Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:54

Ik ervaar het HBO juist heel anders. Zeker niet als een nummertje. Wat mijn ervaring met hbo en mbo is (welliswaar dierenartsassistent en niet vpk) is dat de stof bij mbo veel oppervlakkiger is. Bij hbo ga je er echt best wel diep op in.

Daarnaast vind ik dat wij best veel praktijk krijgen. Minstens 2 a 3u begeleidt per week en vaak nog 2u zelfstandig. Ik jaar 1 10 weken stage, in jaar 2, 3 en 4 allemaal 20 weken stage.

Zelf heb ik 2 baantjes in de PG maar nu naast mijn ziekenhuisstage en schoolopdrachten en examens is dat niet te doen.
Sowieso maak ik wrs de helft van mijn examens dit blok niet vanwege familieomstandigheden dus dan schuiven er 1 of 2 op naar volgend blok. Prio is nu stage halen en aangezien ik er goed voor sta ga ik daar wel voor..

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:25

Ik kom zelf van mbo (maatschappelijke zorg), maar vond het juist qua diepgang tegenvallen. Vooral bij het blok geriatrie heb ik voor mijn gevoel niet nog iets geleerd wat ik niet wist. Nu tijdens mijn ziekenhuis stage heb ik wel echt super veel geleerd.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 02:56

ik doe BBL verpleegkundige MBO. werk 24 uur en dan nog 1 dag in de week naar school :)

deeeemilove
Berichten: 67
Geregistreerd: 31-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 00:59

Ik vind het zo leuk om jullie verhalen te lezen! Ik heb mijzelf ingeschreven op de fontys in tilburg voor hbo-v aankomend schooljaar. Iemand ervaring met deze fontys?
Ik zal van mbo 4 maatschappelijke zorg naar hbo v gaan.

Momo2

Berichten: 2403
Geregistreerd: 06-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 02:12

Mag ik mij hier ook komen melden? Ben net 1e jaars VP, hiervoor de opleiding maatschappelijke zorg gedaan en ook afgerond! Tot nu toe eigenlijk heel veel herhaling, en weinig uitdaging. Hoop dat dat snel gaat veranderen! :D

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 02:51

Mijn ervaring is dat de uitdaging vooral bij de stages komt! Ik heb ook MZ gedaan, inmiddels 3e jaars. Vond de stof ook niet heel diepgaand eigenlijk.

Momo2

Berichten: 2403
Geregistreerd: 06-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:47

Yvankaxx schreef:
Mijn ervaring is dat de uitdaging vooral bij de stages komt! Ik heb ook MZ gedaan, inmiddels 3e jaars. Vond de stof ook niet heel diepgaand eigenlijk.


Nee precies, nu beginnen in februari de stages dus daar kijk ik wel heel erg naar uit! Nu heb ik ook al 4 jaren stages er op zitten dus ergens loop je dan ook wel ‘voor’.

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:13

in februari op stage gaan klinkt bekend!
op welke scholen zitten jullie? :D wie weet zijn er wat schoolgenootjes hier :))

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:16

Ik zit op de Hogeschool Utrecht, ik ga ook in februari mijn laatste stage doen op longgeneeskunde. Ik ben nu bezig met mijn scriptie en ik ben het echt zo zat gewoon, ik ga zo hard feest vieren als ik een voldoende heb.

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:43

CHE :)

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:08

Ik hen donderdag mijn diploma voor Endoscopie verpleegkundige mogen tekenen, voorlopig lekker werken zonder verslagen etc!

Momo2

Berichten: 2403
Geregistreerd: 06-12-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:41

Ik zit in Zwolle op school! :)

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:44

Ik zit er momenteel aan te denken om mij aan te melden voor de HBO-V opleiding.... Spannend...

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:49

daphne_xxx schreef:
Ik zit er momenteel aan te denken om mij aan te melden voor de HBO-V opleiding.... Spannend...

Ken je iemand op de HBO-V of niet? Ik heb vorig jaar wel eens een stalgenootje voor een dagje meegenomen en meerdere klasgenoten met mij.
Ik zit alleen in het 2e jaar en loop momenteel tot eind januari stage dus dan zijn de dagen verre van interessant om evt met mij mee te lopen de komende weken... :=

Balou_k

Berichten: 14068
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:11

Ik heb volgende week weer school en pas in april/mei weer stage. Dus als je in de buurt van Vlissingen zit kan je wel eens mee lopen! :)

Ik zit in het eerste jaar.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:35

daphne_xxx schreef:
Ik zit er momenteel aan te denken om mij aan te melden voor de HBO-V opleiding.... Spannend...

Ik ook :D Lees 'stiekem' al een tijdje mee :P

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 10:58

Ik ben officieel aangenomen voor verpleegkundige, ik ga de opleiding volgen bij het regiecollege in Purmerend. en ga BBL doen

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:14

Ik ben 4e jaars en doe een BBL opleiding, verpleegkundige opleiding ziekenhuis. Ben dus ook vanaf leerjaar 1 al werkzaam in het ziekenhuis. Nu druk bezig met afstuderen en de laatste loodjes wegen het zwaarst.... Ik ben zó blij als ik klaar ben!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:54

Sorry voor eventuele spam, maar ik probeer het gewoon even!
Voor mijn werkgever ben ik op zoek naar verpleegkundigen, mag zowel mbo als hbo zijn.
Locatie is nabij Utrecht. We zijn echt dringend op zoek ;)

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:42

Wat houdt het precies in, ik ben laatste jaars hbo verpleegkundige student in Utrecht.

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:16

Blacky94 schreef:
daphne_xxx schreef:
Ik zit er momenteel aan te denken om mij aan te melden voor de HBO-V opleiding.... Spannend...

Ken je iemand op de HBO-V of niet? Ik heb vorig jaar wel eens een stalgenootje voor een dagje meegenomen en meerdere klasgenoten met mij.
Ik zit alleen in het 2e jaar en loop momenteel tot eind januari stage dus dan zijn de dagen verre van interessant om evt met mij mee te lopen de komende weken... :=

Hahah dat is wel lastig dan inderdaad.
Maar ik ken niet echt iemand die HBO-V doet eigenlijk. Ik weet ook niet zo goed welke school ik wil eigenlijk. Ede vind ik te dichtbij (heb al op ROC-A12 gezeten) dus ik ken het daar al.
Het lijkt mij vooralsnog leuk om eens een dagje mee te lopen en meld mij sowieso aan bij een hoge school (en Ede als back-up mocht ik niet aangenomen worden)

Anoniem

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:39

Wat een leuk topic, lees al een tijdje stiekem mee. :D

Zijn er hier ook mensen met ervaring met duaal studeren voor HBO-V?
Ik neig heel erg naar duaal studeren, ik heb al een ander opleiding gedaan dus wel een beetje toe aan een meer burgerlijk leven. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die dat ook gedaan hebben.
Daarnaast twijfel ik nog wel een beetje tussen AGZ en GGZ.. :=

Zoetje_

Berichten: 2755
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Drunen

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:22

Ik kom me hier ook melden. Ik begin als het goed is in februari met de deeltijd HBO-V opleiding op de avans. De opleiding is dan 2,5 jaar en ik loop de stages in mijn eigen organisatie.

Ik ga dit vanuit mijn werk in de GGZ doen. Ik werk nu als SPH-er en verpleegkunde erbij lijkt me een mooie aanvulling voor later.

Ik heb er veel zin in, maar tegelijkertijd vind ik het ook wel spannend!

Ik ben dus ook wel benieuwd of hier al mensen zijn met ervaring in deeltijd verpleegkunde studeren?

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:59

Zomer schreef:
Wat een leuk topic, lees al een tijdje stiekem mee. :D

Zijn er hier ook mensen met ervaring met duaal studeren voor HBO-V?
Ik neig heel erg naar duaal studeren, ik heb al een ander opleiding gedaan dus wel een beetje toe aan een meer burgerlijk leven. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die dat ook gedaan hebben.
Daarnaast twijfel ik nog wel een beetje tussen AGZ en GGZ.. :=


Ik zal me hier ook even melden :o. Ik ben 3e jaars duaal student HBO-V bij een universitair ziekenhuis. Heb hiervoor ook al een aantal andere studies gedaan, en werkervaring opgebouwd in een totaal andere sector (financiële dienstverlening).

