Ik heb me gek gezocht op het internet maar kan hier weinig over vinden. Het verhaal is als volgt.
Ongeveer 2 weken geleden (begin November) heb ik te horen gekregen dat ik aangenomen ben voor een nieuwe functie bij een ander bedrijf. Mijn startdatum zou 29 Januari zijn. Ik heb mijn baas zo snel mogelijk ingelicht, ondanks dat ik een opzegtermijn heb van een maand. Dit werd goed ontvangen, of in ieder geva zo goed mogelijk, en er werd aan mij gevraagd om een ontslagbrief te schrijven en te ondertekenen waarin stond wanneer mijn vertrek zal zijn. Ik heb daarin geschreven dat ik inzetbaar ben tot 21 Januari.
Nu zijn er de afgelopen weken veel dingen gebeurd op privégebied maar vooral op werk, en het liefste zou ik eerder weggaan. Ik zou in theorie voor 1 December kunnen opzeggen en per 1 Januari kunnen stoppen. Maar in mijn ontslagbrief staat natuurlijk dat ik inzetbaar ben tot 21 Januari. Welke datum weegt hier zwaarder...? De opzegtermijn van 1 maand, die ik sowieso aanhoud, of de datum die al vastgelegd is in mijn ontslagbrief?
Hopelijk is dit allemaal een beetje duidelijk en hebben jullie hier iets meer verstand van dan ik
Bedankt alvast voor het meelezen!