Ik weet niet zeker waarom ik dit topic open. Maar het moet me van mijn hart...
Ik werk nu een jaar bij dezelfde firma (met +45 winkels in mijn provincie en aangrenzende provincies) en heb redelijk snel een vast contract gekregen. Ik vond het werk en de collega's fijn.
Máár ja er is een máár....
Sinds september ben ik geplaatst naar een ander filiaal. Dit ging goed qua vervoer toen mijn vriend me kon brengen omdat hij op ziekenverlof was.
Maar nu ben ik afhankelijk van openbaar vervoer. Dat betekend om half 7 onderweg zijn om de bus van 7u te halen en dan pas om 8u op het werk aan te komen. Ik móet om 8u beginnen (ingecheckt zijn) als ik om 3na pas incheck krijg ik pas betaald vanaf 15na 8. Laat nu net vaak gebeuren dat de bus vertraging heeft en ik dus steeds pas na 8u kan inchecken.

Daarnaast komt dan ook dat ik 3 dagen (van de 5) tot 19u (sluit) moet werken. Echter om ten laatste 5na 19u móet ik buiten zijn anders mis ik mijn bus naar huis en heb ik pas om 20u22 weer een bus. Ik ben pas om 20u30 thuis de dagen dat ik de sluit heb. Nu hebben mijn vriend en ik afgesproken die dagen in de frituur te eten waar ik met de bus afstap om 20u. Maar dat begin ik vreselijk beu te worden elke week 3x frituur-food eten. Het kán niet anders want als ik thuis nog iets moet koken is het pas 21u voor we aan het eten zijn.de
Een gezonde levensstijl kan ik dit niet noemen.
Vorige week ook bíjna de bus gemist. Heb ol 10 voor 19u nog klanten gehad waardoor ik pas 10na 19u buiten was. Heb véél geluk gehad dat de bus in panne stond op het station. Anders had ik die nooit gehaald.
Ik ben thuis emotioneel geworden van de stress maar kan dit niet uiten als mijn vriend erbij is. Ik kán dat gewoon niet ik huil mezelf dus in slaap door de opgebouwde stress en frustraties.
De groepsleider/districtleider is al met me komen praten omdat hij zag dat het me niet ging. Máár hij heeft geen oplossing zei hij me. Daar ben ik vet mee.

Hij zei heel droog dat hij gehoopt had op mijn rijbewijs. Maar ik heb faalangst waardoor ik al 6x mislukt ben in de praktische examens. Terwijl ik perfect rijd als niemand een examen afneemt.
Maarja ik voel me dus ongelukkig op het werk en weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Ik ben blij dat ik eindelijk eens een vast contract heb en dus werkzekerheid en inkomenszekerheid. Wil dat nu ook niet gaan weggooien.
Maar het steekt me zo tegen dat ik me moet opjagen 3x per week en dat ik laat thuis ben. Heb amper iets van mijn avond en mijn vriend niks aan mij. En dat laatste kwetst mij het meeste

Ook ga ik die dagen niet naar de manege omdat ik mijn stress en frustraties niet op mijn paardje wil overbrengen.
Zo dat moest er even uit.
Tips zijn uiteraard welkom maar hou het lief aub.