Wat met deze werksituatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 20:57

Wat mijn contract betreft...
Even dieper op in gaan voor meer duidelijkheid:
Ik werk in een beenhouwerij begonnen als verkoopster via interim (oktober 2016) in januari 2017 vast contract gekregen én een upgrade tot tweede assistent dwz méér voordelen dan verkoopster zijn maar ook meer verantwoordelijkheden. Assistent helpt de chef beenhouwer bij het versnijden van vlees en in orde houden van de toonbank, alsook bestellingen maken naar de leveranciers. Én de chef beenhouwer vervangen als deze op verlof is.
Ik heb deze upgrade snel gekregen ivm mijn ervaringen die ik op andere plaatsen (ook beenhouwerijafdelingen) opgebouwd heb en als jobstudent ook 3 jaar in een beenhouwerij gestaan als verkoopster.

Mooie job met veel afwisseling ook.
Dat ik van filiaal moet veranderen is omdat het eerste filiaal al een assistent had maar in zwangerschapsverlof was en inmiddels terug is sinds april. Mocht nog wel samenwerken en switchen tussen dat filiaal en 2 anderen vlakbij huis. Maar in al de andere vlakbij huis hebben ze dus al een assistent.
Waar ik nu sta zochten ze nog een assistent en zodoende ben ik daar geplaatst en willen ze mij er als vaste zetten. Ze willen mij zeker niet kwijt want ze zitten nu al met personeelstekort wat ze amper aangevuld krijgen.

In de filialen dichtbij zoeken ze wel verkoopsters maar dat contract heb ik niet.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Wat met deze werksituatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 21:00

Wat koken betreft ik heb helaas máár een kleine vriezer. Zou graag een grotere hebben maar daar zijn we nog niet aan toe gekomen.

Ik heb een autoke maar overweeg om deze te verkopen voor een brommerke klasse A (zonder rijbewijs dus)

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Wat met deze werksituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:11

Faalangsttraining al eens gehad of overwogen? En eventueel automaat ipv schakel?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 21:13

Maartje1990 schreef:
Faalangsttraining al eens gehad of overwogen? En eventueel automaat ipv schakel?

Schakelen is geen probleem.
Het probleem ligt hel dat ik domme fouten begin te maken. Zoals een verbodsbord zien maar toch in die straat rijden. Dat is een zware fout = gebuisd.
Dat is puur door de stress.
Tijdens de rijlessen heb ik geen stress en maak ik zelfs grapjes met de instructeur wat de sfeer ook fijn.maakt.
Zelfs toen ik alleen mocht rijden geen problemen gehad ook bij moeilijkere verkeerssituaties niet.

Duhelo

Berichten: 28564
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:15

Planning is everything
Wat is je preciese werkschema?

In een delhaize of colruyt vind je al een hoop voorgemaakte maaltijden (trouwens, je werkt bij een beenhouwerij? Verkopen jullie geen dingen als vol-au-vent, balletjes in tomatensaus etc?, waar ik werkte hadden we zelfs volledige maaltijden in bakjes, gewoon effe opwarmen.)
Voorzie in het weekend een voormiddag om boodschappen te doen en te koken, dingen als hutsepot, wortelpuree, stoofvlees, soep, zijn dingen die snel klaar zijn (of gemakkelijk zijn) en je perfect kan invriezen.
Investeer eventueel in een slowcooker (50€ bij bol), ik gooi er smorgens mijn stoofvlees in met een rodenbach, boterham met mosterd en laurierblaadjes.
'savonds even de pot op het vuur, wat maizena erbij en oproeren, en je hebt superlekker stoofvlees, gewoon even met een boterham soppen of een frietje erbij.)

Kan je op je werk niks opwarmen smiddags? Als je drie dagen sluit hebt kan je de andere vier dagen wel koken, kook een dubbele portie, en neem een portie mee naar het werk (je vriend kan zijn portie direct uit het werk ook opwarmen en opeten, jij eet over de middag je warme maaltijd en neemt een paar boterhammen mee voor savonds, die kan je op de bus opsmikkelen en dan hoef je je er thuis geen zorgen meer over te maken.)

Kijk voor wat boeken / leerstof / luisterboeken voor op de bus, dan is dat geen echt verloren tijd.

