Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:28

Hier wel vrij van school (school is eerst een week dicht, mbo), stage gaat wel gewoon door. Hier heeft gelukkig nog niemand het virus, dus behalve onrust en voorzorgsmaatregelen is er nu niet veel verandering. Ik loop nu stage in een verzorgingshuis, dus wel spannend of we het niet gaan krijgen, deze mensen zijn heel kwetsbaar..

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:34

Ik zit heel erg te twijfelen of ik werk moet bellen om te overleggen of ik mag komen werken vanavond..

Ik had gisteravond 37.8 verhoging(voor mijn doen hoog, zit normaal rond 36.5-36.7), ben aan het hoesten, dichte neus en niet lekker.. nu voel ik me wel weer wat beter.. (het lijkt gewone verkoudheid)

Maar het is ook weekend en moeilijk mensen krijgen dan. Ik werk met kwetsbare ouderen in de ggz..
Denk zo rond half 10 toch maar even bellen voor overleg..

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:24

Hoi hoi,
Ik kom mij hier ook melden als dat kan. Ik zit nu in het 2e jaar verpleegkunde, hiervoor 2 jaar hbo-v gedaan.

Vanuit mijn school is het geregeld dat als je stage loopt nu of bbl hebt, je niet naar school mag komen. Omdat ik net uit mijn stage periode ben moet ik gewoon alle dagen naar school. Er is geen aanpassing in online les krijgen. Maar veel zorg organisaties hier in de buurt willen niet dat je komt werken als je naar school gaat. Denk dus dat de klas aardig leeg is aangezien sommige toch afhankelijk zijn van wat ze verdienen.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 14:19

Bij ons op de stichting zijn ze volop bezig met voorzorgsmaatregelingen te treffen. aangezien ik op onze woning een van de 3 big geregistreerde medewerkers ben zijn ze extra zuinig op me :') ze kunnen mij daardoor op de gehele stichting inzetten.

ik ben zelf totaal niet bang voor het corona, en ben benieuwd hoe alles gaat verlopen.
mijn stagiair moet de keuze gaan maken of hij naar school of naar stage gaat, beide mag niet vanuit de stichting.

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:22

Lastige keuze als je moet kiezen tussen school en stage.. Zou dan denk ik toch voor stage gaan.

Bij ons nu vier patiënten en vier medewerkers ziek, je moet in principe blijven werken totdat je een positieve test hebt.. :=

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:19

Wij hebben de eerste positieve patiënt. We hadden gister al een zwaar vermoeden maar het was wachten op de testuitslag. Maar aangezien het nu op Facebook staat mag het hier ook wel gedeeld worden I guess :')
Las alleen net wel dat ze al onze roosters hebben omgegooid maar welke gevolgen dat voor mij heeft weet ik nog niet want ze volgen binnenkort.. Ik hoop eigenlijk vooral dat ik wel mn schooldagen behoud, is ivm lessen via Skype alhoewel ik er bang voor ben, en dat ze me niet alsnog in mn vakantie inplannen aangezien daar in het laatste rooster ook al iets is fout gegaan en ik die week nu wel vrij heb maar niet als vakantie staat aangegeven... Plus ik voel me nu eindelijk weer een beetje zoals vroeger dus het laatste waar ik op zit te wachten is dat ik weer over die grens ga omdat ik teveel werk... :')

Wel is overigens bij ons duidelijk geworden dat de meeste van onze klas studievertraging op gaan lopen. Hoeveel is de vraag maar meerdere afstudeeronderzoeken zijn teruggetrokken ivm Corona. Op zich logisch wel, maar het is niet anders en we zien het wel...

Jeetje, blijven werken tot je positief bent lijkt me niet echt heel verstandig eigenlijk :=

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:26

Het is toch vreselijk dat je scriptie daardoor niet door kan gaan. Zit zelf ook in scriptie periode en mijn begeleiding vanuit school is sowieso tot 1 april geschrapt. Gaan het online proberen te doen, vrees dat dit erg lastig gaat zijn. Een groep van 15 man op een drive werken op dezelfde tijd.... Gelukkig binnen mijn afdeling nog geen berichten gehad dat er problemen zijn. Maar ik heb er toch wel wat stress van. Straks vertraging en ten onder door dit gedoe.... ;(

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:03

Ik ga waarschijnlijk ook vertraging oplopen omdat ik 4 tot 8 weken niet welkom ben bij mijn jongeren en op kantoor. Thuis kan ik letterlijk niks en ik wilde nog wel alle opdrachten gaan voorbereiden zodat ik na de vakantie van 1 van mijn begeleiders zou kunnen beginnen.... Heb gister dan ook best wel overstuur school gemaild dat ik praktisch met m'n handen in het haar zit (studievertraging is in mijn hoofd falen, super stom maar ik krijg het er niet uit).
Kreeg echt in een uur een berichtje dat ze het begrijpen dat ik zo onrustig ben en dat het goed is dat ik het van mij af geschreven heb. Dat ze mij mailde omdat er anders een weekend tussen zou zitten en ze het idee had dat ik anders het hele weekend gestrest zou zijn. Ze vertelde dat ik volgende week specifiek antwoord krijg op mijn mail en dat ze druk aan het vergaderen zijn wat voor invloed het heeft en dat ze het vervelend vond dat ze niet inhoudelijk op mijn vragen in kon gaan.
Vond het wel lief dat ze zo antwoordde, zorgde bij mij voor iets meer rust.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:28

Ik hoop dat mijn examen van 7 april doorgaat. Dat is het enige wat ik op school moet doen. De rest in de praktijk en mag wel stage lopen. Dus hoop dat ik er zonder vertraging door kom

Ik ben nu wel op mijn werk
Zolang ik geen koorts heb moeten wij komen.. Maar voel me niet echt fit.. Dus probeer zo min mogelijk fysiek contact met de mensen te hebben en goed mn handen te wassen

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 02:19

Ik ben benieuwd hoe alles gaat lopen.

Hoop voor iedereen dat er een passende oplossing komt. stiekem ben ik wel blij dat ik dus in januari mn diploma heb kunnen ophalen en geen lastige keuze hoef te maken.

wel stel ik het solliciteren bij defensie even een paar maanden uit. wil eerst dat dit overgewaaid is en ze hebben me nu hard nodig.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:47

Ik loop stage in het het ZH< dat loop door

Ben derdejaars verpleegkundige, maar school is zo ie zo geschrapt tot 6 april
Eind maart eigenlijk toetsen en praktische examens gehad

Ik hoop dat ze een en ander nog aan digitale lessen kunnen geven

Zeker het rekenen :o

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:34

Onze scriptie is gelukkig niet zo groot als de scripties van de voltijd. Of tenminste, het is vooral literatuur en praktijkonderzoek. Terwijl de voltijders er nog een heel stuk over verpleegkundig leiderschap enzo in moeten verwerken. Maar dat zit bij ons weer verweven in opdrachten die de voltijd niet als zodanig hoeft te doen. Dus dat is dan weer de andere kant haha... Maar er is in ieder geval 1 iemand die niet door kan met haar onderzoek omdat haar afdeling tijdelijk is opgeheven en dus schijnbaar nog een paar om andere redenen ivm corona.

