Gisteren viel dan bij mij ook de brief op de mat: ik ben aangenomen voor de opleiding die ik wil gaan doen
Het gaat hier om de opleiding Zelfstandig Werkend Kok, niveau 3, BBL aan De Rooi Pannen te Eindhoven.
In die structuur gaat het dus om een leer-werktraject waarbij ik 4 dagen, 32 uur onder arbeidscontract zal gaan werken bij een leer-werkbedrijf en 1 dag naar school ga.
Nu is mij op de open dag van mijn opleiding aangeraden om zo snel mogelijk aan de slag te gaan met het vinden van mijn leer-werkbedrijf. Ik zit dus ook vandaag al achter mijn laptopje om er gelijk mee aan de gang te gaan, maar ik loop een beetje vast
Solliciteren en dergelijke ben ik absoluut niet onbekend mee daar ik momenteel gewoon fulltime ergens werk (geen optie voor leer-werktraject overigens) en mee draai in het bedrijfsleven. Ik vraag me vooral gewoon af wat de verschillen zijn bij het solliciteren naar een baan en het solliciteren naar een leer-werktraject.
Daarnaast vraag ik me af hoe het dan in zijn werk gaat als ik een leer-werkbedrijf heb gevonden. Hoe wordt dat geregeld met school, stel dat ik eerder kan beginnen dan het schooljaar begint, wat dan?
Ik woon tevens al ongeveer anderhalf jaar op mezelf en ik moet dus ook even goed uitpluizen welke gevolgen dit financieel voor mij gaat hebben, niet geheel onbelangrijk, en hoe ik hier de overgang fulltime baan - leer-werktraject moet gaan regelen.
Beetje spannend dus en ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu kan doen.

Is er iemand met ervaring (misschien zelfs in dezelfde opleiding) die zijn/haar belevingen hiermee met mij kan delen? Hoe is het toen bij jou gegaan, hoe kan ik het het beste aanpakken volgens jou?
Alvast bedankt!