Rond en Dom i.p.v. Slim en Slank

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AmoorM

Rond en Dom i.p.v. Slim en Slank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 19:44

Wie herkent dit? :Y)

Je bent ontzettend gemotiveerd om je studie te behalen. Je bent een aantal dagen vrij en denkt: "Yes, dit worden even goede productieve dagen om te studeren!.." Je wordt wakker op de desbetreffende dag, neemt een ontbijtje met een kop thee, nog een kop thee, nog één. Oké, nog één aflevering van die leuk serie. Maar ongeveer 1,5 - 2 uur op de bank te hebben doorgebracht besluit je dat het toch wel eens tijd wordt om dat boek te openen...Dus de trap op, naar je kamer, boek open en een poging doen. Nog geen 20 minuten later lokt de laptop om hele andere dingen te gaan doen dan de studie en van de laptop is het weer naar beneden om series/films te kijken.

Nu is het weekend bijna voorbij, misschien een halve bladzijde stof opgenomen en 7 kerstfilms rijker.
Eten gaat trouwens wel erg goed met deze dagen. Dus dan ben ik straks rond en dom i.p.v. slim en slank.

Als ik een hele dag gewerkt heb, of een halve dan kan ik plotseling uren studeren. :\
En dan komt dat examen steeds dichter bij.......... :=

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:51

Haha, leuke titel!

Ik doe een thuisstudie naast mijn het werk en heb 3 vrije dagen op rij (zeldzaamheid). Dat wordt flink leren, want half januari staat er weer een examen gepland.
Heb toevallig net een hoofdstuk geleerd en oefenopgaven gemaakt. Best productief bezig vind ik zelf!

AmoorM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 19:54

Yank schreef:
Haha, leuke titel!

Ik doe een thuisstudie naast mijn het werk en heb 3 vrije dagen op rij (zeldzaamheid). Dat wordt flink leren, want half januari staat er weer een examen gepland.
Heb toevallig net een hoofdstuk geleerd en oefenopgaven gemaakt. Best productief bezig vind ik zelf!

Bij mij begin februari en moet nog wel wat stof naar binnen stampen. :')
Ik heb soms ook best goede dagen er tussen, maar die echte dagen dat je bewust wilt gaan leren....
Als ik aan een nieuw hoofdstuk begin dan is het net alsof het in chinees staat uitgelegd. Dan snap ik er helemaal niks van.. Maar dat wordt gedurende het studeren steeds beter.. maar dat opstapje.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 20:12

Ik moest wel grinniken om je titel. :+ Helaas een veel te herkenbaar probleem. Ik moet nog een boek van 260 pagina's doorspitten en samenvatten en het tentamen is al over 24 dagen, oeps. Wat bij mij vaak helpt, is een to-do lijstje maken en mijzelf net zo lang pushen totdat ik alles van het lijstje heb afgestreept. Vooral dat afstrepen geeft veel voldoening (maarja, dan moet je het wel eerst gedaan hebben natuurlijk!) :D

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie