs de ene kant wel mijn auto wegdoen, maar ik heb hem wel nodig voor de trailer, ergens verder weg naartoe te moeten, naar de stort gaan, hooi halen, ga zo maar door.

Mijn vriend heeft een bmw x3, hadden al eens besproken om die wagen te gebruiken voor de trailer enzo, maar dan was het gewoon 50/50, trekhaak er nog onder zetten door mij, en ik ga daar bovenop geen 5000€ betalen voor een auto die ik maar 1 of 2x in de maand zou moeten gebruiken (voor de trailer, want voor hooi halen o.i.d. Kan een andere wagen ook zeker voldoen) en daarbij zou ik mijn BE moeten gaan halen want die auto is wat zwaarder :+
Mijn auto is bijna afbetaald dus dat vreet verder geen brood meer buiten verzekering e.d.

Hoe zouden jullie dat aanpakken? :+

Every accomplishment starts with the decision to try.

AmoorM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:04

Als je zelf je eigen auto kan betalen waarom zou je die dan weg doen? Wil je afhankelijk worden van de auto van je vriend? Je bent dan misschien wel samen, maar je hebt ook nog zo iets als onafhankelijkheid? Wat als je met vriendinnen wat verder weg wilt voor bijv. een dagje uit? Moet je dan aan je vriend vragen of je de auto mee kan? Daar zou ik het persoonlijk erg benauwd van krijgen. ;)

Renee_S

Re: Werk en auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:14

Weet je zeker dat je altijd met fiets/scooter naar je werk wil? Ook als het hoost van de regen, vriest, enorm waait noem maar op? Ik zou denk ik mooi je eigen auto houden als dit financieel mogenlijk is!

Vestgard-Briggen x Arin-20 jaar-L1+10
Norvik-Gio x Faun Tor-3 jaar

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:16

Levensles 1:
Zorg dat je voor zaken die voor jou persoonlijk belangrijk zijn, niet financieel afhankelijk bent van een ander

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:17

Als de auto is afbetaald dan zou ik die gewoon houden :-)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:18

Als het financieel geen probleem is, zou ik het eerst een poosje zo proberen. Verkopen kan altijd nog. Mocht blijken dat je de auto alleen af en toe gebruikt, kun je ook nog een abonnement op een leenauto overwegen.(green wheels o.i.d)

We don't see the world as it is;
we see the world as -we think- we are.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:25

Ik neem aan dat jouw auto ook geen hele goedkope is? Anders kan hij geen trailer trekken?

Waarom moet je 5000 euro betalen?
En dat je de trekhaak zelf betaald snap ik wel.

Ik ken zat mensen met maar 1 auto.
Dat is helemaal geen drama, maar in jou geval moet je gewoon kijken wat zowel financieel als qua gewoonte gebruik handig is. (De stort is alleen overdag open misschien, vriend aan het werk?)
Ik zou momenteel niet zonder mijn eigen wagen kunnen. Maar dat is ook gewoon omdat ik dat gewend ben, ken zat mensen die prima met 1 wagen kunnen leven.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 14:37

Onafhankelijheid is inderdaad het punt dat ik het niet deed. En het idee alleen al om een halve auto te betalen, met óók verzekering e.d in 2 gedeeld, terwijl ik er amper gebruik van kan maken buiten het weekend.
Ik ga nl in ploegen werken, en mijn vriend in dagdienst.

Ik heb nu een ford mondeo, mag 1800 trekken. Is een diesel. Heb er toen 3700 voor betaald, is een full option.
Nu staat er intussen +200 000 op de teller dus zal er geen vette voor terugkrijgen. :+

Maar hetgeen wat me nog een beetje ‘zorgen’ maakt, is het feit dat het me niet gezond lijkt voor de auto, die korte stukjes iedere keer. Of zou dat meevallen? Mijn idee was dan om voor werk de scooter ofzo te pakken, en naar stal e.d de auto en bij slecht weer naar het werk.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:41

Melewel94 schreef:
Onafhankelijheid is inderdaad het punt dat ik het niet deed. En het idee alleen al om een halve auto te betalen, met óók verzekering e.d in 2 gedeeld, terwijl ik er amper gebruik van kan maken buiten het weekend.

Ik heb nu een ford mondeo, mag 1800 trekken. Is een diesel. Heb er toen 3700 voor betaald, is een full option.
Nu staat er intussen +200 000 op de teller dus zal er geen vette voor terugkrijgen. :+

Maar hetgeen wat me nog een beetje ‘zorgen’ maakt, is het feit dat het me niet gezond lijkt voor de auto, die korte stukjes iedere keer. Of zou dat meevallen? Mijn idee was dan om voor werk de scooter ofzo te pakken, en naar stal e.d de auto en bij slecht weer naar het werk.

Dan lekker zo laten. Een diesel gaat nog wel even mee.

Let wel op bij diesel; die kleine stukjes zijn killing. Blaas hem af en toe ook even een flink stuk over de snelweg.

Of koop een klein stadsautotje en leen de auto van je vriend als er een keer wat met de trailer moet gebeuren en spreek af dat je de trekhaak betaald. :)

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 14:44

Sunnda schreef:
Melewel94 schreef:

Dan lekker zo laten. Een diesel gaat nog wel even mee.

Let wel op bij diesel; die kleine stukjes zijn killing. Blaas hem af en toe ook even een flink stuk over de snelweg.

Of koop een klein stadsautotje en leen de auto van je vriend als er een keer wat met de trailer moet gebeuren en spreek af dat je de trekhaak betaald. :)

Dat is dus de discussie: of 50/50, of niet. En hij is al zo heilig met zijn auto’s, dus zie de bui al hangen :')

Dan maar eens een keer extra naar de epplejeck rijden om hem eens goed uit te laten blazen }>

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:04

persoonlijk zou ik zelf je auto houden, bijna afbetaald je kan doen en laten wat je wilt. Je ben niet afhankelijk ook niet als je doordeweeks op de dag je trailer nodig heb

Winston v. Cool Cracker S #PSG+1 (Z2 PR 231 @CHIO RDAM 2015 # Kringkampioen Zuid-West ZZL 2016
Gipsy Z1 + 2 & gestopt, pensioen
Lexus v.Diedjee NH

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:06

Dat je iets meebetaald aan de auto van je vriend als jij m meer gaat gebruiken vind ik niet meer dan normaal , de helft vind ik dan weer veel als je m zo nu en dan gebruikt. Als je je de luxe kan veroorloven zou ik de auto nog een poosje houden en er heel bewust bij stilstaan als je m gebruikt. Zo kan je beter een afweging maken of je m weg wilt doen want wat kost t je meer/minder als je de helft van de kosten van de x3 betaald ?

23/05/15 Timon geboren
Kerstmuts

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:11

Doe de scooter weg. Stinkt en vervuilt. Ga fietsen of met de auto.

http://www.hplt.nl Curing with the power of light!

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 15:22

Meebetalen is meer als logisch ja. Maar 50% betalen als je hem maar 5% zou gebruiken, nee. Áls ik het zou doen, dan heb ik er alsnog maar alleen savonds ‘plezier’ van, want hij werkt overdag.
Die optie heb ik allang laten varen. ;)

Ik denk dat ik het inderdaad zo aanhou, en de optie auto+fiets combineer. Alhoewel ik de ‘fiets’ optie nog niet zo serieus neem op dit moment :+ wat is het toch makkelijk als je ook de auto kan kiezen :=

Ook is het nadeel dat als ik de x3 mee zou doen, heb ik wel iets minder lasten, maar dan wel weer terug een lening... en dat zie ik ook niet zitten aangezien ik er nu bijna vanaf ben |o en een eigen paard vanaf dat moment in het vizier kan komen :=

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:51

Melewel94 schreef:
Meebetalen is meer als logisch ja. Maar 50% betalen als je hem maar 5% zou gebruiken, nee. Áls ik het zou doen, dan heb ik er alsnog maar alleen savonds ‘plezier’ van, want hij werkt overdag.
Die optie heb ik allang laten varen. ;)

Ik denk dat ik het inderdaad zo aanhou, en de optie auto+fiets combineer. Alhoewel ik de ‘fiets’ optie nog niet zo serieus neem op dit moment :+ wat is het toch makkelijk als je ook de auto kan kiezen :=

Ook is het nadeel dat als ik de x3 mee zou doen, heb ik wel iets minder lasten, maar dan wel weer terug een lening... en dat zie ik ook niet zitten aangezien ik er nu bijna vanaf ben |o en een eigen paard vanaf dat moment in het vizier kan komen :=

Huh? Maar je hebt nu dus geen eigen paard maar wel een trailer? :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:55

Wonen jullie samen? Want dan zou ik het raar vinden om aan zijn auto mee te betalen. Ik betaal mijn auto(das via mijn salaris geregeld) en als mijn man daar in rijdt prima. Hij zeurt ook niet als ik die van hem een keer pak.(en dat is de auto met de trekhaak) en ik betaal er ook niet aan mee.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:01

Maar als er maar een auto voor de deur staat die in principe voor het gebruik van beiden zou zijn is het niet zo gek dat je daar allebei aan meebetaalt toch? Alleen in dit geval is het zuur voor TS omdat ze de auto alleen 's avonds en in het weekend zou kunnen gebruiken.

Ik zou de auto lekker houden, vooral als hij al bijna is afbetaald en je verder geen noodzaak hebt om hem weg te doen. Zo kan je lekker met de auto als het regent of je gewoon geen zin hebt om te fietsen, en het bijkomend voordeel is dat je alleen maar bespaart op peut als je wel de fiets pakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:05

Buiten dat ik het een beetje vreemd vind dat je vriend echt 50/50 eist én 5000, heb ik een schijthekel aan het afhankelijk zijn van een ander, voor al wbt auto's. Vaak wil de ander de auto op momenten dat jij m eigenlijk nodig bent, constant gezeur over de benzine. Nee, vind het heerlijk dat ik m'n eigen autotje heb.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 17:18

Ik heb inderdaad (nog) geen eigen paard :') ik rijd een paard bij, en ik en de eigenaresse gaan samen op wedstrijd. De trailer is ook van haar, en alleen haar man heeft een ‘geschikte’ auto voor de trailer, maar hij is nogal anti paard >;) ieder paardedingetje dat er is, wordt ie al chagrijnig :\ gelukkig is die van mij niet zo.

Deze auto heb ik ‘gewoon’ gekocht omdat hij mooi was en toevallig zat er een trekhaak achter. En achteraf blijkt nog dat ie best wel veel mag trekken! Deze auto had ik ook al voordat ik haar deed Bijrijden.

Ik woon inderdaad samen, maar aangezien ik straks geen lening meer heb kan ik netjes sparen voor een paard, en straks de stalling ed netjes betalen zonder problemen. En dan is een eigen wagen die kan trekken eens zo handig!

Even kort samengevat: de wagen komt nu goed uit, merk dat het een super gemak is om lekker zelf op pad te gaan en te kunnen, en voor de toekomst alleen maar mooi meegenomen omdat je het al hebt.

Het is inderdaad zuur als je ‘meer’ betaald dan dat je gebruikt. Dan betaal ik dat liever aan mijn eigen waggie dan dat die van hem. Kan ik gaan en staan wat ik wil.

Hij is nu eenmaal autofreak, en hij rijdt het liefste met zn eigen pareltje :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:45

Als het financieel kan zeg ik houd lekker je eigen auto. Hier dachten we ook dat we het wel met eentje af konden, maar wat heb ik me geërgerd eraan. Meneer had dat ding telkens nodig, en ik kom vriendinnen vragen om te rijden. Nu weer twee auto's en het is een stuk gezelliger thuis _O-

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:50

En wat vindt vriendlief er van als zijn tuut stinkt naar paard en er zand/steentjes/mest/hooi in ligt?? Lekker je eigen auto houden dan krijg je daar geen gezeur over.

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:51

Die Mondeo zou ik dus echt niet wegdoen, maar gewoon houden totdat hij niet meer kan. Als er grote reparaties komen dan kan je hem altjid nog naar de sloop brengen. Gewoon lekker zelf mee rijden wanneer je wil en af toe op zijn staart trappen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:09

Als hij zo'n autofreak is lekker je eigen auto houden. Die ergernis zou ik niet aangaan. Wat hierboven gezegd wordt. Als je die wagen meeneemt op concours dan wordt ie vies. En stel je een dag voor met regen en modder en er ligt allemaal stikkende paardenmeuk in de kofferbak. Dan is je vriend de dag erna niet blij.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 18:23

Nee inderdaad, ik hou Mn waggie wel gewoon := ik denk voor beide partijen het beste _O-

Dan is het er gewoon voor zorgen dat ik af en toe eens een goed stuk langer rijd dat ie effe goed door kan gereden worden. Dat is eigenlijk mijn grootste ‘zorg’, dat het slecht is voor de auto.

Thanks! +:)+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie