Ik open dit topic vooral om te kunnen sparren, want ik zit met de handen in het haar.
Op dit moment zit ik in het eerste jaar van de PABO (voltijd), iets wat ik heel leuk vind om te doen. Ik vind het ontzettend leuk om met kinderen te werken, en hun leerproces te zien en begeleiden. Natuurlijk is de baankans ook mooi meegenomen.
Ik heb echter vaak last van migraine. Zeker één keer in de week ben ik de banketstaaf, en lig ik één, soms twee dagen voor pampus op bed. In het eerste semester heb ik me dan ook al 4(!)x ziek moeten melden op stage, en ben ik al een aantal keren niet in staat geweest om naar school te gaan. Ook op mijn zaterdagbaan heb ik me al te vaak moeten ziekmelden dit jaar.
Tot nog toe kan ik met de huisarts geen oplossing vinden. Ook de neuroloog, fysiotherapeut, mensendieck, dry-needling, osteopaat en wiet (want een joint scheen ook goed te helpen) bieden geen uitkomst. Ook verschillende dieet aanpassingen baten niet. In pijnstillers ben ik zeer beperkt (mag eigenlijk alleen sumatriptan), omdat ik aan de bloedverdunners zit. Dat wat ik wel mag, werkt niet. Een precieze oorzaak weet ik ook niet te vinden, wat het lastig maakt om preventief te werken. Ik probeer zoveel mogelijk aan voldoende slaap te komen, en kom ook aan mijn beweging.
Intussen ben ik al bijna 6 jaar bezig zonder verbetering. Het is ooit spontaan begonnen toen ik een bijbaan had bij de AH, en nooit meer weggegaan. Een medische verklaring wordt voor migraines helaas niet gegeven, omdat het nog zoiets ongrijpbaars is. De huisarts is op punt van schouders ophalen en 'helaas, sommige mensen hebben hier nu eenmaal veel last van'. Zelf begin ik me bij iedere aanval wanhopiger te voelen.
Omdat ik me al een aantal keer heb moeten afmelden op stage, en we echt een sh*tload aan opdrachten hebben vanuit de opleiding, merk ik dat ik echt in tijdnood kom. Laat staan het feit dat het voor mijn stagebegeleiders heel vervelend is als ik op de ochtend van stage moet afzeggen. Daarnaast is het natuurlijk niet handig om juf te worden op deze manier, maar dat vond ik een zorg voor later/ ik had hoop dat het nu ik een leuke studie heb gevonden het toch over zou gaan.
Mijn plan voor nu is om in elk geval even rond de tafel te gaan met mijn stage- en mijn studiebegeleider. Zelf ben ik bang dat deze opleiding gewoon geen goede keuze is geweest met de klachten die ik heb, zelfs al vind ik het nog zo leuk.
Wat ik met dit topic graag wil:
- Wellicht hebben jullie ideeën/meningen over oplossingen?
- Misschien heeft iemand ervaring met een (soortgelijke) situatie?
Zelf ben ik bijna stiekem aan het rondkijken naar MBO studies, omdat een lager niveau misschien een lagere werkdruk betekent en dan minder migraine. Nu heb ik in vakanties ook gewoon aanvallen, dus ik weet niet of dat zou uitmaken. Het zou denk ik eerder gemakkelijker zijn om studiegerelateerd werk af te krijgen rondom een aanval. Klinkt heel vaag, maar hopelijk snappen jullie de logica.
Overigens heb ik helemaal niks tegen het MBO op zich, daar heb ik al eerder rondgesnuffeld naar opleidingen.Respect als je het allemaal hebt gelezen!
Ik ben me ervan bewust dat er mensen zijn die nog vaker migraine aanvallen hebben, of die constant hoofdpijn hebben en toch gewoon hun leven leiden. Ik heb daar echt heel veel respect voor, en wil niemand voor het hoofd stoten door aanstellerig te klinken. Dit is echter de situatie zoals hij is, en het werkt niet voor mij.