Online enquete website

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Online enquete website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 16:33

Hoi!

Ik ben bezig met afstuderen en wil dan ook online een enquête eruit gooien. Echter heb ik nog steeds geen geschikte site gevonden waar ik gratis een enquête uit kan zetten. Ik heb wel gratis sites gevonden, echter kan je dan maar maximaal 100 respondenten hebben en ik heb er rond de 300 nodig.. Ook is een vereiste dat ik mijn vragen kan doorlinken (Ja is vraag 3 Nee ga naar vraag 4 bijvoorbeeld).

Kan iemand mij helpen? Ik was bezig met Thesistools, hier schijnt het te kunnen, maar daar lukt het me niet..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! -O-

8nnemiek

Re: Online enquete website

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:37

Heb je google formulieren al geprobeerd?
Doorlinken kan daar iig vrij makkelijk door secties aan te maken, en elk antwoord stuur je dan door naar een andere sectie met allebei een andere nieuwe vraag. Ik weet alleen niet hoeveel reacties die ondersteund.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:38

Waar loop je precies tegenaan in ThesisTools? Want je kunt met de functie 'routing' (of zoiets) inderdaad mensen doorverwijzen naar andere pagina's (!) bij bepaalde antwoorden.

Bijvoorbeeld:

Pagina 1
Vraag 1: heeft u een kat?
- Ja > gewoon door naar pagina 2 (met vragen over de kat)
- Nee > doorspringen naar pagina 3 (met vragen over iets anders)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:41

Ik heb ook ThesisTools gebruikt. Als je meerdere versies van een vragenlijst hebt kun je sowieso gratis meer dan 100 mensen werven, want die limiet geldt per vragenlijst.

Qualtrics kun je ook naar kijken. Weet daar het fijne niet van, ik vond het niet fijn werken. Maar andere mensen uit mijn scriptiegroepje hebben dit wel gebruikt en die zweerden erbij.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:41

Typeform oid. Ideale tool, met ook netjes en makkelijk in te vullen. Alleen voor bepaalde doorverwijsfuncties (vragen automatisch overslaan etc) moet je betalen.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:47

Zo'n zelfde soort enquête heb ik gemaakt in Thesistools. Limiet is inderdaad 400 respondenten, maar is makkelijk te omzeilen door meerdere versies te verspreiden.

Ik zie dat je er bij Thesistools tegen aan loopt met zo'n route maken? Ik zou eerst iedere vraag op een aparte pagina zetten voordat je gaat klooien met de routes, dan gaat het een stuk makkelijker. Nieuwe pagina aanmaken kan door een 'volgende' knop erin te zetten. Bij vragen mag je me altijd een berichtje sturen

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 16:49

@ 8nnemiek Ik ga kijken dankjewel!

@leeslampje: ehm ja waar ik tegenaan loop is dat ik niet weet hoe ik een pagina 3 kan aanmaken. Bij de routing kan ik aangeven pagina 2 of eindpagina, maar hoe maak ik een 3e pagina?
Afbeelding

Bij open vragen lijkt het wel alsof ik geen routing kan inzetten?
Afbeelding

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:54

Klopt, bij open vragen kun je geen routing inzetten. Ik zou ook niet weten hoe (en waarom) je dat zou willen?

Je kunt pas doorverwijzen naar een pagina als je die gemaakt hebt. Dus als je eerst pagina 3 maakt, kun je daarna ook vragen naar die pagina laten doorverwijzen :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 16:57

leeslampje schreef:
Klopt, bij open vragen kun je geen routing inzetten. Ik zou ook niet weten hoe (en waarom) je dat zou willen?

Je kunt pas doorverwijzen naar een pagina als je die gemaakt hebt. Dus als je eerst pagina 3 maakt, kun je daarna ook vragen naar die pagina laten doorverwijzen :)

Scherp, daar had ik nog niet over nagedacht :+

Oke ga ik proberen pagina 3 aan te maken, dankje!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:17

Ik gebruikte voor mijn afstudeeronderzoek http://www.enquetetools.nl. Vond het wel een fijne site!! Heb heel veel routing gebruikt daarbij. Misschien is dat iets om naar te kijken? Ook kun je de resultaten zien per vraag of per respondent.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 14:55

leeslampje schreef:

Loop nu toch er tegen aan dat ik na een open vraag geen routing kan inzetten. Aangezien ik 4 doelgroepen heb, en als bijvoorbeeld vraag 3 open is, komt de doelgroep van vraag 3 automatisch daarna bij vraag 4, maar vraag 4 is niet voor hun bedoeld. :+

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:07

Typerform bevat bijvoorbeeld al die functies en daarbij kun je ook nog eens hele mooie en nette enquêtes maken. Maar voor extra respondenten en die functies die je wilt, moet je vaak een betaald account hebben. Heeft je school die niet toevallig waar je gebruik van mag maken of is er daarvoor toevallig een bedrag beschikbaar vanuit je afstudeeropdracht?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 15:36

Helaas heb ik weinig aan school, zij weten ook niet echt wat ik kan gebruiken. Ik ben nu bezig met Google Forms, werkt heel fijn! Ik kan hier gewoon verschillende pagina's maken waardoor ik geen hele moeilijke route hoef te doen. Nadeel is wel dat ik maar 100 respondenten kan hebben geloof ik, maar dan zet ik gewoon weer een nieuwe uit! :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:42

Ik gebruik altijd Google Forms, die is inderdaad super fijn! Veel opties en ziet er ook best professionele uit, je kan de header en kleuren etc netjes aanpassen zodat het mooi past bij het bedrijf of thema waar je voor aan het werk bent!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 14:43

Marit schreef:
Ik gebruik altijd Google Forms, die is inderdaad super fijn! Veel opties en ziet er ook best professionele uit, je kan de header en kleuren etc netjes aanpassen zodat het mooi past bij het bedrijf of thema waar je voor aan het werk bent!

Ja Google Forms is inderdaad echt top! Ik dacht dat je maar 100 respondenten mocht, daarom eerst voor ThesisTools gekozen. Maar blijkt onbeperkt te zijn. Heel blij mee! Ik heb de enquête nu uitgezet.

Zou je hem willen invullen? Kom nog respondenten tekort om het onderzoek 95% betrouwbaar te maken dus je zou me een plezier er mee doen! Iedereen die het wil invullen, graag!!

[STW] [ENQ] Zonnepanelen