Gooi eens je preciese planning hier neer welke uren je op welke dag doet, en dan kunnen we mss beter mee kijken?

ter vergelijk:
ma: 7.30 vertrekken, hond naar moeder en gaan werken tot 17.00. daarna naar moeder, eten daar, rond 21-23 thuis
Di: 7.00 alvast koken voor de avond (ik neem mijn portie mee naar het werk), 8.30-17.00 werken, wandelen met hond en omkleden. 18 naar paarden, met trailer naar binnenpiste, 21-22 thuis.
Woe: 7.30-8.30 paarden, werken van 9-17.30 (of 9.30-18), naar huis, wandelen hond, huis opruimen en eten (schoonmoeder komt over de middag spelen met hond en koken)
Don: 8.30-11.30 paarden (poetsvrouw komt), 12-18.00 werken, daarna wandelen, koken, avondje alleen netflixen
vrij 7..30-8.15 paarden, 8.30-17.00 werken, wandelen, koken, avondje chillen

Vriendlief doet boodschappen, de zaterdag ben ik bijna de ganse dag op pad met de paarden, doen we thuis achterstallige dingetjes, kook ik wat, eventueel voor de vriezer, ... Op zondag slapen we wat uit en gaan we wandelen en/of naar familie.

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:18

Wat betreft koken is een slowcooker met uitgestelde timer echt een uitkomst voor jou en je vriend. Er is ook een topic over, zoek maar eens op.

Neem contact op met personeelszaken en bespreek jouw probleem met hun. Kijk of zij een toezegging willen doen dat indien er een plaats is, jij daar heen mag. En wellicht al 1 of 2 dagen nu vast daar heen mag.

Ook in België heb je speciale examens voor mensen met faalangst. Vraag je rijinstructeur er eens naar.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 21:35

Heb geen vaste uurroosters.

Maar deze week ziet er als volgt uit:
Ma: vrije dag, heb wat gewinkeld en voor de rest in het huishouden wat gedaan.

Di: vriend is vrij en brengt mij dan naar het werk. 7u opstaan, 7u40 naar werk (filiaal dichtbij), 11u30 midsagpauze tot 12u30, 19u vriend komt me halen en thuis ga ik meteen koken. Vlees heb ik bij van het werk. 23u gaan slapen

Ver afgelegen filiaal de rest deze week
Woe: 6u opstaan om half 7 naar de bushalr vertrekken, 7u bus tot eindstation en dan nog 15min wandelen tot het werk waar ik pas om 8u aankom of later afhankelijk van de bus. Om 12u middagpauze tot 13u (ik eet altijd warm houd niet van brood) en om 19u sluiten en zien dat ik op tijd op station ben.voor de bus. 20u uitstappen aan de bushalte en beslissen wat we gaan eten inde frituur. Daarna het cafe in voor te ontspannen en dan straks naar huis.

Morgen: zelfde uur beginnen dus zelfde ritueel smorgens. Máár heb om 13u gedaan. Echter pas om 15u thuis maak me dan klaar om naar stal te gaan. En tegen 17u/18u ga ik naar de winkel op weg naar huis om tegen 19u te beginnen met koken.

Vrijdag: zelfde als donderdag máár ga later naar stal ivm les om 19u30.

Zaterdag: pas om 13u beginnen omdat ik met de bus pas ten vroegste om 10u pas op werk geraak dus krijg ik zaterdags de sluit. Dus ook weer om 20u aan de frituur uitstappen. Maar dan kan het zijn dat we nog naar een buurtfeestje gaan als er iets georganiseerd wordt of langer in het cafe blijven hangen. Zondags zijn we immers vrij.

Deze week dus 2x frituur in.



Soms heb ik ook dat ik door de week bv op donderdag om 13u pas moet beginnen tot sluit. Dan heb ik 4x de sluit ipv 3x waarvan er 3x de frituur in gaan 's avonds.
We doen dit niet als ik in een filiaal dichtbij sta. (Zoals de dinsdag)

Op de bus lezen is geen optie. het is donker buiten als ik het filiaal verlaat en ik heb vorige week al een halte te laat uitgestapt omdat ik niet wist waar ik zat doordat buiten zo donker is.

Op mijn vrije (namid)dagen ga ik naar stal.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 25-10-17 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:38

Oh dit is alles. :+ een punt al. Vriend dinsdag vrij is dus hij kookt. :P en als je tussen de middag al warm hebt gegeten s avonds niet meer koken dan. Gaat dus maar om een paar dagen. Dan zou ik heel hard gezegd niet miepen maar gewoon doen. En eventueel vooraf koken en dan in koelkast bewaren. Kan dag of twee wel.

En als je laat begint s ochtends koken voor de avond of je paard doen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 21:41

Nou ik eet 's avonds ook liefst nog eens warm. Boterhammen zijn niks voor mij en mijn vriend is van hetzelfde idee. Hij is ook groot gebracht met twee x per dag warm eten.