De studie bevalt mij goed, vind het niet heel moeilijk, zeker niet in vergelijking met eerdere studies. Wellicht heeft het er ook mee te maken dat veel dat je 'leert' tijdens de colleges, je ondertussen als duaal student al lang een keer hebt gezien op de werkvloer (dit jaar hebben wij 4d p/m college, vorige jaar het dubbele, de rest is werken). Dit maakt alles veel makkelijker te begrijpen. Ook zit je in de klas met gelijkgestemde (met name wat oudere studenten, die echt serieus ervoor willen gaan), wat motiverend werkt.

Voor mij was het geen optie om opnieuw een voltijd studie te gaan doen (financieel gezien dan), dus ik ben super blij met deze optie. Wel zal ik erbij vermelden dat het totaal niet makkelijk is binnen te komen. Bij ons ziekenhuis zijn er per jaar ongeveer 450 aanmeldingen, waarvan er uiteindelijk 15 mogen gaan starten. Je moet dus wel heel zeker zijn van je keuze. Inschrijving gaat bij ons ziekenhuis in Januari open, bij andere ziekenhuizen vaak ook rond die tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:07

belindaap88 schreef:
Zomer schreef:
Wat een leuk topic, lees al een tijdje stiekem mee. :D

Zijn er hier ook mensen met ervaring met duaal studeren voor HBO-V?
Ik neig heel erg naar duaal studeren, ik heb al een ander opleiding gedaan dus wel een beetje toe aan een meer burgerlijk leven. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die dat ook gedaan hebben.
Daarnaast twijfel ik nog wel een beetje tussen AGZ en GGZ.. :=


Ik zal me hier ook even melden :o. Ik ben 3e jaars duaal student HBO-V bij een universitair ziekenhuis. Heb hiervoor ook al een aantal andere studies gedaan, en werkervaring opgebouwd in een totaal andere sector (financiële dienstverlening).

De studie bevalt mij goed, vind het niet heel moeilijk, zeker niet in vergelijking met eerdere studies. Wellicht heeft het er ook mee te maken dat veel dat je 'leert' tijdens de colleges, je ondertussen als duaal student al lang een keer hebt gezien op de werkvloer (dit jaar hebben wij 4d p/m college, vorige jaar het dubbele, de rest is werken). Dit maakt alles veel makkelijker te begrijpen. Ook zit je in de klas met gelijkgestemde (met name wat oudere studenten, die echt serieus ervoor willen gaan), wat motiverend werkt.

Voor mij was het geen optie om opnieuw een voltijd studie te gaan doen (financieel gezien dan), dus ik ben super blij met deze optie. Wel zal ik erbij vermelden dat het totaal niet makkelijk is binnen te komen. Bij ons ziekenhuis zijn er per jaar ongeveer 450 aanmeldingen, waarvan er uiteindelijk 15 mogen gaan starten. Je moet dus wel heel zeker zijn van je keuze. Inschrijving gaat bij ons ziekenhuis in Januari open, bij andere ziekenhuizen vaak ook rond die tijd.

Thanks voor het delen van je ervaring, klinkt wel positief! Was jij al vanaf het begin af aan duaal? Bij ons zijn de eerste twee jaren sowieso voltijd, en 3e en 4e eventueel duaal. Heb nu eerste anderhalf jaar er op zitten..
Maar las op internet ook wel wat mindere ervaringen, dat je maar een paar weken boventallig staat en dan niet meer. Ik vind dat je vrij snel wel al alleen werkt, en dat vind ik wel spannend. :o

Maar, dat zijn echt veel aanmeldingen zeg! :oo Bij ons zijn er ongeveer 80-90 plekken, verdeeld over 8 ziekenhuizen. In theorie zou je bij allemaal kunnen solliciteren, maar voor mij zijn ze niet allemaal even handig. Academisch centrum lijkt me natuurlijk het leukst, maar zal daar wel niet de enige mee zijn. :-D