Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wendy schreef:De vorm die je nu kiest is voor jou niet gunstig, omdat je akkoord gaat met het ontslag. Laat je hierover goed informeren!
keeyzie schreef:Wendy schreef:De vorm die je nu kiest is voor jou niet gunstig, omdat je akkoord gaat met het ontslag. Laat je hierover goed informeren!
Als de reden op een juiste manier geformuleerd is geld dit ook gewoon voor het UWV.
Zoals ik al aangaf wil ik de verstandhoudingen goed houden tussen mijn en mijn bazin.
MarliesV schreef:Ik heb jaren terug (15 jaar ongeveer) in die positie gezeten.
Toen was het advies aan mij: altijd aanvechten.
Ben dus netjes naar mijn baas gegaan en heb aangegeven het niet aan te vechten omdat ik denk dat ik mag blijven, maar dat het mij een betere positie gaf qua rechten na ontslag.
Het voelt vreselijk dubbel. Je weet dat het niet anders kan, je wilt niet moeilijk doen. En toch moet je netjes een brief op gaan stellen dat je niet akkoord gaat. Bij mij is toen een procedure gestart via het UWV waarna ik nog om bedrijf economische redenen ontslagen ben.
UWV en/of je adviseur zal je zeker de juridische kant goed uit kunnen leggen. Verwacht daarvoor niet alle kennis op Bokt.
Babsiej schreef:Wanneer een vaststellingsovereenkomst correct wordt opgesteld is dit gewoon geldig en kun je gewoon je WW aanvragen.
Ik zou wel op laten nemen dat je een vergoeding vraagt, of dat zij de kosten betalen om de vaststellingsovereenkomst door een jurist/advocaat te laten controleren.
. Let er alleen wel op dat de brief dus echt vanuit je werkgever komt en niet vanaf jezelf. Had (en heb) een goede band met de werkgever, zo waren we allebei geholpen en niemand heeft er last van gehad. Ja ik, omdat ik ander werk moest zoeken
.