nieuwe naam voor fotografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IncelloAndMe

nieuwe naam voor fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 17:18

Hoi allemaal!

Ik fotografeer voornamelijk honden en paarden. Momenteel werk ik onder de naam 'once upon a photo'. Nu vind ik dit eigenlijk niet echt catchy en dus zoek ik iets anders. Hebben jullie leuke ideeën of voorstellen?

Als ik dan een leuke naam heb, dan wil ik natuurlijk ook een leuk logo. Weten jullie iemand die dit tegen een kleine vergoeding zou willen/kunnen maken?

Sorry als dit helemaal verkeerd staat, ik had er echt geen idee van waar dit hoort...

Essie73
Hoofdmoderator

Re: nieuwe naam voor fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:40

Wij moesten er ook even over nadenken, maar denken dat dit topic Het beste op School Studie Werk [STW] past. Verhuis het topic daar naar toe.

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 13:32

Essie73 schreef:
Wij moesten er ook even over nadenken, maar denken dat dit topic Het beste op School Studie Werk [STW] past. Verhuis het topic daar naar toe.

Bedankt!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:34

Naam van je paard gebruiken? Incello? :P Is wel uniek!

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 16:51

Nirvana_ schreef:

Haha uniek wel, maar denk dat ik daar weer niks catchy van kan maken :p

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 17:14

Ik heb ondertussen drie ideetjes!

Mijn eerste idee was EquiShots. Wat ik hierbij te bedenken heb is dat er al een Facebook pagina onder die naam bestaat, maar daar staan geen foto's op... Maar deze naam doet vermoeden dat ik enkel paarden doe, terwijl ik ook honden doe. Verder vind ik het wel catchy en leuker als 'Once Upon A Photo', wat ik nu heb.

Mijn tweede idee was AnimalShots, wat dan weer beter uitdrukt wat ik doe, maar dit is misschien weer aan de lange kant???

Mijn derde idee is PetShots/Petshoots. Petshots bestaat al op facebook maar is een buitenlandse pagina. PetShoots bestaat nog niet.. Wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:18

PetShoots vind ik niet klinken. Beetje luguber.
Wat is er mis met gewoon je naam?
Julie, (huis)dierenfotografie.

Een fotograaf is bekend onder zijn naam, veel makkelijker en herkenbaarder.

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 17:20

Anoniem schreef:
PetShoots vind ik niet klinken. Beetje luguber.
Wat is er mis met gewoon je naam?
Julie, (huis)dierenfotografie.

Een fotograaf is bekend onder zijn naam, veel makkelijker en herkenbaarder.

Ik weet niet of dat iets is wat nog mensen hebben, maar ik vind mijn eigen naam niet zo mooi klinken.. Haha ja ik snap de lugubere toon wel! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:25

Bij bijvoorbeeld Nikki de Kerf denk ik soms al, voor ik de naam gezien heb, hey, zijn dat foto's van Nikki? En dan hoef ik niet ook nog eens na te gaan denken hoe die fotograaf van bedrijf X ook al weer heet.....

Ik vind dat veel persoonlijker en professioneler dan een gefabriceerde naam.
De meest beroemde fotografen zijn gewoon onder hun eigen naam bekend.

Tenzij je een zaakje gaat openen? Eentje waar mensen echt naar binnen moeten lopen? Met meerdere fotografen?
Dan vind ik een leuke naam op de gevel wel passend.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:26

Nirvana_ schreef:

Ik vind dit best een goede naam eigenlijk! Petshoots, equishots, enz. vind ik niet heel herkenbaar. Er zijn veel namen die daarop lijken.

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 17:30

Myrthe64 schreef:
Nirvana_ schreef:

Ik vind dit best een goede naam eigenlijk! Petshoots, equishots, enz. vind ik niet heel herkenbaar. Er zijn veel namen die daarop lijken.

Ik weet niet zo goed wat ik dan met Incello zijn naam zou moeten doen :p Hoe zou jij dat dan verwerken in een naam?

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 17:31

Anoniem schreef:
Bij bijvoorbeeld Nikki de Kerf denk ik soms al, voor ik de naam gezien heb, hey, zijn dat foto's van Nikki? En dan hoef ik niet ook nog eens na te gaan denken hoe die fotograaf van bedrijf X ook al weer heet.....

Ik vind dat veel persoonlijker en professioneler dan een gefabriceerde naam.
De meest beroemde fotografen zijn gewoon onder hun eigen naam bekend.

Tenzij je een zaakje gaat openen? Eentje waar mensen echt naar binnen moeten lopen? Met meerdere fotografen?
Dan vind ik een leuke naam op de gevel wel passend.

Nee het is niet als bedrijfje, eerder hobbymatig maar wil wel een naam hebben uiteraard... Is inderdaad wel persoonlijker maar ik weet niet, ik vind het een beetje raar klinken met mijn naam haha :+

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:35

Ik vind het juist netjes en professioneel staan, [Naam] [Achternaam] Photography ofzoiets. Heel spannend is het niet nee, maar met een mooi ontworpen logo is dat ook alweer anders.

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 17:40

YellowGray schreef:
Ik vind het juist netjes en professioneel staan, [Naam] [Achternaam] Photography ofzoiets. Heel spannend is het niet nee, maar met een mooi ontworpen logo is dat ook alweer anders.

Ik vind de naam Julie Peersman Photography echt maar niets :') ik vind het bij sommige mensen wel echt leuk maar met mijn naam niet zo..

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:41

YellowGray schreef:

Dit :j

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:41

IncelloAndMe schreef:
Ik vind de naam Julie Peersman Photography echt maar niets :') ik vind het bij sommige mensen wel echt leuk maar met mijn naam niet zo..

Ik vind het juist wel leuk zo!

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:42

ik zou Incello gewoon los als naam gebruiken kwa fotografie, het is een unieke naam, dus waarom niet gewoon dat?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:45

Ik vind Julie Peersman ook heel mooi en profesioneel klinken. Helemaal niet raar :) Je kan het creatiever maken door bijvoorbeeld een mooi logo te maken. Mocht het uitgroeien tot een echt bedrijf is het niet heel professioneel om je voor te stellen als: "PetShoots". Dat klinkt meer als iemand die heel jong is, niet als een bedrijf. :j

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:52

Zelf heb ik ervoor gekozen om mijn eigen naam te gebruiken en dan heb ik daarbij mijn eigen logo ontworpen die aangeeft welk type fotografie ik doe. Het gemakkelijke van je eigen naam gebruiken is toch dat mensen je gemakkelijk herinneren en daarnaast is het meestal toch snel uniek :) Voor de namen die je zelf noemde zullen toch al snel vergelijkbare bedrijven bestaan of zelfs met dezelfde naam.
Laatst bijgewerkt door anne_joy op 27-11-17 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:52

Voordat je verder gaat zou ik ook even een namen check doen op Google en Kamer van Koophandel. Bijvoorbeeld equishots wordt namelijk ook al meerdere keren voor fotografie gebruikt.

Ik zou gewoon je eigen naam gebruiken.