Professionele beroepskeuzetest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Professionele beroepskeuzetest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 13:43

Hoi bokkers,

ik doe op dit moment de studie psychologie, maar het is totaal niet mijn ding. De motivatie wordt steeds minder en ik word er ook echt ongelukkig van. Daarom heb ik het er met mijn moeder over gehad en zijn we het er over eens geworden dat ik maar ga stoppen. Ik blijf het nog wel doen tot eind december, zodat ik niet gelijk niks meer doe. Mijn moeder wilt nu graag dat ik een professionele beroepskeuzetest ga doen, omdat ik echt niet weet wat ik moet gaan doen. Geen enkele studie spreekt mij ook aan. Nu heb ik natuurlijk al op google rondgekeken, maar daar staan zoveel verschillende sites/bedrijven. Heeft iemand hier misschien (goede) ervaring met een beroepskeuzetest? Dan bedoel ik dus geen gratis beroepskeuzetest online

Ik hoor het heel graag!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:00

Ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten en ben destijds met de decaan van de opleiding gaan praten. Via hem heb ik een beroepskeuzetest gedaan, waarbij ik allerlei vragenformulieren in moest vullen. Daar kwam vervolgens uit welke beroepen geschikt zouden zijn. Misschien bieden ze dat bij jou op school ook aan?

Ik moet wel bekennen dat ik met de resultaten niets gedaan heb omdat het naar mijn idee totaal niet bij mijn wensen en sterke kanten aansloot. Ik heb vervolgens alsnog een studie gedaan die volgens die test niet bij mij zou passen maar die me ontzettend goed bevallen is :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:09

Ik heb een studie- en beroepskeuzetest laten doen bij een psychologisch onderzoeksbureau.

Het resultaat is een dik rapport met een analyse over je persoonlijkheid (wat kan je [niet], wat wil je [niet]) en een lijst met passende beroepen en studies. Die zijn onderbouwd en gerangschikt (van 'past heel goed' tot 'past misschien'). Ik heb er erg veel aan gehad. Heb uiteindelijk een studie die uit die test kwam gedaan, met veel plezier. De test kostte wel een flinke duit.