Mijn paard doen smorgens is geen optie. Dan moet ik de tijd int oog houden en laat ik dat nou vergeten als ik op stal ben :+ daarnaast ook voor de.hygiëne op het werk. Dan ruik ik immers naar paard of hang ik vol stro/hooi.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:53

Thuis douchen en omkleden uiteraard voor je gaat werken. En wennen aan een keer per dag warm. Beter voor de lijn mogelijk ook nog. Je hebt de keus of jezelf over de kop werken of een keer per dag warm eten. Brood kan ook salade zijn of muesli , crackers oid. Stuk sneller klaar.

Tijd in de gaten houden is wekker zetten of iets minder doen dan normaal als je bv 8 uur op stal bent heb je zeeen van tijd

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Wat met deze werksituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:58

Kan je op je vrije dag al niet wat vooruit koken?
Je vriend kan hetzelfde doen op dinsdag, dan kom je toch al een groot deel van de week toe met het warm eten.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 21:59

karuna schreef:
Thuis douchen en omkleden uiteraard voor je gaat werken. En wennen aan een keer per dag warm. Beter voor de lijn mogelijk ook nog. Je hebt de keus of jezelf over de kop werken of een keer per dag warm eten. Brood kan ook salade zijn of muesli , crackers oid. Stuk sneller klaar.

Tijd in de gaten houden is wekker zetten of iets minder doen dan normaal als je bv 8 uur op stal bent heb je zeeen van tijd

Nou jz laatste zin mag je met een korrel zout nemen.

Om 12u heb ik namelijk de bus al en dat is 9km van stal af.
Van thuis tot stal is 7km = 20min fietsen. Dus van 8u tot 10u is max wat ik op stal zóu kunnen blijven als ik thuis nog moet douchen en omkleden.
Jij ziet het allemaal maar gemakkelijk.
Sta jij wel eens een hele dag van 8u tot 19u recht? Met hooguit 1u dat je eens kan gaan zitten.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 25-10-17 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

genja
Berichten: 3943
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:00

Maar zoals zaterdag kan je prima als je pas om 13 uur begint daarvoor al gekookt hebben en het ‘s avonds alleen maar op te hoeven warmen

senna21

Berichten: 11872
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:00

Het klinkt vooral alsof je het moeilijk vindt om voor jezelf op te komen, maar ook om te veranderen.
Op dezelfde wijze doorgaan gaat niets oplossen.
Wat maakt dat je het niet met je vriend kan bespreken?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 22:03

Met mijn vriend bespreken is lastig.
Ik toon mezelf niet graag zwak. En zeker niet als de oorzaak bij het werk ligt. We hebben de afspraak werk en privé gescheiden te houden omdat we voorheen op een andere werkplaatsen van mij al eens ruzie hadden gehad omdat ik het niet meer zag zitten door toedoen van een collega. En zat toen op randje van burn out. Kreeg verplicht twee weken rust van de huisarts en werd meteen de dag na die twe weken ontslagen. Werkte via interim en weekcontracten dus konden ze mij gewoon ontslaan van ene op andere dag.

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:06

Hoeveel km is het? Ik denk dat een scooter wel een goede optie is! Als je een uur met de fiets onderweg bent ben je met de scooter 30/40 min onderweg?
Heb je ook geen last van bus missen oid.
En regen tsja het is ook een beetje kiezen hoor, mocht het echt slecht weer zijn kun je dan nog altijd de bus pakken.

Niet doemdenken maar probeer in oplossingen te denken! Wbt eten, je kunt ook ovenschotels in de diepvries klaar leggen, haal je in de ochtend eruit en kan je vriend zo in de oven schuiven dat jullie kunnen eten als je thuis bent!

Waar een wil is is een weg.

Goof

Berichten: 28856
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:07

Art_Ificious schreef:
Met mijn vriend bespreken is lastig.
Ik toon mezelf niet graag zwak. En zeker niet als de oorzaak bij het werk ligt. We hebben de afspraak werk en privé gescheiden te houden omdat we voorheen op een andere werkplaatsen van mij al eens ruzie hadden gehad omdat ik het niet meer zag zitten door toedoen van een collega. En zat toen op randje van burn out. Kreeg verplicht twee weken rust van de huisarts en werd meteen de dag na die twe weken ontslagen. Werkte via interim en weekcontracten dus konden ze mij gewoon ontslaan van ene op andere dag.


Als je thuis (en dat zei ik net al) niet jezelf kan zijn en niet je emoties kan (mag?) uiten wat voor toevoeging is je relatie dan?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:09

Ja ik heb voor ik helemaal uitviel wel langer op mijn benen gestaan :j en twee uur iets kunnen doen op stal is lang. Zelfs met stal uitmesten heb je nog tijd over, tenminste ik had in een uur twee stalken gemest paarden hooi en water gegeven beiden geborsteld en soms een ook nog kort gelongeerd desnoods niet rijden, hoeft ook niet iedere dag.

