Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:45

KimD schreef:
Dit kan gebeuren, en voor grote bedrijven is een tussentijdse betaling niet te doen.

Het is bij ons ook wel een gebeurd, en dan worden wij sowieso al achteraf betaald, maar dan moet je inderdaad een maand wachten. Daar is vrij weinig aan te doen, het kan nou eenmaal een jeetje gebeuren, maar een bedrijf doet het niet met opzet.

Fouten kunnen idd gebeuren, we zijn allemaal maar mensen, dat klopt.

Er is altijd de mogelijkheid iets op te lossen...moet je alleen soms een stapje harder lopen.
"Tussentijdse betalingen kan niet" klinkt in mijn ogen eerder als wil niet.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:54

Wat ontzettend balen dat het bedrijf het nu niet voor je wil regelen, zeker nu je net op jezelf woont, is ook wennen nog.
Maar je wordt er wel creatief van om een maandje met weinig geld rond te komen, met een beetje puzzelen kan er veel!
Ik ben mijn voorraadkast aan het opruimen, zitten nog best veel goede producten tussen die wij niet eten. Als je doorgeeft wat je niet mag eten/echt niet lust wil ik je een pakketje opsturen.

Edit, lees nu pas je berichtje over je oma, wat lief! Maar het aanbod van een voedselpakket blijft staan hoor, scheelt toch weer en anders gaat het hier uiteindelijk over datum.
Laatst bijgewerkt door Bjarni op 27-01-18 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:56

Bjarni schreef:
Wat ontzettend balen dat het bedrijf het nu niet voor je wil regelen, zeker nu je net op jezelf woont, is ook wennen nog.
Maar je wordt er wel creatief van om een maandje met weinig geld rond te komen, met een beetje puzzelen kan er veel!
Ik ben mijn voorraadkast aan het opruimen, zitten nog best veel goede producten tussen die wij niet eten. Als je doorgeeft wat je niet mag eten/echt niet lust wil ik je een pakketje opsturen.

Wat een mooi aanbod!

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:04

Hoewel 45€ niet veel is, is er op zich prima 4 weken mee te doen als je deze maand echt alleen eten koopt en dat zuinig doet. Nee, het is niet leuk, etc. Maar wel haalbaar (spreekt uit ervaring). Overigens probeer ik wel altijd in ieder geval 50 euro contant te hebben liggen, juist voor dit soort situaties. En zorg ik voor wat voorraden. Alleen al een paar pakken gedroogde bonen en erwten helpt al. En als je een vriezer/goed vriesvak hebt: een paar kg groenten en wat bakjes fruit.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:11

Ik vind het vooral een vreemd betaalschema...

Ook vier-wekenloon begint gewoon in week 1 waarbij je aan het einde van het jaar een zgn 13e maand krijgt zodat je het jaar precies afrondt.

Ik vind het bedrijf niet medewerker-gericht reageren en dat is jammer.

Ergens in mijn hoofd zweeft nog een "recht op verhoging wegens vertraging", maar weet even niet meer in welk artikel dit precies staat beschreven en wat de voorwaarden zijn. Eigenlijk mag een tijdvak voor loonbetaling ook niet meer dan een maand bedragen.

Maargoed, het evt. vorderen van het recht op verhoging is dan weer een stap 2... Zeker als het om een bijbaantje gaat.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 27-01-18 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:21

Jammer dat een bedrijf zo omgaat met personeel. Maar ook jammer dat mensen hier gaan zitten roepen dat ze een potje moet hebben....tuurlijk zou dat ideaal zijn maar soms is dat gewoon niet zo. Dat haalt toch niets van de verantwoordelijkheid van het bedrijf weg dat die moeten zorgen dat hun salarisbetalingen op orde zijn? Betaal dan een voorschot uit, die uren zijn al gedraaid dus dat moet geen enkel punt zijn.

En voor de mensen die zelf in de luxe positie zitten dat ze wel een buffer hebben, fijn en vooral zo houden maar soms gebeuren er dingen waardoor je zonder buffer zit en dan reken je van maand tot maand en kun je zulke grappen gewoon niet hebben!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:52

Wat lief dat je oma je helpt en wat jammer dat het bedrijf zo slecht met je mee denkt.

Een buffer opbouwen is slim, maar als je nog vrij jong bent, de dure december maand en een verhuizing achter de rug hebt, kan ik me voorstellen dat die buffer slinkt.

Als je dan ineens door zo'n grapje € 400.- minder te besteden hebt, terwijl je zelf wel al keurig je rekeningen hebt betaald.
Ja dan valt er een gat, daar kun je niks aan doen.

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:59

KimD schreef:
Dit kan gebeuren, en voor grote bedrijven is een tussentijdse betaling niet te doen.


Natuurlijk wel :) Hoe zou een bedrijf kunnen functioneren als het geen betalingen kan doen? Dus ook een tussentijdse. Je zou juist zeggen dat het bij grote bedrijven zelfs makkelijker moet zijn om dit soort dingen op te nemen, omdat ze over het algemeen hele afdelingen hebben die dit soort dingen kunnen doen.
De vraag is meer: wil je een goed werkgever zijn en zorgen dat mensen uit de problemen blijven of niet.

Een oud-werkgever van mij gaf bv wel degelijk een voorschot als dat nodig was, zelfs als uitbetaling nog niet was geweest. Zijn reden: ik heb meer aan een werknemer die niet in de problemen komt.

Citaat:
Daar is vrij weinig aan te doen, het kan nou eenmaal een jeetje gebeuren, maar een bedrijf doet het niet met opzet.


Daar is van alles aan te doen, het is een keuze van het bedrijf hoe ze hier mee omgaan. Een groot bedrijf kan bv de boekhouding vragen om te zorgen dat nabetalingen makkelijker mogelijk zijn. En/of ze kunnen op invidiueel niveau een nabetaling doen. Echt waar, ergens in dat bedrijf zit iemand met de mogelijkheid om betalingen te doen. Geen bedrijf kan zonder.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:12

Is het in dit bedrijf zo dat de filiaalmanager aan het hoofdkantoor moet doorgeven hoeveel uur iedereen per week gewerkt heeft en wanneer die filiaalmanager dat te laat doet, het personeel van dat filiaal gewoon pech heeft?

En het salaris van de filiaalmanager?

Zijn de uren zodanig wisselend dat het doorgeven van afwijkingen van het vast aantal uren niet voldoende is en dat er automatisch een standaard bedrag wordt betaald?

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:28

Shadow0 schreef:
KimD schreef:
Dit kan gebeuren, en voor grote bedrijven is een tussentijdse betaling niet te doen.


Natuurlijk wel :) Hoe zou een bedrijf kunnen functioneren als het geen betalingen kan doen? Dus ook een tussentijdse. Je zou juist zeggen dat het bij grote bedrijven zelfs makkelijker moet zijn om dit soort dingen op te nemen, omdat ze over het algemeen hele afdelingen hebben die dit soort dingen kunnen doen.
De vraag is meer: wil je een goed werkgever zijn en zorgen dat mensen uit de problemen blijven of niet.

Een oud-werkgever van mij gaf bv wel degelijk een voorschot als dat nodig was, zelfs als uitbetaling nog niet was geweest. Zijn reden: ik heb meer aan een werknemer die niet in de problemen komt.

Citaat:
Daar is vrij weinig aan te doen, het kan nou eenmaal een jeetje gebeuren, maar een bedrijf doet het niet met opzet.


Daar is van alles aan te doen, het is een keuze van het bedrijf hoe ze hier mee omgaan. Een groot bedrijf kan bv de boekhouding vragen om te zorgen dat nabetalingen makkelijker mogelijk zijn. En/of ze kunnen op invidiueel niveau een nabetaling doen. Echt waar, ergens in dat bedrijf zit iemand met de mogelijkheid om betalingen te doen. Geen bedrijf kan zonder.

Zo is dat shadow, ik ben zo iemand die alle betalingen doet in het (grote) bedrijf waar ik werk.
Het meeste zijn automatische bestanden die ingelezen worden, maar je kan als je er wat meer moeite voor doet ook een handmatige betaling invoeren ;)

En juist bij de salarisbetalingen voor de mensen met het minste inkomen checken en dubbelchecken we alles, en mocht er toch iets fout gaan dan helpen we die mensen meteen!
Na overleg met de directie wordt er dan een voorschot gegeven, met verrekening in een volgende maand. Desnoods een contante kasbetaling...maar geregeld wordt het!

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:37

Opnieuw bellen met salarisadminsitratie en jouw situatie uitleggen en vragen om een voorschot uitbetaling. Blijkbaar heeft iemand daar niet veel zin in, want het is werk. Pech voor hun. En ze zullen het afhouden omdat als iedereen daar omvraagt, dan is het echt veel werk.
Maar je hebt gewerkt en je hebt er recht op. Als ze nee blijven zeggen, dan jouw filiaalleider dit laten escaleren naar de HR manager.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:43

Ik heb bij een fastfood bedrijf met een gele M gewerkt. In de periode dat ik ziek was hebben zij mij (meerdere) keren te weinig uitbetaald. Maar dit werd wel zo snel mogelijk overgemaakt, dezelfde week nog en niet pas met de volgende loonbetaling. Dus ook met grote, internationale bedrijven kan het.

En ik vind dat ze ook een stukje goodwill moeten laten zien, omdat het hun fout is. Dat ze het zo snel mogelijk uitbetalen en niet pas een maand later.

Kinke

Berichten: 20543
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:15

KimD schreef:
Dit kan gebeuren, en voor grote bedrijven is een tussentijdse betaling niet te doen.

Het is bij ons ook wel een gebeurd, en dan worden wij sowieso al achteraf betaald, maar dan moet je inderdaad een maand wachten. Daar is vrij weinig aan te doen, het kan nou eenmaal een jeetje gebeuren, maar een bedrijf doet het niet met opzet.


Onzin, grote bedrijven doen ook echt vaker dan 1x per maand betalingen aan hun leveranciers. Het kost ze wat meer moeite om buiten de standaard dingen te doen, maar dat is een kwestie van willen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:17

Ik snap dat het supervervelend is, maar ik ben meer verbaasd dat 400 euro zo'n probleem is.
Juist als je op jezelf gaat wonen zorg je toch dat je genoeg gespaard hebt? En altijd wat achter de hand houdt?

Ik was echt niet stinkend rijk toen ik op mijzelf ging wonen, maar 400 euro had ik niet van opgekeken.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:52

Iedereen doet het anders en we weten toch niet wat de omstandigheden zijn waaronder TS het ouderlijk pand heeft verlaten?

Ik heb ook wel eens bij een bedrijf gewerkt waar de maandelijkse salarisbetaling niet op tijd kwam, in dit geval omdat bedrijf in surseance van betaling ging. Ik had minstens 1 collega die kostwinner was en het gat van 1 maand salaris niet kon overbruggen. Ik heb haar het geld geleend en er verder niet veel woorden aan vuil gemaakt. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Ik vind het wel heel kwalijk dat het bedrijf TS niet tegemoet wil komen door een voorschot te regelen. Dat is volgens mij geen kwestie van niet kunnen maar van niet willen.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:06

Toen ik op mezelf ging wonen had ik ook geen euro achter de hand, dat is nu anders maar daar heb ik keihard voor gewerkt. Je moet ergens beginnen he.

Dat moeten en dat vinden je krijgt er wat van. Is het handig om wat achter de hand te hebben? Ja. Maar je kent heel TS haar situatie niet dus stop eens met die oordelen.

Het bedrijf moet er voor zorgen dat TS gewoon genoeg en op tijd krijgt uitbetaald dan heeft die meid ook geen problemen.

Ik ga er echt niet iedere maand van uit dat mijn werk misschien minder stort om wat voor reden dan ook..

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 14:08

gekvanfleur schreef:
Ik snap dat het supervervelend is, maar ik ben meer verbaasd dat 400 euro zo'n probleem is.
Juist als je op jezelf gaat wonen zorg je toch dat je genoeg gespaard hebt? En altijd wat achter de hand houdt?

Ik was echt niet stinkend rijk toen ik op mijzelf ging wonen, maar 400 euro had ik niet van opgekeken.

Als je al de feestdagen mist (4 dagen) wat je normaal 40 uur werkt.. dan is €400 niet veel nee, maar opzich wel normaal in deze maanden.

Ik ga maandag nog eens bellen, want het kan écht niet. Misschien moet ik vragen om een hoger iemand?

Hopelijk kan het alsnog opgelost worden, mijn filiaalmanager houd echt zijn handen omhoog van; ik weet het niet.

Lief alle reacties, een buffer is er inderdaad flink door heen :(.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:14

Tiffany schreef:
Toen ik op mezelf ging wonen had ik ook geen euro achter de hand, dat is nu anders maar daar heb ik keihard voor gewerkt. Je moet ergens beginnen he.

Dat moeten en dat vinden je krijgt er wat van. Is het handig om wat achter de hand te hebben? Ja. Maar je kent heel TS haar situatie niet dus stop eens met die oordelen.

Het bedrijf moet er voor zorgen dat TS gewoon genoeg en op tijd krijgt uitbetaald dan heeft die meid ook geen problemen.

Ik ga er echt niet iedere maand van uit dat mijn werk misschien minder stort om wat voor reden dan ook..

Een paard kopen zonder 'potje' achter de hand is een doodzonde.
Maar op jezelf gaan wonen zonder rekening te houden met onverwachte financiele tegenvallers is normaal?

Neemt niet weg dat dit voor ts vervelend is. Maar ik verbaas mij er gewoon over.

ogidni
Berichten: 459
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:15

Mjetterd schreef:
Ik vind het niet slim om geen buffer te hebben. Wat nou als je onvoorziene kosten krijgt? Dan kun je de hele maand geen boodschappen doen om te eten?


Niet op jou persoonlijk maar even op de uitspraak die door velen gedaan wordt.

Wat nu als je al een jaar of langer onvoorziene kosten hebt???? Ik vind het altijd zo makkelijk gezegd van "ik vind het niet slim om geen buffer te hebben".
Ik persoonlijk had een dikke buffer. Werd ziek, 3 operaties en een serie chemo's en anderhalf jaar later was er niets meer van mijn buffer over. Ben nu weer zo ver dat ik kan gaan sparen.
Ben ik dan niet slim???
Nee, dat is het leven!!! En dat gaat niet altijd zoals je het verwacht of wil.

In een ver verleden heb ik ook wel eens gehad dat ik maar 25 gulden salaris kreeg door een fout van het bedrijf. Ik ben toen niet zo vriendelijk geweest en heb gezegd dat als het niet binnen 2 dagen op mijn rekening stond dat mijn advocaat contact met ze zou opnemen.
En?? Niks geen verstoorde arbeidsrelatie, werk nu 20 jaar later nog steeds bij het zelfde bedrijf.

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:20

Tuurlijk zou het goed van Ts zijn om voldoende geld achter de hand te hebben voor dit soort problemen maar dat neemt niet weg dat de fout hier bij de werkgever ligt en we vooral dat niet moeten vergeten.
Zij rekent gewoon op de loon van de uren die ze gewerkt heeft (logisch) en daarom vind ik dan ook dat de werkgever haar uiterste best moet doen om het recht te zetten.

Succes ts en heel fijn dat je oma je uit de brand kan helpen, want dit is een hele vervelende situatie. Zeker als je ook nog voor het eerst op jezelf woont!

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:22

Ik vind het ook raar dat mensen vinden dat je een buffer moet hebben. Je rekent op je salaris en niet dat je aan een buffer moet zitten. Dus door een fout van je werkgever ben je dom bezig. Een omgekeerde wereld.


Ik heb ook 1x gehad bij mn vorige werk. Waren mn vakantie uren niet uitbetaald en toen werd ook gezegd dan zit je maar een je spaarpot. Ik had net een huis gekocht met mn ex en de kosten waren allemaal best veel. Hadden we voor gespaard. Maar ik had recht op dat geld en wel nu. Kreeg toen ook een hele preek over een buffer. Maar wie zijn zij om te bepalen voor mij dat ik door een fout van hun aan mn spaarrekening moet zitten. Uiteindelijk had ik braaf het geld 2 dagen later op mijn rekening.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:48

ogidni schreef:
Mjetterd schreef:
Ik vind het niet slim om geen buffer te hebben. Wat nou als je onvoorziene kosten krijgt? Dan kun je de hele maand geen boodschappen doen om te eten?


Niet op jou persoonlijk maar even op de uitspraak die door velen gedaan wordt.

Wat nu als je al een jaar of langer onvoorziene kosten hebt???? Ik vind het altijd zo makkelijk gezegd van "ik vind het niet slim om geen buffer te hebben".
Ik persoonlijk had een dikke buffer. Werd ziek, 3 operaties en een serie chemo's en anderhalf jaar later was er niets meer van mijn buffer over. Ben nu weer zo ver dat ik kan gaan sparen.
Ben ik dan niet slim???
Nee, dat is het leven!!! En dat gaat niet altijd zoals je het verwacht of wil.

In een ver verleden heb ik ook wel eens gehad dat ik maar 25 gulden salaris kreeg door een fout van het bedrijf. Ik ben toen niet zo vriendelijk geweest en heb gezegd dat als het niet binnen 2 dagen op mijn rekening stond dat mijn advocaat contact met ze zou opnemen.
En?? Niks geen verstoorde arbeidsrelatie, werk nu 20 jaar later nog steeds bij het zelfde bedrijf.

