Studeren + wonen Arnhem/Velp en omg.

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nienke555

Woonplaats: Deels in Grou en deels in Rozendaal (nee, niet Roosendaal :P )

Studeren + wonen Arnhem/Velp en omg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 16:44

Hoi bokkers,

Ik ga volgend jaar studeren aan hogeschool Van Hall Larenstein in Velp. Ik ben nu dus opzoek naar een kamer, waar huisdieren zijn toegegaan (knaagdieren en vogels). Alleen dat is wel heel lastig :P

Ik vroeg me af hoe jullie dat doen/hebben gedaan. Op welke websites kun je het beste zoeken? Of kennen jullie toevallig iemand die voor komend schooljaar een kamer/appartement/studio vrij heeft in Velp/ daar dichtbij? En waar je ook huisdieren mag hebben?

Ik wil/kan niet meer betalen dan €400,- per maand, alleen de kamers die ik gevonden heb waar je huisdieren mag hebben, zijn allemaal boven de €500,-...

Nienke

vevina

Re: Studeren + wonen Arnhem/Velp en omg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:47

Helaas hetzelfde probleem meegemaakt. Uiteindelijk heb ik elke kamer die ik tegenkwam een bericht gestuurd met de vraag of mijn ratten waren toegestaan. Tips heb ik helaas niet, behalve dan dat je misschien toch moet kijken naar de mogelijkheden voor een hoger budget.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:49

Hallo Nienke!
Ik weet niet of het iet voor de is maar kijk eens op de site van casa de pauw.
Deze zit in arnhem aan de kant van velp.
Het is een grote woongemeenschap waar veel samen wordt gedaan en het is hier erg fijn wonen.
De bewoners onderhouden zelf de panden(je wordt wel gevraagd om een actief deel te zijn van de gemeenschap, dat wil zeggen helpen tijdens de klussenweekenden(niet alle en het is maar 1x per maand)) en je kan zelfs huurtoeslag krijgen voor je kamer en de huur is maar een paar euro boven de 400.
En de tuin is prachtig(nu even niet, maarja het is winter..)

Mijn vriend en ik wonen hier nu dus stel gerust vragen!

[HAR] Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

My current situation is not my final destination.

nienke555

Woonplaats: Deels in Grou en deels in Rozendaal (nee, niet Roosendaal :P )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 17:45

vevina schreef:
Helaas hetzelfde probleem meegemaakt. Uiteindelijk heb ik elke kamer die ik tegenkwam een bericht gestuurd met de vraag of mijn ratten waren toegestaan. Tips heb ik helaas niet, behalve dan dat je misschien toch moet kijken naar de mogelijkheden voor een hoger budget.

Heb jij uiteindelijk een kamer gevonden? Budget kan misschien iets opgehoogd worden, maar daar moet ik nog even goed naar kijken.

fleurtjeuh schreef:
Hallo Nienke!
Het is een grote woongemeenschap waar veel samen wordt gedaan en het is hier erg fijn wonen.
De bewoners onderhouden zelf de panden(je wordt wel gevraagd om een actief deel te zijn van de gemeenschap, dat wil zeggen helpen tijdens de klussenweekenden(niet alle en het is maar 1x per maand)) en je kan zelfs huurtoeslag krijgen voor je kamer en de huur is maar een paar euro boven de 400.

Ik heb de website bekeken, op dit moment zoeken ze geen student van 17 jaar :P

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:48

Ja uiteindelijk heb ik een kamer gevonden bij een particulier. Het was geen luxe huis en er was totaal geen contact tussen de bewoners en boven mijn budget, maar had helaas weinig keus.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:00

nienke555 schreef:
vevina schreef:

Heb jij uiteindelijk een kamer gevonden? Budget kan misschien iets opgehoogd worden, maar daar moet ik nog even goed naar kijken.

fleurtjeuh schreef:
Hallo Nienke!

Ik heb de website bekeken, op dit moment zoeken ze geen student van 17 jaar :P

De site is denk ik niet altijd up to date.
Het is altijd leuk om je eens in te schrijven voor een vrijblijvende rondleiding.

[HAR] Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

My current situation is not my final destination.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:22

Op de verhuursite van entree staan ook studentenwoningen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:34

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie