Wie werkt in de thuiszorg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie werkt in de thuiszorg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:19

Wie werkt er in de thuiszorg?

Wat zijn jouw belevingen t.o.v. je rooster?

Maak je genoeg uren?

Of teveel?

Hoever van de tevoren weet je je rooster?

En zijn de tijden die erop staan ook de daadwerkelijke tijden die je werkt?

Heb je een contract met een bepaalde hoeveelheid uren?

Of heb je een oproep-contract?

Momenteel werkzaam in de thuiszorg, vwb de planning, bij een bepaalde organisatie en loop wel tegen wat dingen aan, dus ben benieuwd hoe thuiszorg-medewerkers zich hierbij voelen.

Saaams

Re: Wie werkt in de thuiszorg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:24

Ik werk in de thuiszorg.
Roosteren doen we onderling. Klein team a 6 mensen. Voorheen was het gewoon vaste dagen naar keuze.
Uren maak ik genoeg omdat ik naast mijn werkzaamheden ook intakes doe en nierdialyse aan huis.
Onze uiterste route is 13u. En we beginnen pas om 17u voor de avond. Ik werk 28u per week en ben tevreden.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:26

Ik meld me!

Werkzaam in de thuiszorg :j
Ik weet mijn rooster ruim van te voren, maar er kan door omstandigheden nog van alles veranderen. Momenteel door teveel ziekte in het team maak ik veel meer uren dan dat in mijn contract staat, zeg maar rustig het dubbele dan normaal.
Ik zou op dit moment ook niet graag in de schoenen van onze planner staan...

Als je nog vragen heb hoor ik het wel :list:

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:42

Ik heb 20 jaar in de thuiszorg gewerkt, maart 2016 gestopt.
Wij wisten het rooster 2 maanden van te voren, kon nog wel veranderen ivm zieke.
Tijden waren niet daadwerkelijk de tijden. De ene keer was je eerder klaar en dan werkte je weer langer.
Ik had een contract van 24 uur pw, maar het werden er altijd meer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:46

Mijn moeder werkt in de thuiszorg. Die werkt altijd een stuk meer dan in het contract staat. Vorig jaar had ze 60 overuren over, nadat ze al een aantal weken extra vakantiedagen had opgenomen. Hier in de buurt hebben ze echt veel te weinig mensen in de zorg.

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:56

Ik werk als verpleegkundige in de thuiszorg. Wij werken met een 2 weeks basisrooster. Erg handig want zo weten we voor het hele jaar ons rooster al. In het weekend verdelen we onderling de diensten met degene die werken. Mocht er iemand 's avonds een feestje hebben, hoeft degene niet te ruilen maar geeft ze aan dat ze feestje heeft. Er is altijd wel iemand die dan die dienst kan werken. Werkt erg prettig! :D

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:24

Ik heb de laatste anderhalf jaar gelukkig niet tegen die dingen aangelopen maar sinds kort wel. Diensten zijn van 6/6,5 uur naar 5,25/5,5 terug gelopen.

Wij roosteren zelf en hadden een goed jaar geleden 3 maanden vantevoren ons rooster. Nu ongeveer anderhalve maand ivm verloop personeel. Ik maakte 24 uur in 4 avonddiensten gemiddeld. Dus kom deze maand wat uren tekort.

Ik loop eigenlijk vaak wel uit. M.n. de ochtenddiensten eigenlijk maar die werk ik maar incidenteel. Avonddiensten lopen gemiddeld met een half uur uit i.v.m. rapportage tijd die niet bij de tijd van de cliënt zit berekend.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:23

Toen ik in de thuiszorg werkte hadden we het rooster ruim een maand van te voren voor de hele volgende maand.
Dit was een vast rooster dus als je vrij nodig had, moest je ruilen met je collega’s, zelf regelen.
Of gewoon op tijd vrij vragen.

Tijden waren prima. De lange avonddienst werd, helaas, later gesplitst waardoor de avonddienst niet zo fijn meer was en dus vaak maar heel kort.

Ik heb het altijd met plezier gedaan :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:54

Ik werk ook in de thuiszorg als verpleegkundige. We hebben een basisrooster, wat dus elke maand terug komt, dus je weet waar je aan toe bent.

We zijn zelfsturend dus rooster maken we zelf. Iedereen werkt in principe gewoon haar contracturen, het is niet de bedoeling dat dit heel veel meer- of minder- is. Ik werk zelf 24 uur. :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:32

Ik werk in de thiuszorg als verzorgende ig.
wij hebben een basisrooster dus praktisch altijd dezelfde werkdagen. Dit werkt erg goed en je kan zo ook op de lange termijn afspraken inplannen.
dit rooster is zo gemaakt dat iedereen aan zn uren komt. 1x in de zoveel tijd krijgen we een lijst met open diensten waar we dan op kunnen reageren.
enige probleem is dat we met alleen ochtend en avonddiensten regelmatig op moeten komen draven om aan onze uren te komen. we hebben ochtend en avonddiensten en 1 persoon doet de dagdienst van 7.30 uur tot 16.30 uur. dan maak je lekker uren. ochtend en avonddiensten zijn vaak maar 3-4 uur.
maar verder wordt het bij ons super geregeld. we zijn een zelfsturend team dus het gaat allemaal grotendeels in overleg.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:06

Ik meld me!

Ik werk als wijkverpleegkundige, nu ruim 3 jaar. Op contract 24u, maar het wordt ook regelmatig, of eigenlijk best vaak, meer. Ik werk mee in de wijk, maar heb ook veel kantoortaken (zorgplannen, indicaties, medicatieveiligheid, planning, etc.). Daarnaast doe ik PGB indicaties en draai ik mee in de dialyse (PD). De uren die ik teveel werk neem ik altijd weer ergens op. Ik heb liever tijd voor tijd.

Rooster maak ik zelf en dat gaat in overleg met de rest. Vaak weten we al een paar maanden van te voren wie wat werkt. Vakanties zijn nooit een issue.

Het is een hele drukke baan, maar wel erg leuk!

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:08

Ohja! De Verpleging heeft 4 diensten per dag (2 ochtend, 1 middag en 1 avond) en de Verzorging ook 4 (3 ochtend en 1 avond). Diensten en tijden veranderen met de cliënten mee.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:19

Bix schreef:
Ik meld me!

Ik werk als wijkverpleegkundige, nu ruim 3 jaar. Op contract 24u, maar het wordt ook regelmatig, of eigenlijk best vaak, meer. Ik werk mee in de wijk, maar heb ook veel kantoortaken (zorgplannen, indicaties, medicatieveiligheid, planning, etc.). Daarnaast doe ik PGB indicaties en draai ik mee in de dialyse (PD). De uren die ik teveel werk neem ik altijd weer ergens op. Ik heb liever tijd voor tijd.

Rooster maak ik zelf en dat gaat in overleg met de rest. Vaak weten we al een paar maanden van te voren wie wat werkt. Vakanties zijn nooit een issue.

Het is een hele drukke baan, maar wel erg leuk!

Leuk dat jullie als wijkteam ook dialyse doen!! Welke vormen doen jullie?
Wij hebben APD en CAPD en een klein team gaat nu starten met de hemo thuis.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:07

Ik werk ook als verpleegkundige in de thuiszorg. Wij doen alle taken eigenlijk gezamenlijk, alleen het rooster wordt door twee personen minimaal een maand voor ingang van het rooster gemaakt en deze bespreken we dan in het teamoverleg. In principe hebben we een 6-weeks basis rooster, alleen is dit de afgelopen periode wegens ziekte/personeels te kort niet haalbaar.

Op ons rooster staan geen tijden maar dienstcodes:
D1 = 07.30 beginnen, ochtend route + middagroute (tot +-15.00u). Daarnaast bereikbaar tot 16.00.
D2 = 07.30 beginnen, ochtend route, afhankelijk van drukte de D1 ondersteunen.
O = 07.30 beginnen, ochtend route tot +- 11.30
A1 = 16.00 beginnen, avondroute tot +- 23.30, bereikbaar tot 07.30.
Deze tijden hebben wij ongeveer als richttijden, kan natuurlijk altijd uitlopen door evt. calamiteit en soms ben je eerder klaar wanneer er een client uitvalt o.i.d.

Ik heb een contract van 28u maar zit hier vaak ruim overheen. Naast het werken van de routes doen wij ook de planning v/d routes (op vaste dagen, dus wisselt af wie de planning maakt), en zorgen we voor alle administratieve dingen ed. Daarnaast worden de mensen met grote contracten vaker op een D1 ingepland dan bijvoorbeeld iemand met een 12uurs of 16uurs contract.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:15

Werkt er, van degene die gereageerd heeft, voor rivas?