Een ziekte is heel iets anders dan op jezelf gaan wonen met 0 achter de hand.
Zoals ik al zei, een paard koop je ook niet zonder buffer. Een auto als het goed is ook niet, want als ie dan stuk gaat kun je hem niet betalen. Maar een woning blijkbaar wel? Ik snap niet dat mensen (buiten onvoorziene omstandigheden) zo willen leven.

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:59

Bij woningen heb je niet altijd de keuze om het wel of niet op dat moment te doen. Soms MOET je een andere woning - je mag niet in je studentenkamer blijven, of je relatie is uit, of het gaat niet meer thuis, of je werk is 3 uur reizen van je nieuwe werk, of je oude woning wordt afgebroken... maar ook dat er bijvoorbeeld een geschikte woning vrijkomt, en je nooit precies weet wanneer dat is, dus als je nu nee zegt kan het misschien een paar jaar duren voor je weer iets vergelijkbaars vindt.

Dat is echt zo'n moment dat je de reservepotjes juist aanspreekt, daar heb je ze voor: uitzonderlijke omstandigheden.

Alleen... als er dan een deel van je inkomsten niet op tijd uit wordt betaald, dan is dat wel knap lastig.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:06

Shadow0 schreef:
Bij woningen heb je niet altijd de keuze om het wel of niet op dat moment te doen. Soms MOET je een andere woning - je mag niet in je studentenkamer blijven, of je relatie is uit, of het gaat niet meer thuis, of je werk is 3 uur reizen van je nieuwe werk, of je oude woning wordt afgebroken... maar ook dat er bijvoorbeeld een geschikte woning vrijkomt, en je nooit precies weet wanneer dat is, dus als je nu nee zegt kan het misschien een paar jaar duren voor je weer iets vergelijkbaars vindt.

Dat is echt zo'n moment dat je de reservepotjes juist aanspreekt, daar heb je ze voor: uitzonderlijke omstandigheden.

Alleen... als er dan een deel van je inkomsten niet op tijd uit wordt betaald, dan is dat wel knap lastig.



Dat vind ik dus ook! Juist daarom kan je in het rood bij de bank. Al zou ik ook proberen het anders te doen zoals TS dat gedaan heeft.

Je moet niet constant je buffer aanspreken natuurlijk, maar als het al niet kan op het moment dat je moet verhuizen en net het eindejaar hebt gehad, dan weet ik het ook niet meer hoor := waarom zou je anders een buffer inbouwen? Zodat je je alsnog ziek kan lopen stressen over geld wanneer je dan verhuist?

Daarbij mag je ook niet vergeten dat een buffer voor iedereen anders is. Als de TS inderdaad nog familie heeft om op terug te vallen, voelt dat ook als een soort buffer: ze weet bv dat als puntje bij paaltje komt, haar hondje niet zonder zorg valt, want ze heeft die opties. Ze wilde gewoon weten of ze het met het bedrijf niet zelf kon oplossen.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:32

Shadow0 schreef:
Bij woningen heb je niet altijd de keuze om het wel of niet op dat moment te doen. Soms MOET je een andere woning - je mag niet in je studentenkamer blijven, of je relatie is uit, of het gaat niet meer thuis, of je werk is 3 uur reizen van je nieuwe werk, of je oude woning wordt afgebroken... maar ook dat er bijvoorbeeld een geschikte woning vrijkomt, en je nooit precies weet wanneer dat is, dus als je nu nee zegt kan het misschien een paar jaar duren voor je weer iets vergelijkbaars vindt.

Dat is echt zo'n moment dat je de reservepotjes juist aanspreekt, daar heb je ze voor: uitzonderlijke omstandigheden.

Alleen... als er dan een deel van je inkomsten niet op tijd uit wordt betaald, dan is dat wel knap lastig.


Daarnaast is een buffer ook echt een luxe. Noodzakelijk, maar sommige mensen hebben daar de ruimte niet voor. Zeker als je in een regio woont waar je huizenprijzen hoog zijn, je kan er niet altijd voor kiezen om dan maar goedkoper te gaan leven.

Vind het een rare gang van zaken bij het bedrijf en zou zeker nog een keer bellen. Ik werk ook als bijbaan bij een grote keten en toen mijn manager hoorde dat flinke schade aan mijn huis had, bood hij aan om een voorschot te bieden. Lijkt mij sterk dat dit niet mogelijk is.