Paardenosteopaat en dierenfysiotherapeut studeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nacusi

Paardenosteopaat en dierenfysiotherapeut studeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 13:44

Hoi
Ik moet volgend jaar beslissen wat ik zal studeren. Aangezien ik heel graag met dieren bezig ben, had ik het idee om paardenosteopaat en dierenfysiotherapeut te studeren.
Eerst moet je daarvoor een vooropleiding van dierenarts of kinesist gedaan hebben.
Ik ben van plan om eerst kinesist te worden en van daaruit over te gaan naar dieren.

Nu heb ik eerst toch nog een paar vragen. Ik woon in Begië dus al mijn vragen gaan dus ook over België

Zijn er opleidingen in België van paardenosteopaat en/of dierenfysiotherapeut? Zoja, welke?
Zijn deze opleidingen zoals in school wekelijks een heel jaar door of is dat bv avondopleiding, of een paar weken wel, dan eens een paar dagen,... maw is het de bedoeling dat je al gaat werken en terwijl deze studies volgt of is het echt ene voltijdse studie?
Is er veel vraag naar want een osteopaat of dierenfysiotherapeut want dat vraag je ook niet dagelijks, sommigen vragen dit zelfs nooit?
Is er genoeg vraag om deze job als full-time job te gaan doen en heb je dan genoeg inkomen? of doe je best nog een bij-job of de helft als kinesist en de helft met dieren?
Zijn er nog andere opleidingen die ik hierbij nog kan doen?
Nu ik zou kinesist willen studeren omdat het aantal dierenartsen al verzadigd is. Nu stel ik toch eens aan jullie de vraag wat jullie zouden studeren alvorens aan paardenosteopaat en dierenfysiotherapeut te beginnen. Zouden jullie voor dierenarts of voor kinesist kiezen en waarom?

Voor diegene die al kinesist zijn, hebben jullie ooit als kinesist gewerkt of zijn jullie meteen aan de studies voor dieren begonnen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Paardenosteopaat en dierenfysiotherapeut studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:36

Ik verplaats dit topic van MD naar STW.