Problemen met uitschrijven studielink

Moderators: Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird, Princesj, Hanmar, Giolli, Mondy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

J0anieke

Problemen met uitschrijven studielink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 09:03

Hoi Bokkers!

Sinds 27 oktober 2017 ben ik geslaagd voor mijn diploma. Nu had ik alles netjes op tijd geregeld: uitgeschreven bij DUO, studenten OV stopgezet en uitgeschreven op studielink met de datum 31 oktober 2017 (hier heb ik ook een bericht van in studielink dat ik dit zo heb aangevraagd).

Nu kreeg ik alsnog een afschrijving van het collegegeld van de afgelopen maanden. Na aanleiding daarvan op studielink gekeken, blijkt het dat de hogeschool mij heeft uitgeschreven per 31 augustus 2018, oftewel, nog dit hele schooljaar zou ik ingeschreven staan. Ik heb inmiddels al een aantal mensen geprobeerd te bereiken, enkel kan ik nergens een telefoonnummer of email adres van studielink vinden (de site verwijst mij door naar de hogeschool). De hogeschool heeft nu helaas vakantie, dus daar is nu ook niemand van te bereiken. Heb inmiddels al wel een aantal mailtjes verstuurd naar diverse mailadressen waarvan ik denk dat zij ermee te maken hebben of mij kunnen helpen...

Nu vraag ik mij af of er meerdere mensen dit probleem hebben ervaren? Ik regel altijd alles netjes op tijd, net zoals nu, maar om de een of andere reden gaat er zo vaak iets mis in de administratie bij bepaalde organisaties... -O-

Alana. ♡

pimaude

Re: Problemen met uitschrijven studielink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:14

Ik dacht dat je vanaf 1 oktober sowieso een heel jaar collegegeld moet betalen.. dus dan ben je 30 dagen te laat.. correct me if i'm wrong

'some people are worth melting for.'

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 09:18

pimaude schreef:
Ik dacht dat je vanaf 1 oktober sowieso een heel jaar collegegeld moet betalen.. dus dan ben je 30 dagen te laat.. correct me if i'm wrong

Zal ik dan meteen doen... :D Je kan ervoor kiezen om alles in 1x te betalen, of in termijnen. Als je alles in 1x betaald kun je de overige maanden (in 1/12e delen) terugvragen bij DUO. Ik had er voor gekozen om in termijnen van 12 te betalen, zodat na het uitschrijven de afschrijvingen meteen zouden stoppen.
Als je afstudeert in juli/augustus en dus nog 1 of 2 maanden zou moeten betalen heb je geen recht op terugbetaling, maar dat geld dus niet voor mij aangezien ik maar 2 maanden van dit schooljaar heb 'gebruikt' (september en oktober).

Edit: Een vriendin is gelijk met mij afgestudeerd (op 27 oktober 2017) en bij haar is alles wel correct gegaan. Volgens mijn oude studieloopbaanbegeleidster is er waarschijnlijk iets fout gegaan in de administratie bij het uitschrijven in studielink (in dit geval niet een fout van mij).

Alana. ♡

pimaude

Re: Problemen met uitschrijven studielink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:30

Ahhh excuus! Mijn hbo tijd is al even terug. :-) dan zou ik je hogeschool straks na de vakantie gewoon bellen? Lijkt mij de korste klap.

'some people are worth melting for.'

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie