Naam eigen coachpraktijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Naam eigen coachpraktijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 23:23

Dag allemaal.

Afgelopen zomer heb ik een coach-opleiding afgerond en sindsdien weet ik het heel zeker: ik wil zelfstandig life coach worden.

Sindsdien heb ik een aantal mensen gratis coaching gegeven en de mond-tot-mondreclame doet z'n werk.

Ik wil dan ook vanaf januari in bijberoep opstarten, maar...

Een naam dus. Op zich zijn er talloze cliché en minder cliché namen te bedenken, maar ik zou er graag mijn achternaam in verwerken. Ik heb altijd gevonden dat mijn naam 'Alles' te mooi is om niet te gebruiken in een bedrijfsnaam.

Alleen wil ik dat het echt catchy is. Daarom dacht ik aan "Alles goed?!" of iets dergelijks. Nu ben ik van nature een twijfelaar (wat ik in mijn coaching gelukkig achterwege kan laten) en wil ik echt zeker zijn vooraleer ik aan de visitekaartjes en dergelijke begin.

Nu zijn er de laatste tijd nog dergelijke namentopics geweest en ik heb gemerkt dat Bokkers erg creatief uit de hoek kunnen komen, dus ideetjes zijn zeer welkom!

Petpa

Re: Naam eigen coachpraktijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:28

Alles voor u!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 02:26

Ik vind "alles goed?!" super leuk en catchy! :D tip: check ook even of de websitelink die je dan wil nog beschikbaar is (Op sidn.nl kun je controleren welke urls nog vrij zijn) en google sowieso even goed of de naam (of iets sterk vergelijkbaars) al bestaat.

Succes!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 02:52

Ik heb gevoelsmatig het meeste vertrouwen in een bedrijf met een bedrijfsnaam die alleen uit de naam (achternaam met of zonder voorletter of voornaam) van de bedrijfsvoerder bestaat. Voor mij straalt dat meer "niveau" en professionaliteit uit.

Nou zal me dat bij bevoorbeeld een kapper niet boeien, daar verwacht je gewoon een ander soort naam. En ze kunnen hooguit je kapsel verpesten dat uiteindelijk wel weer aangroeit.

Bij een coach vind ik vertrouwen dan wel weer heel erg belangrijk en een popiejopienaam daarom ongewenst.

En je hebt zo een mooie achternaam die echt niet opgeleukt hoeft te worden om op te vallen en te worden onthouden. Die naam is mooi in al zijn eenvoud.

Mijn bescheiden mening, veel succes met je onderneming +:)+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 07:30

Bedankt voor de reacties!

Boras, daar ben ik het wel mee eens. Ik zit er alleen mee dat als ik gewoon Alles gebruik, ik dan misschien iets anders suggereer. Alles Coaching is het voor mij ook niet, omdat ik ook niet voor alles coach :+ Dus enerzijds wil ik de naam gebruiken, maar ik wil aan de andere kant ook niets te veel of te groot suggereren... En voor mensen die mijn naam niet kennen is het best raar (in het dagelijks leven ook) om te snappen dat dat gewoon mijn naam is.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:08

Misschien zijn die onduidelijkheden te voorkomen met een goede volgorde en interpunctie, bijvoorbeeld:

Y.M. Alles, coach

Chantal Alles, coaching

Sophie Alles, coach

Waarbij de laatste mij het meest aanspreekt.
Voorletters vind ik onpersoonlijker, voor coaching juist minder geschikt lijkt me. En het past minder bij mijn eigen open persoonlijkheid. Coach vind ik mooier dan coaching. Maar dat is allemaal weer erg persoonlijk natuurlijk.

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Jij moet er helemaal achter staan.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:16

In de naam kan coach kan ook life coach zijn.

Maar wat doet een life coach eigenlijjk, wat coacht die?

Niet onbelangrijk om mee te nemen bij suggesties :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 11:29

Stof tot nadenken :D

En idd zal het eerder life coach worden, anders gaan ze me misschien contacteren voor loopsessies en dergelijke, dat is minder mijn ding :')

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:34

Wat een grappige achternaam, begrijp dat je er iets mee wilt doen.
Hieronder een paar ideeen uit de losse pols:
- Alles is coachbaar
- Life coach Alles
- Voornaam Alles - Life coach
- Life coach - voornaam Alles

Ben benieuwd wat je hiervan vind..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:38

Alles coacht!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:41

Ik ga met Boras mee. Houd het in ieder geval simpel, want mensen zijn op zoek naar iets serieus en dat wekt imo meer vertrouwen dan een hippe naam.