Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 15:48

kennen jullie dat moment dat iets echt bijna af is, maar je nog wacht op iets?
dat heb ik nu met mijn scriptie. hij ligt klaar om ingeleverd te worden, maar wacht nog op reactie vanuit de LACCS organisatie voor mijn micro, Meso en macro niveau :') en dan nog 3 weken op de klok voordat alles ingeleverd moet zijn..

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:21

Wel fijn dat je het zo op tijd klaar hebt! Ik ben meer van het laatste moment nog van alles moeten doen, dus herken je gevoel niet :')

Gummybear123
Berichten: 90
Geregistreerd: 31-08-17

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:22

Hey! Zou ik iets mogen vragen? Ik wil volgend jaar na mijn VWO HBO-V gaan doen aan de Hanze in Groningen. Nu is iets waar ik benieuwd naar ben, hoe je rooster is en hoe lang je dagen zijn. Moet je 5 dagen in de week naar school, elke dag om 9 uur beginnen en dan om 5 uur vrij? Dit gewoon puur uit nieuwsgierigheid, dan weet ik wat ik volgend jaar een beetje kan verwachten :D

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 23:06

LizMD schreef:
Wel fijn dat je het zo op tijd klaar hebt! Ik ben meer van het laatste moment nog van alles moeten doen, dus herken je gevoel niet :')


voor mij is dit op het laatste moment hoor :') 18 dec moet alles ingeleverd en wel zijn :=

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 23:10

Gummybear123 schreef:
Hey! Zou ik iets mogen vragen? Ik wil volgend jaar na mijn VWO HBO-V gaan doen aan de Hanze in Groningen. Nu is iets waar ik benieuwd naar ben, hoe je rooster is en hoe lang je dagen zijn. Moet je 5 dagen in de week naar school, elke dag om 9 uur beginnen en dan om 5 uur vrij? Dit gewoon puur uit nieuwsgierigheid, dan weet ik wat ik volgend jaar een beetje kan verwachten :D


Ik denk dat het bij elke school anders is. ik heb altijd MBO gedaan, mijn VIG opleiding deed ik BOL en had ik 5 dagen van 8.30 tot 16.30 en tijdens stage 2/3 dagen van 8.30 tot 16.00. Het wisselt dus erg.

Nu tijdens mijn Verpleegkundige BBL ga ik 1 dag in de week naar school, eerste 1,5 jaar echt van 8.30 tot 17.30 en nu maar 1 uur per week.

Ik denk dat je dat echt op school moet gaan na vragen, aangezien het overal anders is.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:17

Ik kom even binnenvallen! Ik heb nog een aantal boeken van de HBO-V van de Avans over. Mocht iemand interesse hebben PB mag altijd! Mogen voor klein prijsje weg.

Ps: is wel van aantal jaar geleden.

daphne_xxx
Berichten: 645
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:51

Nou hier is mijn stage voor volgend semester bekend. Ik ga stage lopen in de jeugdpsychiatrie. Ik ben heel erg enthousiast en een beetje gespannen. Zal een heftige maar wel hele leerzame stage worden :o

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:48

Oh wauw, dat is een heftige doelgroep inderdaad. Maar ik denk wel héél leerzaam!

daphne_xxx
Berichten: 645
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:02

Jaa ik had ook gevraagd of GGZ en kids/jongeren gecombineerd zou kunnen worden (ik vond binnen het speciaal basis onderwijs ook super leuk om met de kids met autisme/adhd/aggressieproblemen te werken). Zowaar is mijn wens dus uitgekomen. Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn en of ik het aan kan

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 23:32

Heftige doelgroep, maar wel heel erg interessant en leerzaam. ik heb zelf met kinderen met een beperking en psychoses gewerkt, vond ik ook erg leerzaam.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 23:33

Vandaag mijn scriptie af gemaakt. woensdag presenteren op school en 2 collega's komen ( ik ben blij want hoef het dus niet op het werk te presenteren) en dan 11 dec nog een examen en dan ben ik eigenlijk klaar **\O/** ik ga dus relaxt de feest dagen in

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 17:16

Vandaag mijn eind presentatie gehouden, man man man wat was ik zenuwachtig, maar had wel een van de origineelste onderwerpen _O- iedereen had het over communicatie ( daar ging hun eind opdracht ook over dus dat snap ik wel).. maar zelf vond ik het niet heel goed gaan, terwijl anderen het wel erg goed vonden. Dus ben benieuwd naar mn cijfer

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:10

Ik kom het topic even omhoog schoppen

Ik ben afgestudeerd mbo verpleegkundige. In 2015, afgestudeerd en nu al 4,5 jaar werkzaam in de wijkverpleging. Nooit de ambitie gehad om HBO te gaan doen. Nu vroeg mijn collega laatst waarom ik niet wil, ze vindt het zeker bij mij passen. Tja waarom wil ik niet.. ik heb zelf het idee dat ik het niet kan, niet de juiste competenties beheers voor het hbo denkwerk.

Volgt iemand momenteel de opleiding tot HBO VPK na je MBO. Hoe ervaar je het niveau van de studie?

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 08:00

Saaams schreef:
Ik kom het topic even omhoog schoppen

Ik ben afgestudeerd mbo verpleegkundige. In 2015, afgestudeerd en nu al 4,5 jaar werkzaam in de wijkverpleging. Nooit de ambitie gehad om HBO te gaan doen. Nu vroeg mijn collega laatst waarom ik niet wil, ze vindt het zeker bij mij passen. Tja waarom wil ik niet.. ik heb zelf het idee dat ik het niet kan, niet de juiste competenties beheers voor het hbo denkwerk.

