Ik zit met een punt op werk en ik kom er niet uit hoe het in mijn situatie zit.
Toen ik mijn zoontje kreeg werkt ik 36 uur, ik wilde in mijn toenmalige functie op contract naar 32 uur en dan 8 uur ouderschapsverlof opnemen waardoor ik 24 uur per week zou gaan werken. Dit was allemaal geregeld maar ik ging na 1,5 week naar een andere functie waar ik op contract 24 uur zou gaan werken waardoor ouderschapsverlof niet meer nodig was.
Ik heb zelf het ouderschapsverlof niet beëindigd omdat ik met mijn managers had besproken dat dit niet nodig was en ik eigenlijk geen idee had dat dit nodig was als je je contract uren ging wijzigen. Ik ben ervan uit gegaan dat dit dus automatisch ging (wellicht stom maar echt hoor ik was er niet helemaal bij).
Nu krijg ik vrijdag een mail dat mijn ouderschapsverlof stopt per eind december 2017 en dat als ik wil verlengen ik het moet laten weten.
Ik heb hierop gereageerd dat ik er vanuit was gegaan dat het niet door zou gaan omdat ik op contract 24 uur ging werken en het mij dus verbaasde dat ik blijkbaar nog voor 32 uur op contract sta.
Wie weet hoe dit zit? Ik krijg volgens HR mijn uren niet terug omdat ik dit zelf had moeten beëindigen maar ik heb naar mijn weten (moet thuis even zoeken) gewoon een brief thuis waarin staat dat ik 24 uur ga werken op contract.
Dit is toch raar of ben ik gewoon te naïef geweest?
er rammelt nog niks