Ik studeer in het buitenland en moet aan het begin van ieder semester mijn collegegeld betalen. Dit is geen klein bedrag en in het verleden heb ik het van mijn spaargeld betaald en dan iedere maand mijn stufi op de spaarrekening gestort om die weer op te vullen. Helaas heb ik onverwachts mijn spaargeld moeten gebruiken en kan ik niet genoeg sparen om in januari mijn collegegeld te betalen. Nu ben ik benieuwd of ik bij de DUO aan kan vragen om mijn 2018 stufi in een keer uit te betalen zodat ik hier mijn collegegeld van kan betalen. Ik ben in mei 2018 klaar met mijn studie en zal daarna dan ook relatief snel beginnen met het afbetalen van mijn schuld.
Verder ben ik ook een beetje benieuwd naar mijn rechten qua de prestatiebeurs. De DUO heeft mijn prestatiebeurs ingetrokken omdat ik volgens DUO een jaar studievertraging heb opgelopen in het HBO. Dit is incorrect sinds ik een 5-jarige WO bachelor volg en nu in mijn 5e jaar zit. Sommige vakken zijn te vergelijken met Masters vakken in Europa, dus het feit dat ze mijn studie als HBO bestempelen vind ik al een beetje absurd. Ik heb hier met de DUO contact over gehad, maar ze zeggen dat ze er niks aan kunnen doen omdat ik in Canada studeer.
Ik snap er op dit moment allemaal helemaal niks meer van en de DUO bellen is helaas niet zo makkelijk ivm het tijdsverschil en de kosten
Alvast bedankt voor eventuele hulp/tips