printers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

printers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 18:57

Even ter informatie: ik studeer aan de kunstacademie

Als ik op school print kost dit 0,20 cent per pagina. Nou moet ik heel vaak veel printen op school dus zat ik te denken om zelf een printer aan te schaffen. Een van rond de 120 euro van canon heb ik op het oog. Nou heb ik berekend qua papier en inkt dat de kosten van een printje uit die printer 4 cent zal zijn. Nou is mijn vraag dus: haal je de kosten van die printer er op den duur ook echt uit? of is het voordeliger om op school te blijven printen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:55

Poeh de aanschaf van zo'n printertje is het niet. Die inktcartridges zijn ontzettend duur. Daar kan je heel wat pagina's van op school printen hoor.
Hoeveel print je?

Peerke_

Re: printers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:57

Ik zou gewoon een goedkope printer kopen, en daar huismerk inkt van 123inkt in doen.
Die originele inktpatronen zijn zo duur, dat je na 2x hervullen al meer hebt betaald dan de printer..

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 21:40

Suzanne F. schreef:
Poeh de aanschaf van zo'n printertje is het niet. Die inktcartridges zijn ontzettend duur. Daar kan je heel wat pagina's van op school printen hoor.
Hoeveel print je?

Nou, dat valt nog reuze mee vind ik. ik heb de printkosten berekend op de inkt en papier en dat komt uit op 4 cent per printje. Hoeveelheid is niet precies te benoemen, ik heb de afgelopen weken voor 60 euro geprint ongeveer. Maar het verschilt heel erg per periode waar ik besluit aan te werken. Komende periode wil ik vooral fotografie gericht werken, dus dan zal ik bijvoorbeeld nog meer gaan printen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:25

20 cent per pagina? :wow: Ik vind de universiteit hier al duur met 5...
Maar waarom een printer van €120 en niet een iets goedkopere? Op zich kan het waarschijnlijk op den duur wel uit, vooral als je de afgelopen weken al voor €60 hebt geprint.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 00:02

Destination schreef:
20 cent per pagina? :wow: Ik vind de universiteit hier al duur met 5...
Maar waarom een printer van €120 en niet een iets goedkopere? Op zich kan het waarschijnlijk op den duur wel uit, vooral als je de afgelopen weken al voor €60 hebt geprint.

Nou, printkwaliteit wellicht?

Ik heb er wat meer budget tegenaan gegooid en daarvoor een laser-all-in-one gekocht. Maar ik had ook als doel dat er goede scans mee gemaakt moeten worden.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 09:21

idd wat @ikke al zegt: printkwaliteit. we hebben thuis 2x een ho van tussen de 50/70 euro gehad en die waren waardeloos. print met veeel te veel inkt en alles komt er wazig uit en gezien ik aan de kunstacademie studeer wil ik wel wat meer kwaliteit

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:53

Mijn canon pixma printers hebben rond de 90 euro gekost, en die printen echt perfect, en vooral ook foto’s die niet van profesioneel drukwerk te onderscheiden waren (ik deed opleiding grafisch vormgeven en fotografie/audiovisueel). Nu 15 jaar later werken ze allebei nog perfect. Wel gebruik ik altijd originele Canon inkt, want je ziet echt wel verschil in kwaliteit met namaak, en de printer verstopt veel minder snel met originele inkt. Maar bij de Prijsmepper haal ik regelmatig mijn originele inkt met 75% korting :Y)
Wat print je vooral? Zwartwit of kleur? Foto’s of verslagen? Laserprinters zijn duur in aanschaf, maar goedkoop per print, en vooral heel gebruiksvriendelijk, gaan lang mee en perfect voor tekst en grafieken en illustraties. Maar een laserprinter is niet geschikt voor foto’s.

Edit, ik zie dat de pixma ip printers nu zelfs nog wat goedkoper zijn. Ik heb een voorloper van deze, en echt heel tevreden over! https://www.printershop.nl/product/2838 ... gIZKvD_BwE