Zonnetje81 schreef:Ik heb het idee dat je een sprookjesbeeld hebt van het onderwijs. Zo werkt het niet.
Ik heb geen sprookjesbeeld van het onderwijs. Maar ik ken leerkrachten die precies dit voor oudleerlingen hebben gedaan: meegedacht over een plan van aanpak, contact met de school, en in een enkel geval ook bijles om iemand te begeleiden.
Die leerkrachten willen dat hun leerlingen goed terecht komen. Ze hebben niet oneindig de tijd en kunnen natuurlijk niet al hun oudleerlingen bijles geven, daar gaat het ook helemaal niet om. Maar in uitzonderlijke gevallen... ja, dan zijn er leerkrachten die zich daarvoor sterk willen maken.
En nee, dit geldt zeker niet voor alle leerkrachten of in alle situaties. Maar soms heb je maar 1 iemand nodig die in je gelooft en zich daarvoor inzet...
Het is dat de mensen die ik ken niet in de buurt van Groningen wonen, maar 300km verderop. Anders had ik ze zeker gevraagd of zij iets weten.
Want ik denk dat dit een uitzonderlijk geval is: ik lees iemand die zich als 16-jarige heel goed kan uitdrukken. Ik zie haar foto's en denk: wauw. Er is niets mis met praktijkonderwijs, en natuurlijk kun je vanaf internet niet het hele verhaal beoordelen, maar op mij komt het echt over alsof er veel meer in zit, en dat is toch de moeite waard om je best voor te doen? Scholen hebben het soms gewoon mis.