Volgt iemand momenteel de opleiding tot HBO VPK na je MBO. Hoe ervaar je het niveau van de studie?



Ik heb de overstap direct gemaakt na het behalen van mijn mbo. Ik vind het tot nu toe erg meevallen. Ik moet alleen mijn scriptie nog schrijven, dat lijkt mij wel een uitdaging. Maar misschien ook wel omdat dit het allerlaatste is dat ik nog moet doen. Alle andere opdrachten, verslagen, tentamens en noem maar op heb ik allemaal in 1x gehaald. Het is soms veel werk, plannen en goed bijhouden is belangrijk. Alles goed bijhouden en dan is het goed te doen. Ik heb ook veel gehad aan mijn mbo. Je hebt dan al veel kennis en ervaring, dat is zo fijn! Het stukje EBP is wel even wennen, dat komt op het mbo veel minder aan bod. Ik vind dat wel een verrijking van het hbo.

Ik zou de stap zetten. In de toekomst is het erg fijn om je hbo diploma te hebben, ook wanneer je eens wat anders wilt gaan doen. Niveau na mbo vind ik goed te doen. Ik zou ervoor gaan! +:)+

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 17:00

Ik hoor als het goed is volgende week ( 6 jan komt de examencommissie bij een) of ik geslaagd ben :) *\o/* heb alles op de valreep kunnen inleveren

Gummybear123
Berichten: 90
Geregistreerd: 31-08-17

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:00

Moet je in het eerste jaar ook al stage lopen? Zo ja, hoe lang zijn deze dagen dan? Kwam in me op als vraag :D

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:21

En Brittjuh, geslaagd?


Gummybear123 schreef:
Moet je in het eerste jaar ook al stage lopen? Zo ja, hoe lang zijn deze dagen dan? Kwam in me op als vraag :D


Ik heb dat wel gedaan. Was toen de eerste lichting die in het 1e jaar op stage ging. Ik ging 10 weken 32 uur per week op stage. In het 2e jaar ben ik toen 20 weken lang 16 uur per week op stage geweest en dan de andere dagen naar school. Vond ik echt een verschrikking en heel zwaar. Hebben we aangegeven op school, maar hebben ze weinig mee gedaan, want nu is het zo dat ze de 2ejaars stage hebben uitgesmeerd over de 2e helft van het 1e jaar en de 1e helft van het 2e jaar. En dan dus weer 2 dagen stage, 3 dagen school.
Hoe lang je diensten zijn is afhankelijk van de instelling. Ik had 7.00-15.30 in het 1e jaar en 2e jaar in een verpleeghuis en nu 7.15-15.15 (we hebben niet echt pauze) in de thuiszorg in het 3e jaar.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 00:05

Heb nogsteeds niks gehoord :(:(

ik ben in het 3e jaar ingestroomd en werkend leren gedaan dus heb altijd gewerkt. maar al kan je stage lopen zal ik het altijd doen!

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:13

harriehoef schreef:
Saaams schreef:
Ik kom het topic even omhoog schoppen

Ik ben afgestudeerd mbo verpleegkundige. In 2015, afgestudeerd en nu al 4,5 jaar werkzaam in de wijkverpleging. Nooit de ambitie gehad om HBO te gaan doen. Nu vroeg mijn collega laatst waarom ik niet wil, ze vindt het zeker bij mij passen. Tja waarom wil ik niet.. ik heb zelf het idee dat ik het niet kan, niet de juiste competenties beheers voor het hbo denkwerk.

Volgt iemand momenteel de opleiding tot HBO VPK na je MBO. Hoe ervaar je het niveau van de studie?



Ik heb de overstap direct gemaakt na het behalen van mijn mbo. Ik vind het tot nu toe erg meevallen. Ik moet alleen mijn scriptie nog schrijven, dat lijkt mij wel een uitdaging. Maar misschien ook wel omdat dit het allerlaatste is dat ik nog moet doen. Alle andere opdrachten, verslagen, tentamens en noem maar op heb ik allemaal in 1x gehaald. Het is soms veel werk, plannen en goed bijhouden is belangrijk. Alles goed bijhouden en dan is het goed te doen. Ik heb ook veel gehad aan mijn mbo. Je hebt dan al veel kennis en ervaring, dat is zo fijn! Het stukje EBP is wel even wennen, dat komt op het mbo veel minder aan bod. Ik vind dat wel een verrijking van het hbo.

Ik zou de stap zetten. In de toekomst is het erg fijn om je hbo diploma te hebben, ook wanneer je eens wat anders wilt gaan doen. Niveau na mbo vind ik goed te doen. Ik zou ervoor gaan! +:)+


Ik doe de MBO VP niveau verkort ( en hoop daarna HBO te kunnen doen)
Ik vind het juist wel veel EBP , best een lastig iets trouwens, even wennen.

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:30

Ik heb net mn medisch rekenen gehaald!! Pak van mn hart :')

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 18:07

Gefeliciteerd!

Ik hoor woensdag of ik geslaagd ben!!

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:20

Dat je nog zo lang moet wachten op de uitslag joh!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 21:42

Jajoh, niet normaal! volgende week dinsdag is de diplomering al..

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:15

Wat hebben jullie gedaan om het medisch rekenen echt onder de knie te krijgen?
Ik heb 6 maart de toets, en wil hem als het even kan in 1x halen :')

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:46

Ik heb 1 les op school gehad, een uurtje bijles van een klasgenoot en verder heb ik eindeloos oefentoetsen zitten maken.