En iets heel anders. Als je dit al niet kam bespreken met je vriend lijkt er iets wezenlijks mis te zijn in je relatie. Hoezo je zwak tonen als je dit wilt overleggen? :o?

Maar ik blijf er bij. Schema valt mee en ja iets aanpassen is soms noodzaak. En een mens kan goed overleven met een keer warm eten. Dan vriend maar laten koken als hij percee wil warm eten. Voorkoken is eem optie ook nog.

En als je zaterdag na stal gaat stappen hoop ik dat je dan ook eerst douched. :P

Balou_k

Berichten: 14070
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Wat met deze werksituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:14

Ahh Marijke zuur om te lezen.. :(

Ik zou beginnen met je faalangst aan te pakken, ik denk dat in alle delen van jouw leven zo fijn kan uitpakken. Daarna rijbewijs halen wat weer voor meer gemak zal zorgen.

Dikke knuffel

Qerty
Berichten: 2013
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:14

Hier ongeveer dezelfde reistijd meestal. Ik werk ook geregeld over of doe nog een drankje met een collega en ben meestal na 8 en thuis. Meestal dan ook geen zin meer om te koken. Daarom maak ik in het weekend graag een pan soep en een ander gerecht dat zich simpel laat opdienen en altijd genoeg groente in huis om er nog een salade bij te bouwen. Binnen tien minuten na aankomst kan ik met eten op de bank zitten.. Bijkomend voordeel.. Weinig afwas.

Niet zo veel zelfmedelijden hebben.

senna21

Berichten: 11872
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:18

Een schema is voor de een peanuts, voor een ander teveel. We zijn niet allemaal gelijk.
Maar als je thuis niet jezelf kunt zijn, kun je niet echt uitrusten.
Misschien goed om eens praten met een goede vriendin of hulpverlener.

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Wat met deze werksituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:32

Vervelend dat je je naar voelt. Ik zou proberen ten eerste met je vriend te gaan praten. Ookal hou je werk en privé gescheiden, dit gaat je eigen gezondheid en aan en dus ook hem. En ik zou voorstellen dat hij een dag kookt, ookal wordt het dan laat maar dan hoef je je daar iig even geen zorgen over te maken, zeker als hij een vrije dag heeft moet dat toch makkelijk kunnen. Verder op sommige dagen voor twee dagen koken werkt goed. Dingen als bijvoorbeeld macaroni kun je makkelijk in de koelkast bewaren en smaken de volgende dag net zo lekker, dan hoef je in principe niet steeds frituur te eten, want kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Probeer in ieder geval goed naar jezelf te luisteren en naar echte oplossingen te zoeken (samen), want dit is natuurlijk niet fijn.

Autumnn

Berichten: 8048
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:36

Je ziet wel veel beren op de weg TS. Er worden onwijs veel tips gegeven maar alles kan niet,mag niet, werkt niet. Iedereen die werkt maakt lange dagen en er zijn echt wel mensen die meer uren maken :)) wat eerder al genoemd wordt, maak een grote pan met eten en eet dat de volgende dag. Pasta is bij ons binnen een halfuur klaar inclusief vers gesneden groente. Moet je nagaan als je dat kant en klaar haalt. Overig doe je in een bakje in de koelkast en warm je de volgende dag op. Dag erna iets van een broodje met lekker stuk vlees en een salade en daarna weer lekker koken. Je hoeft echt niet een uur in de keuken te staan voor het gezond is. Vaak zet ik s’ochtends ook al wat pannen op het fornuis met water erin zodat ik het thuis gelijk aan kan doen. En ja, het OV duurt nu eenmaal langer (voor ik een auto had kostte het mij ook 2,5 uur meer per dag :)) ) maar dat kan dan toch een betere drijfveer voor je zijn? Sorry hoor maar dat bord die je wel ziet maar negeert.... je zal toch die knop om moeten zetten en moeten bedenken dat je er dan toch echt niet in mag want anders heb je over tien jaar je rijbewijs nog niet. Schouders eronder en gaan!! *\o/*

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 22:45

Tja weet je het is waarschijnlijk méér dan de faalangst alleen. Maar ik wil niet alles openbaar zetten.

Op mijn relationeel vlak ik kan gerust met mijn vriend praten. Alleen wíl ik dat zelf niet. Hij praat ook niet over het werk. En ik heb wel gezegd dat ik me niet fijn voel bij deze huidige situatie maar dat ik er zowat onderdoor ga weet hij niet. Hoeft niet vind ik mijn collega's weten dat immers ook niet.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Wat met deze werksituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:52

Ik begrijp niet waarom je niet reageert op de tip om iets aan je faalangst te doen :-)