Waarom is het nu zo lastig..? (studiekeuze)

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Weggebokt

Waarom is het nu zo lastig..? (studiekeuze)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-17 22:51

Ja -O- Ik weet gewoon niet wat ik wil, echt niet.
Er zijn wel een paar dingen die ik leuk vind maar niet zo leuk dat ik er een studie van wil volgen en alle leuke opleidingen die ik tegen kom is op het HBO en dat gaat niet lukken met mijn VMBO..
Iemand die in het zelfde schuitje zit? Of mensen die tips hebben voor een studiekeuze? Ik vind het echt heel erg lastig..

Destination

Re: Waarom is het nu zo lastig..? (studiekeuze)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:53

Kan je niet alsnog je havo halen? Of een toelatingsexamen afhankelijk van je leeftijd. Je kan ook een mbo niveau 4 opleiding kiezen in dezelfde richting als de 'leuke' opleidingen en op die manier na je mbo doorstromen naar het hbo.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:58

Toch wil ik je ook meegeven, kijk niet alleen maar hoe leuk de studie je lijkt, maar ook de kans op een baan in datgene wat je gestudeerd hebt als je klaar bent.

Flying high in de sky!!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-17 22:59

Destination schreef:
Kan je niet alsnog je havo halen? Of een toelatingsexamen afhankelijk van je leeftijd. Je kan ook een mbo niveau 4 opleiding kiezen in dezelfde richting als de 'leuke' opleidingen en op die manier na je mbo doorstromen naar het hbo.

Dat zou ik wel kunnen doen ja, maar dan kom ik nog bij het punt dat HBO opleidingen veelte duur zijn. Ik moet alles zelf betalen en dat gaat me niet lukken :(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:03

Ik heb zelf ook alles moeten betalen en helaas tussendoor ook de verkeerde studiekeuzes gemaakt.
Ik heb geleend om te kunnen studeren. Niet ideaal. Maar ik ben niet te enige en dat zal jij in dat geval ook niet zijn.
Je hoeft niet maximaal te lenen en de rente is laag. Je betaald ook terug naar wat je verdiend en dit word jaarlijks herberekend en aangepast.
Misschien iets om ook over na te denken.

Flying high in de sky!!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:05

Mensenwelzijn => School Studie en Werk

ODonoghue

Re: Waarom is het nu zo lastig..? (studiekeuze)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:07

Je zal later spijt hebben als je geen beroep hebt dat je leuk vindt puur omdat je niet wilde lenen, dus als ik jou was zou ik gewoon havo doen en in die 2 jaar goed doorsparen!

"Opinions are like assholes, everybody has one" - Mark Sheehan

Abe <3

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:10

Waarom maak je de stap niet wat makkelijker. Wat wil je op het hbo doen? Zoek dan een mbo opleiding in ongeveer dezelfde richting.
Dat maakt je keuze al een stuk praktischer en makkelijker.
Over de kosten, ja het is duur maar een studieschuld krijg je toch dus waarom niet het beetje extra investeren in je toekomst. Met stufi en een bijbaantje kan je prima een hbo opleiding bekostigen. Het zal niet ruim zijn, maar voor een goede toekomst met een baan waarom niet.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:16

Welke vakken op school vind je nu leuk? Waar ben je goed in? Welke mbo/hbo studies heb je op het oog? Waarom lijken deze opleidingen je wat?

Elk bad heeft er eendje.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:33

Lous schreef:
Ik heb zelf ook alles moeten betalen en helaas tussendoor ook de verkeerde studiekeuzes gemaakt.
Ik heb geleend om te kunnen studeren. Niet ideaal. Maar ik ben niet te enige en dat zal jij in dat geval ook niet zijn.
Je hoeft niet maximaal te lenen en de rente is laag. Je betaald ook terug naar wat je verdiend en dit word jaarlijks herberekend en aangepast.
Misschien iets om ook over na te denken.
:j

Laat je niet weerhouden door geld. Veel (ik denk zelfs de meeste) studenten lenen.

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:38

Wat appart, ik vond altijd dat er op het mbo veeeel meer keuzes waren. Wat is je interesse?

Insta: @fjordfons_
Facebook: Fjord Fons
Classical dressage

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:44

ingridxxs schreef:
Wat appart, ik vond altijd dat er op het mbo veeeel meer keuzes waren. Wat is je interesse?

Ik ook. Doe nu mn tweede mbo pleiding maar vind het nog steeds soms echt niet leuk. Maar, ik doe nu niv 4, en uiteindelijk kan je vanaf niv 4 naar het HBO. Ook ik moet alles zelf betalen en wilde echt niet bijlenen. Moet er nu toch echt aan geloven aangezien ze elke maand 187 gaan afschrijven.

Welke studies op t hbo vind je leuk?

Edit: typo

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie