Werken op je 13e

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:24

Misschien in de spoelkeuken van ee restaurant? Ik geloof dat dat al mag vanaf 14 jaar, al weet ik het niet zeker. Maar het zou wel waard zijn om te controleren.

Let wel op dat je niet teveel kleime klusjes op je neemt, waar veel tijd in gaat zitten. Dan kan je beter 2 grote baantjes nemen ipv 5 kleinere.

Yom
Berichten: 3803
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:42

er zitten wel enkele kleine campings bij je in de buurt, misschien iets om meteen in het voorjaar even jezelf te melden dat je wel wil werken.

Hang idd briefjes in de supermarkt voor honden uitlaten, boodschappen doen, strijken, ramen wassen, onkruid wieden

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 13:59

Dankje beide!

StephanieDK
Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:17

Waar woon je?

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 14:20

Someren / Noord-Brabant

StephanieDK
Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:31

Ik stuur je een pb

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:32

Ga je meer touwproducten verkopen? Kvk aanvragen. Je bent belasting plichtig! !!!!! Verder een 2e foldertje of op de wachtlijst voor een grotere wijk. Ik zou eerder ruilen wat betreft kosten paard. Jij de hoefsmid enting enz en je ouders de dierenarts. Misschien een bedrag per jaar afspreken wat ze je tegemoet komen indien de dierenarts niet nodig was dat jaar. Maar met een spaarpotje van 800 kom je niet ver bij een dierenarts. Ook kost het onderhoud en vervanging van hoofdstel en zadel behoorlijk veel.

pmarena

Berichten: 48265
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:01

Welnee joh, je bent zo maar niet belastingplichtig, dat is pas als je verkoop echt hele serieuze vormen aan gaat nemen...niet al bij het meer hobbymatig knutselen en verkopen van een paar touwhalstertjes per jaar door een 13- / 14-jarige :P

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:07

Aardbeien plukken ? Dat heb ik dit jaar op mn 17e nog gedaan omdat het goed verdiend!

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:10

Verder misschien nog een ideetje.
Ik heb ooit een partij (paardenspullen )van ongeveer 40,- opgekocht, en heb hier zelf wat tijd ingestoken om alles los te verkopen. Uiteindelijk heeft mij dat 100,- winst opgeleverd :)

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:01

Pmarena graag goede informatie verstrekken. Zodra je winst maakt op verkochte goederen, ben je btw plichtig. Dus zijn je onkosten 10 euro en verkoop je het product voor 10 euro, zit je in een grijze zone. Verkoop je hetzelfde product voor 11 euro, dan ben je btw plichtig. Dus als de ts er een zakcentje uit wil halen, moet ze zich melden bij de belastingdienst. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... derneming/

Ja natuurlijk niet leuk. Maar wel zo eerlijk tegenover de mensen die zich wel aan de wet houden en door alle kleine zwart werkende bedrijven in de knel komen te zitten

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:08

mvdende schreef:
Pmarena graag goede informatie verstrekken. Zodra je winst maakt op verkochte goederen, ben je btw plichtig. Dus zijn je onkosten 10 euro en verkoop je het product voor 10 euro, zit je in een grijze zone. Verkoop je hetzelfde product voor 11 euro, dan ben je btw plichtig. Dus als de ts er een zakcentje uit wil halen, moet ze zich melden bij de belastingdienst. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... derneming/

Ja natuurlijk niet leuk. Maar wel zo eerlijk tegenover de mensen die zich wel aan de wet houden en door alle kleine zwart werkende bedrijven in de knel komen te zitten


Dit dus. Ja TS is pas 13 maar het hoort wel zo :)

pmarena

Berichten: 48265
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:25

Welnee, als je onder een bepaald totaalbedrag blijft, dan ben je niet BTW-plichtig en krijg je zelfs administratie-vrijstelling. Al die mensen die af en toe hobby-matig iets verkopen die hoeven echt geen BTW gedoe te doen hoor :) Nooit gehoord van de kleineondernemersregeling...? :)

Ik krijg niet de indruk dat TS er wekelijks meerdere klossen touw doorheen jaagt voor de verkoop :P

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... rsregeling


Als je (momenteel) onder de 1.345 euro BTW blijft dan heb je geen last van al dat zakelijke gedoe zo te zien :)
Daar moet je heel wat touwhalsters voor verkopen hoor om meer dan 1345 euro aan BTW af te moeten dragen :D

Inkomstenbelasting zal wat anders zitten maar op die leeftijd valt je inkomen denk ik onder de belasting aangifte van je ouders :)

Als je echt veel gaat verkopen dan zal je denk ik ook rekening moeten houden met je kinderbijslag trouwens, dat je onder een bepaald bedrag moet blijven om dat te behouden :)

Ik vraag me trouwens ernstig af of TS zich met haar leeftijd überhaupt al in zou mogen schrijven bij de KvK :)

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:50

Wauw wat ontzettend dapper en goed bezig ben jij! Je ziet ze nog maar zelden de jongere die zo bezig zijn. Denk dat de meeste tips inmiddels er wel staan dus bij deze ga zo door en hoop dat je snel je droomdoel kan bereiken!

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:55

Ik kan alleen maar bewondering hebben over hoe gedreven jij bent, geweldig!

Denk er wel alleen aan een paard heb je niet voor 'even'. Ik weet niet hoe makkelijk school jou afgaat maar in mijn optiek neemt de middelbare school naarmate je ouder wordt meer tijd in beslag omdat het moeilijker en meer wordt. Bedenk dan of je genoeg tijd heb om ook nog ernaast te werken, om je paard te onderhouden én plezier aan je paard te hebben,

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou gaat maar als je 13 bent hoef je je nog niet druk te maken over eind examens en school examens :P

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 21:30

adventures01 schreef:
Ik kan alleen maar bewondering hebben over hoe gedreven jij bent, geweldig!

Denk er wel alleen aan een paard heb je niet voor 'even'. Ik weet niet hoe makkelijk school jou afgaat maar in mijn optiek neemt de middelbare school naarmate je ouder wordt meer tijd in beslag omdat het moeilijker en meer wordt. Bedenk dan of je genoeg tijd heb om ook nog ernaast te werken, om je paard te onderhouden én plezier aan je paard te hebben,

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou gaat maar als je 13 bent hoef je je nog niet druk te maken over eind examens en school examens :P


heb ik rekening mee gehouden, ik heb ook nog een zus die me altijd kan helpen

iirrssjjee

Berichten: 5952
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:35

Ik weet niet of het bij jullie ook is? Maar hier in de omgeving hebben we egg-sellent. Deze eierverkopers komen aan de deur. Dit mag vanaf je 13e! Misschien hebben jullie dat ook?

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:00

Ik ben vanaf mijn 14e begonnen met de was thuis te strijken en kreeg daar dan een vergoeding voor. Dit begon vanwege het sparen voor skikamp van school maar ben het blijven doen. Is dat wellicht iets dat je nog kunt doen? (Eventueel ook voor andere familie leden? )

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:16

Super dat je zo bezig bent!

Heb je niet iemand in de buurt waar je de stallen/paddock/wei uit kunt mesten tegen betaling? Dat heb ik vroeger gedaan, verdiende niet slecht en ik vond het leuk om te doen.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 11:02

iirrssjjee schreef:
Ik weet niet of het bij jullie ook is? Maar hier in de omgeving hebben we egg-sellent. Deze eierverkopers komen aan de deur. Dit mag vanaf je 13e! Misschien hebben jullie dat ook?


nee dat hebben wij niet, maar toch bedankt!

Maartje1990 schreef:
Ik ben vanaf mijn 14e begonnen met de was thuis te strijken en kreeg daar dan een vergoeding voor. Dit begon vanwege het sparen voor skikamp van school maar ben het blijven doen. Is dat wellicht iets dat je nog kunt doen? (Eventueel ook voor andere familie leden? )

Thuis doe ik dat al, mijn familie woont ver weg.


melody7 schreef:
Super dat je zo bezig bent!
Heb je niet iemand in de buurt waar je de stallen/paddock/wei uit kunt mesten tegen betaling? Dat heb ik vroeger gedaan, verdiende niet slecht en ik vond het leuk om te doen.


Goed idee, ik ga even rondvragen!

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:36

murphypower schreef:
De eerste dag van Januari en meteen €24,00 gspaard
[ [url=m/xJdxpJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Goed bezig :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 16:46

@Miefje bedankt!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 17:00

Afbeelding
Dit is hoe het er ondertussen uitziet! Ik ben bijna jarig (26 Januari) dus dan verdien ik ook weer wat

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 19:42

Zo het is alweer even geleden dat ik gepost heb. Ik heb een vraagje, lijkt het jullie leuk als ik een volgtopic te maken over hoe ik mijn doel wil bereiken als 14 jarige(nu nog 13 maar nog 3 dagen)dus eigenlijk mijn weg naar een paard

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:50

Lijkt me super tof!