Loopbaanadviseur/-coach/-begeleiding; ervaringen gezocht

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Century

Loopbaanadviseur/-coach/-begeleiding; ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 20:29

Hoi allemaal :wave:

Ik ben al weer wat jaren aan 't werk bij mijn huidige werkgever. Hoewel ik het naar mijn zin heb, weet ik dat mijn passie niet bij mijn huidige baan ligt. ik ben ook aan het werk in een andere branch dan waar ik voor gestudeerd heb. Dus eigenlijk heb ik altijd in mijn achterhoofd gehad om niet voor altijd bij mijn huidige baan te blijven. Nu weet ik niet of ik naar die branch (terug) wil of dat ik toch iets anders wil doen. Ik heb wel wat ideeën, maar ik weet niet goed wat ik precies wil, wat er eigenlijk allemaal mogelijk is op de markt en wat ik dan voor cursussen/opleidingen/etc zou moeten doen om op die plek te komen die ik zou willen. Het hoeft dus niet van de ene op de andere dag, er mag best wat tijd overheen gaan.

Daarom ben ik me aan het oriënteren op iets als (professionele) loopbaanbegeleiding. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben vast niet de enige :)

Walrus

Re: Loopbaanadviseur/-coach/-begeleiding; ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:32

Je bent zeker niet de enige, ook ik ben al enige tijd aan het rondkijken wat ik nu écht wil. Voor mij is het echter wel van belang dat ik een vast inkomen behoudt. Vind het moeilijk om een stap te gaan zetten en daarom wil ik in mijn vakantie kijken of ik bij een aantal bedrijven een dag mee kan lopen, wie weet!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:02

Mijn loopbaanbegeleider heeft mijn ogen een aantal jaren geleden echt geopend. Wat zat ik vast op een plek zonder uitdaging. Mede naar aanleiding van zijn advies ben ik verder gaan zoeken en zit ik nu wél op m'n plek. Ik denk dat een goede adviseur je echt kan helpen. Ik weet niet in welke regio je zit, maar eventueel kan ik in den bosch iemand aanbevelen.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:20

Ik volg ook even, zit nu zonder werk ivm relatie die over is en ik dus wederom verhuisd ben.
Maar ik zou ook niet weten wat ik zou willen/kunnen.
Heb nog 2 sollicitaties lopen welke mij heel leuk lijken, maar ben bang dadelijk toch weer afgewezen te worden bij beide... -O-

[KS-MK] [volg] gouden merries Olivia en Ariel
Strooigoed
Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand x Windspiel
Ariel, Waldmeister x Alpenbeu 27-04-2021 uitgerekend van Amazing Star van Beauvoorde

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:18

Ik zit wel redelijk in regio Den Bosch :j maar eventueel is verder weg ook wel een mogelijkheid.

Behoud van inkomen is voor mij ook nodig (woon alleen), maar ik hoef ook niet echt weg waar ik nu zit. Ik wil daarom vanuit mijn huidige positie gaan kijken hoe en wat.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:45

Voor degene die al zo'n traject zijn ingegaan; Waren er meerdere gesprekken nodig? Hoe ziet zo'n traject eruit?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:53

SplashIsLief schreef:
Voor degene die al zo'n traject zijn ingegaan; Waren er meerdere gesprekken nodig? Hoe ziet zo'n traject eruit?

Ik heb zes gesprekken gehad, aangevuld met persoonlijkheidstesten en interessetesten enzo die ik thuis gemaakt heb.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:12

Ik heb ook een paar gesprekken gehad bij een loopbaancoach. Ik vond het prettig om met iemand te praten die geen oordeel had over alles wat ik deed en kon en wel en niet meer wilde. Ik heb ook veel gepraat met mijn ouders maar die hadden toch vooral zoiets van "je moet nu werk hebben en het maakt niet uit wat want we gaan je niet ondersteunen". Dat opende niet echt de deur naar een open gesprek. Dus toen ben ik naar een coach gestapt.

Zij heeft me wel doen inzien welke kant ik wel op wil, en dat is heel fijn, maar ze wilde eigenlijk ook heel graag dat ik minder ging werken en allerlei dingen ging proberen. Dat heb ik niet gedaan. Dat zou namelijk betekenen dat ik terug moest verhuizen naar mijn ouders. Dit had ik op zich niet zo erg gevonden, maar zij hadden me al redelijk duidelijk gemaakt dat dat voor hen geen optie was. Daarnaast zou dat ook betekenen dat ik waarschijnlijk zou moeten stoppen met mijn paard. Dat vond ik dan eigenlijk weer geen optie.

Kortom, ik heb haar advies aangenomen over een nieuwe studie, maar ben wel fulltime blijven werken in de tussentijd. Voor de duidelijkheid, ik ben 25.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:19

Mag ik vragen wat zo'n traject kost

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:56

Ben ik ook benieuwd naar. Is er ook iemand die een adviseur omgeving Woerden aanraad?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie