Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
je hebt nu de zekerheid van een vast contract, je baas kan je niet zomaar op straat zetten moet een aanvraag voor ontslag doen bij rechtbank en je hebt dat meestal recht op transitie vergoeding. Vast aantal vakantie dagen, zekerheid van hoogte van loon enz.
.luca_sun schreef:Bedankt voor alle reacties!! Ik heb inmiddels de rechtswinkel gebeld en zij zijn er ook mee bezig.
Als de payrollorganisatie het opvolgend werkgeverschap in acht neemt en mij een vast contract geeft, heb ik dan ook te maken met een pensioengat?
Ja inderdaad, ik neem geen ontslag, hij moet me maar ontslaan.

Wendy89 schreef:Hoihoi,
De payrollorganisatie heeft sowieso het opvolgend werkgeverschap in acht te nemen als ik mij niet vergis. Dat zou dus betekenen dat jij ook een vast contract moet krijgen bij de payrollorganisatie en dat dit onder dezelfde voorwaarden blijft zoals het nu is. Belangrijk daarbij is dat jouw functie hetzelfde blijft.
Edit: zorg ervoor dat duidelijk is dat het initiatief voor 'ontslag' bij werkgever ligt en niet vanuit jou komt.
Wanneer zij weer in de zogeheten fase A (weekcontracten) beginnen, dan is het inderdaad zo dat er van beide kanten flexibiliteit is en er opgezegd kan worden zonder opzegtermijn. De zogeheten wachtdagen bij ziekte klopt ook, maar daar is sowieso over te onderhandelen. Daarnaast kan het zo zijn dat je recht hebt op een wachtdagcompensatie. Dit is een soort toeslag die jij dan over je loon ontvangt om deze wachtdagen te compenseren. Dat is dus een 'extraatje' in geval jij nooit ziek bent. Maar ook dat is niet bij iedere payroller zo.
Wanneer de payrollorganisatie, met behoud van dezelfde voorwaarden, jou een vast contract geeft zie ik niet per definitie het nadeel. Maar het is wel belangrijk dat je zeker weet dat je de huidige voorwaarden behoudt.
. Lowara schreef:Wendy89 schreef:Hoihoi,
De payrollorganisatie heeft sowieso het opvolgend werkgeverschap in acht te nemen als ik mij niet vergis. Dat zou dus betekenen dat jij ook een vast contract moet krijgen bij de payrollorganisatie en dat dit onder dezelfde voorwaarden blijft zoals het nu is. Belangrijk daarbij is dat jouw functie hetzelfde blijft.
Edit: zorg ervoor dat duidelijk is dat het initiatief voor 'ontslag' bij werkgever ligt en niet vanuit jou komt.
Wanneer zij weer in de zogeheten fase A (weekcontracten) beginnen, dan is het inderdaad zo dat er van beide kanten flexibiliteit is en er opgezegd kan worden zonder opzegtermijn. De zogeheten wachtdagen bij ziekte klopt ook, maar daar is sowieso over te onderhandelen. Daarnaast kan het zo zijn dat je recht hebt op een wachtdagcompensatie. Dit is een soort toeslag die jij dan over je loon ontvangt om deze wachtdagen te compenseren. Dat is dus een 'extraatje' in geval jij nooit ziek bent. Maar ook dat is niet bij iedere payroller zo.
Wanneer de payrollorganisatie, met behoud van dezelfde voorwaarden, jou een vast contract geeft zie ik niet per definitie het nadeel. Maar het is wel belangrijk dat je zeker weet dat je de huidige voorwaarden behoudt.
Je vergeet 1 nadeel; als een payrol instantie je geen passend werk kan bieden op moment dat je oude werkgever je niet meer hoeft, gooien ze je er zo uit hoor. Er zitten echt heel veel nadelen aan payrol in vergelijking met een vast contract
Wendy89 schreef:<KNIP>
Booooo schreef:Maar een payroll bedrijf kan jou toch niet in dienst nemen met een uren contract?
Mijn man werkt via payroll en heeft een 0 uren contract. Nu zijn wij bezig met een koophuis/hypotheek. En gaat hij dus een contract met uren krijgen. De hypotheekadviseur zei wel dat hij dan echt in het bedrijf van de werkgever een contract moet krijgen en dus niet bij de payrollorganisatie want die kunnen hem bijv. geen 20- uur contract geven
Je kunt je hoogstens afvragen of het dan nog een payroll bedrijf is of dat je in het detacheringsdeel van het bedrijf terecht komt. 
Booooo schreef:Misschien hebben die ook een 0 uren contract?
Haha ik heb geen idee hoor, maar wel vreemd dat de hypotheekadviseur dat dan zegt.
Tink89 schreef:TS: kan je werkgever niet gewoon zijn salarisadministratie uitbesteden? Genoeg administratiekantoren die dat met liefde van hem overnemen zonder dat er een hele payrollconstructie opgezet hoeft te worden.
Prrrr schreef:Tink89 schreef:TS: kan je werkgever niet gewoon zijn salarisadministratie uitbesteden? Genoeg administratiekantoren die dat met liefde van hem overnemen zonder dat er een hele payrollconstructie opgezet hoeft te worden.
Dit. Maar daar zal het hem niet om gaan: hij wil gewoon van zijn personeel af. <KNIP>
Wendy89 schreef:Dat is het hem nou juist, indien TS toe zou stemmen zou het payrollbedrijf, op papier haar werkgever worden (mits ik de constructie juist inschat).Lowara schreef:Je vergeet 1 nadeel; als een payrol instantie je geen passend werk kan bieden op moment dat je oude werkgever je niet meer hoeft, gooien ze je er zo uit hoor. Er zitten echt heel veel nadelen aan payrol in vergelijking met een vast contract
Daar is en blijft haar huidige werkgever toch verantwoordelijk voor? In ieder geval voor het vinden van passend (ander) werk. Een payrollorganisatie kan namelijk zelf geen passend werk aanbieden, omdat zij geen allocatieplicht hebben toch? Dus lijkt mij niet dat ze TS er zo uit kunnen doen.