Thuisstudies...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Thuisstudies...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 16:22

Ben me aan het oriënteren op een thuis studie en nu eigenlijk de vraag, waar kan je allemaal een thuis studie doen? Moet wel een volwaardige HBO of WO studie zijn.

NTI, LOI ken ik ondertussen, maar ondanks dat ik een vrij groot interesse gebied heb, heb ik zeer weinig met economie-achtige dingen, ook rechten, management, talen, etc. hebben niet echt mijn interesse, zeg maar echt niet haha. En dat zijn eigenlijk alle studies die ik gevonden heb wel.

Wat ik wel leuk vind, zo'n beetje alles in de bèta richting, onder andere wat met biologie, scheikunde, natuurkunde, wiskunde, geneeskunde, etc. te maken heeft, ook fotografie heeft mijn interesse. Ik heb een propedeuse, echter is een voltijd studie nu even geen optie ivm mijn gezondheid. Maar waar kun je een thuis studie in de bèta richting vinden?

Mogen natuurlijk ook Engelse studies zijn. Help?!

lovelyfiefy

Re: Thuisstudies...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:23

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:30

Open Universiteit heeft wel een heel ruim aanbod. Ik volg daar een deeltijd Master Rechtsgeleerdheid. :) Niet jouw ding zoals je al aangaf, maar het aanbod is enorm dus wellicht een kijkje waard?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:37

Kijk ook zeker bij Engelstalige universiteiten, want voor zover ik weet zijn er aardig wat die afstandsonderwijs aanbieden, zowel in het VK als Australië, Nieuw Zeeland of de VS.

Een eerste begin kun je trouwens maken met sites als Coursera. Het volgen van cursussen via die site zelf is inmiddels onnavolgbaar en grotendeels niet meer gratis, maar je kunt daar wel een aantal beta-richtingen vinden (biologie, data-analyse, scheikunde, AI) voor inspiratie, en via de cursussen kun je vaak ook makkelijker vinden welke colleges dergelijke dingen aanbieden als volwaardige afstandsopleiding. Of je probeert eerst wat richtingen uit.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:40

Het meeste Beta is er niet in thuisstudie bij mijn weten. Is deeltijd met een zontract voor studiebeperking niet iets voor je? Er zijn best scholen die er met je over na willen denken hoe ze het zo kunnen regelen dat je toch een studie kan doen, als je met je gezondheid zit.

Niet een studie, maar wel leuk om jezelf bezig te houden: https://nl.khanacademy.org/

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 17:41

Coursera ga ik eens kijken, buitenlandse universiteiten wellicht ook een optie, al heb ik voor NL wel een voorkeur. Maar ga ik zeker even naar kijken.

Ik zit zelf in Zweden, examens bijvoorbeeld in NL is geen probleem.

Lalidan dat zou op zich best een optie kunnen zijn, de opleiding die ik deed (in de radiologie), was dat ook mogelijk. Echter, dan is er een vast programma door het jaar heen wat je niet zelf kunt plannen. Mijzelf kennende ga ik dus direct alles mee doen en, niet altijd verstandig, ik ben niet tevreden met een 6 of 7...

Een thuisstudie waarbij ik zelf kan plannen en tempo bepalen (sneller waar kan en langzamer waar nodig), zou het beste zijn voor nu. Afgelopen 2,5 jaar heb ik 13 hersenoperaties gehad en helaas niet de garantie dat dat ook de laatste waren, dus even een tijdje er tussenuit zijn, moet ook niet direct een (groot) probleem zijn.

Een universitaire studie zal waarschijnlijk beter passen voor nu, omdat er veel minder gericht wordt op de praktijk. Zeker voor een beta studie op HBO, is dat een vrij groot aandeel van de studie. Wellicht dat ze er daarom zo weinig zijn.

Net even door het aanbod van de open universiteit gekeken en daar is wel 1 opleiding bij die me aanspreekt, overigens ook de enige, milieu- en natuurwetenschappen, alleen mijn praktische ik weer: wat kan je daar mee? :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:49

Jokester

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:54

Is Duitstalig een optie? Ik studeer zelf aan de Wilhelm Buchner Hochschule. Daar hebben ze wetenschappelijke studies op HBO niveau. Maar dus wel in het Duits

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 18:10

Duits gaat m helaas niet worden. :))

Engels, Nederlands, Zweeds, Noors, Deens, is geen probleem, maar Duits en Frans kom ik niet zo ver. :=

Was inderdaad al aan het zoeken op Google Frummels, bedankt! Op Carriere tijger kon ik de studie niet terug vinden. Ga eens kijken of ik mensen kan vinden die de studie gedaan hebben. :)

Hoe bevalt de open universiteit jou?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:24

Zou je een eventuele deeltijd studie wel aankunnen? Of heb je liever compleet thuis? Bij deeltijd ga je 1 a 2 dagdelen naar school.

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:37

Ik doe een deeltijd chemie studie aan de HAN in Nijmegen. In Utrecht wordt deze studie ook aangeboden, alleen is bij beide studies (zover ik weet) wel een baan in die richting een vereiste. Alleen moet je in de eerste 2 jaar wel praktijk doen op school, dat is voor jou niet zo handig. Ik weet dat de VU of de UvA wel een master analytische chemie heeft in deeltijd, ik weet niet of de bachelor ook in deeltijd kan.