Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
Citaat:uit werkzaamheden via internet (bijvoorbeeld inkomsten uit apps of handel via internet)
Tiggs schreef:@Xyris: voor inkomen wordt er volgens mij gekeken naar het moment waarop je recht krijgt op het geld. Als je in 2017 werkt en je krijgt pas in maart 2018 betaald, is het inkomen uit 2017.
Dat vermogen niet op je rekening hoeft te staan snap ik ook wel
Tiggs schreef:Beide? Het zijn inkomsten en die inkomsten behoren tot je vermogen.
Stel dat je er in een jaar 50.000 euro mee verdient, maar dat het bedrag niet is uitgekeerd, dan heb je 50.000 euro inkomsten én het behoort tot je vermogen (maar ze kijken naar 1 januari, dus dat vermogen begin je pas een jaar later te merken).
Citaat:bij mij zijn er vragen gekomen op het moment dat ik met crypto currency begon te werken, dit wordt juist gezien als beleggen en daardoor vermogen. In mijn beleving is google adsense dan wel geen beleggen, maar het geld staat, net zoals bij crypto currency, online.
Janneke2 schreef:GDG schreef:Dus du moment dat het op je account bijgeschreven wordt behoort het tot inkomsten en vermogen. M.i.
box 1 of box 3?
Brainless schreef:Tiggs schreef:@Xyris: voor inkomen wordt er volgens mij gekeken naar het moment waarop je recht krijgt op het geld. Als je in 2017 werkt en je krijgt pas in maart 2018 betaald, is het inkomen uit 2017.
Dat vermogen niet op je rekening hoeft te staan snap ik ook wel
Nope, het moment van betalen geldt (voor de belastingdienst).
Als ik mijn salaris van december in januari betaald krijg, hoort deze bij het nieuwe jaar (als inkomen).
Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 15 bezoekers