Aangifte inkomsten belasting M-biljet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Aangifte inkomsten belasting M-biljet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 11:09

Ok ik moet even mijn gal spuwen.

Ik wordt compleet gestoord van dit formulier!!

Ik heb in 2016 een half jaar in Engeland gewoond en gewerkt en moet daarom nu een M-biljet invullen. Dit is een formulier met 73 vragen, de een langer dan de ander met financiele taal die ik meestal gewoon niet begrijp.

Ik ben het ding nu voor de 3e keer aan het invullen omdat ik de eerste keer een bedrag bij 1 specifieke vraag ben vergeten te melden en de tweede keer een kruisje ben vergeten. Daardoor zou ik over mijn Nederlandse inkomen meer dan 50% belasting gaan betalen in 2016. Of in andere woorden, mijn in Engeland belaste inkomen zou in Nederland ook belast worden.

Als ik met de mensen van de belastingtelefoon buitenland spreek kunnen ze mij niet helpen en ik verdien dusdanig weinig (ik ben student) dat ik het niet kan betalen om het iemand voor me te laten doen, maar ik hoop serieus dat het nu een keertje in orde is :Y)

Marcella

Re: Aangifte inkomsten belasting M-biljet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:15

Even navraag doen bij de gemeente/welzijn of ze iemand hebben/kennen die je kan helpen.

MacavityL

Re: Aangifte inkomsten belasting M-biljet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:31

Ik heb een paar jaar terug ook eens een M-biljet moeten invullen, maar was vrij vlot klaar omdat veel niet voor mij van toepassing was. Toen op goed geluk ingestuurd en niets meer van gehoord..