Ik zit al een tijdje met mijn handen in mijn haar omdat ik niet weet wat ik volgend jaar moet doen. Ik weet precies welk beroep ik wil doen later, dierenarts op de uniersiteitskliniek in Utrecht! Waarom weet ik ook niet, maar daar wil ik heeel graag werken.
Nu is het probleem dat ik geen natuurkunde in mijn pakket had, en kan dus niet die opleiding volgen. Nu zijn er een paar opties, maar ik weet niet goed wat ik moet doen. Ik doe nu een tussenjaar met een soort van werk en leer ervaring op een grote eventingstal waar ik +- 35uur pw ben.
- In België de opleiding doen, daar kom je zo binnen zonder natuurkunde --> nadeel is dat er veel afvallers zijn, juist omdat daar iedereen naar toe gaat zonder natuurkunde/scheikunde. Je hebt blijkbaar toch die vakken hard nodig om het te halen
- Staatsexamen doen in natuurkunde en dan naar Utrecht. --> nadeel is dat ik het niet red om binnen een halfjaar natuurkunde om 6vwo te halen, ben niet zo'n bèta persoon, dat wordt dus nog een tussenjaar

- De opleiding paravetrinair doen en dan als stalmedewerker of als assistent gaan werken in Utrecht --> nadeel is dat het een beetje zonde is van 7 jaar school en een vwo diploma. Ook weet ik niet hoe die opleiding mij gaat bevallen, als je leert hoe je een hond moet borstelen, een paard moet vasthouden en de vakken op ongeveer havo 1 niveau zijn (werd mij verteld), dan wordt het voor mij totaal niet uitdagend en ben ik bang dat ik gedemotiveeerd raak. Enige voordeel is dat ik dan wel gelijk met de studie natuurkunde kan gaan doen.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem? Welke keuze heb jij gemaakt en waarom? Ik wil gewoon zooooo graag in de kliniek in Utrecht werken.