Aan alle zelfstandig wonende studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Aan alle zelfstandig wonende studenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 18:20

Ik ben druk bezig om te kijken voor een plekje voor mijzelf. Nu heb ik een brutale vraag, ik ben heel benieuwd naar iedereen zijn maandelijkse kosten plaatje. Stufi, collegegeld, huur, boodschappen etc etc !

Je zou mij er erg mee helpen!

Edit: aan alleen uitgeven heb ik niks aan ! Graag inkomen en uitgaven.
Edit2: zou graag echt cijfers willen zien, zo kan ik makkelijker zien wat bepaalde dingen kosten en waar het meeste geld naar toe gaat of van krijgt.
Laatst bijgewerkt door Annettu_ op 31-01-18 18:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:24

Edit
Toch even per pb verstuurd ivm het openbaar staat

Nachocheese

Re: Aan alle zelfstandig wonende studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:33

Huur : 750
Boodschappen : circa 300
Stufi: 289 + 150 lenen
Collegegeld? Overal circa 2000 toch
Overige : 120 zorgkosten, 20 telefoon

Daarnaast nog wel andere vaste kosten, zoals auto, hobby ed. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend. Woon overigens samen met vriend

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:38

Afbeelding
Dit is mijn maandelijkse kostenplaatje. Momenteel spaar ik eventjes niet omdat ik een hoop rekeningen heb en er zijn wat dingen kapot gegaan in de laatste paar weken. {:)-:(

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 18:42

topsylover schreef:
[ [url=m/ObUebL.png]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn maandelijkse kostenplaatje. Momenteel spaar ik eventjes niet omdat ik een hoop rekeningen heb en er zijn wat dingen kapot gegaan in de laatste paar weken. {:)-:(

Perfect voorbeeld ! Dankjewel!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:23

Ik heb praktisch dezelfde huur prijs als topsylover :'). Dus mijn inkomsten/uitgaven zijn bijna letterlijk gelijk. Alleen leen ik iets minder, ben ik 222 per maand kwijt aan collegegeld. Iets minder geld aan GWL en iets meer aan TV en internet. Wel ben ik per maand 200 kwijt aan boodschappen. Ik woon samen met mijn vriend (ook student) en hij legt ook 200 in. Wij delen de vaste lasten rekeningen door tweeën.
Omdat wij het door 2 delen hou ik wat meer geld over: autootje. Ik heb een potje van €75 per maand voor leuke dingen voor mijzelf. Ook spaar ik ietsjes meer. Maar dat scheelt niet veel.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:29

Jikkeee schreef:
Ik heb praktisch dezelfde huur prijs als topsylover :'). Dus mijn inkomsten/uitgaven zijn bijna letterlijk gelijk. Alleen leen ik iets minder, ben ik 222 per maand kwijt aan collegegeld. Iets minder geld aan GWL en iets meer aan TV en internet. Wel ben ik per maand 200 kwijt aan boodschappen. Ik woon samen met mijn vriend (ook student) en hij legt ook 200 in. Wij delen de vaste lasten rekeningen door tweeën.
Omdat wij het door 2 delen hou ik wat meer geld over: autootje. Ik heb een potje van €75 per maand voor leuke dingen voor mijzelf. Ook spaar ik ietsjes meer. Maar dat scheelt niet veel.

Bij mij doen ze het collegegeld in 8 maanden trouwens, was ik vergeten te melden :+ Dat betekent dat ik de hele zomer 'rijk' ben en een potje kan aanleggen voor de koude wintermaanden.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:22

Slim, zeker doen! Ik vind de wintermaanden echt drama met uitgaven. Ik kom steeds niet uit helaas :').
Ja bij mij schrijven ze het 10 maanden lang af, maar door de termijnen betaal ik wel ruim €200 extra aan school :+. Achja... Het is fijn dat het in termijnen kan en je kan het gewoon verder opdelen over de maanden voor de andere maanden eventueel? Is gewoon even zoeken wat handig werkt voor jou.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 03:24

Ik stuur je een pb.