Daphne, want waarom ben je daar niet meer welkom dan? Tenminste, las wel dat je niet veel te doen hebt, maar hoe komt dat dan? Weet wel dat veel instellingen zeggen, óf stage, óf school en zeker ivm de sluitingen van scholen en, iig vanuit de CHE de aanmoediging om in de zorg te helpen, lijkt me dan toch juist dat je daar meer van waarde kan zijn.. Maar ik weet even niet precies in wat voor setting je werkt.. :)
Maar ga alsjeblieft niet jezelf de schuld geven! Sowieso is vertraging echt geen falen (en ik weet het is makkelijk praten want ik heb ook heel erg last van dat perfectionisme, maar mijn gesprekken met de psych hebben me echt wel geholpen) en zeker nu het buiten ieders macht om gaat zullen ze je dat echt niet zomaar aanmeten! En doen ze dat wel, dan zijn ze zelf gewoon stom :')

Oef Eloya, dat wordt krap aan dus.. Ik hoop voor jou dat je dat gewoon op tijd kan afronden!
Begrijpelijk Brittjuh!
Revallie, bij jou dus ook nog even spannend hoe en wat!
Met zijn allen maar even afwachten tot we wat meer horen maar... En succes en sterkte allemaal met werken/stage/etc!

Ik ga maar weer even verder met reflecties, opdrachten, etc. Nu hoefde ik als het goed is pas weer zaterdag te werken, maar ik heb mij gister moeten laten testen. Dus ben de komende dagen ook niet meer welkom :') Loop al een week met (lichte) luchtwegklachten, sinds donderdag al niet helemaal fit en een beetje tegen verhoging aan gehangen (maar geen koorts) maar zaterdagavond met 38,8 wel even flink ziek geweest.. Gaat nu gelukkig op zich wel weer wat beter, maar luchtwegklachten + koorts = testen. Alhoewel ik er eerlijk gezegd niet zoveel van verwacht haha :')

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:43

De unit tegenover ons op dezelfde afdeling gaat de corona isolatie afdeling worden voor de hele ggz instelling waar ik stage loop / werk.
Dus ik ga het een stuk dichterbij krijgen denk ik. Maar ben benieuwd wanneer de 1e opgenomen gaan worden.

Het is een HIC afdeling die tijdelijk sluit dus wij krijgen nu álle HIC opnames van deventer. Word een drukke tijd wellicht. Ben benieuwd. Momenteel is het juist nog heel erg rustig.

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:08

Blacky94 schreef:
Onze scriptie is gelukkig niet zo groot als de scripties van de voltijd. Of tenminste, het is vooral literatuur en praktijkonderzoek. Terwijl de voltijders er nog een heel stuk over verpleegkundig leiderschap enzo in moeten verwerken. Maar dat zit bij ons weer verweven in opdrachten die de voltijd niet als zodanig hoeft te doen. Dus dat is dan weer de andere kant haha... Maar er is in ieder geval 1 iemand die niet door kan met haar onderzoek omdat haar afdeling tijdelijk is opgeheven en dus schijnbaar nog een paar om andere redenen ivm corona.

Daphne, want waarom ben je daar niet meer welkom dan? Tenminste, las wel dat je niet veel te doen hebt, maar hoe komt dat dan? Weet wel dat veel instellingen zeggen, óf stage, óf school en zeker ivm de sluitingen van scholen en, iig vanuit de CHE de aanmoediging om in de zorg te helpen, lijkt me dan toch juist dat je daar meer van waarde kan zijn.. Maar ik weet even niet precies in wat voor setting je werkt.. :)
Maar ga alsjeblieft niet jezelf de schuld geven! Sowieso is vertraging echt geen falen (en ik weet het is makkelijk praten want ik heb ook heel erg last van dat perfectionisme, maar mijn gesprekken met de psych hebben me echt wel geholpen) en zeker nu het buiten ieders macht om gaat zullen ze je dat echt niet zomaar aanmeten! En doen ze dat wel, dan zijn ze zelf gewoon stom :')


Fijn dat jij niet zoveel last ervaart met je scriptie. Zou echt super vervelend zijn mocht dit wel gebeuren.

Ik zit in het ambulante team van de jeugdpsychiatrie waarin medewerkers niet meer naar de jongeren mogen tenzij ze in rood zitten (lees: ernstige agressie, suïcide en automutilatie). Daarnaast moet iedereen vanuit huis werken voor zover mogelijk. Dit betekent dat er voor mij gewoon weinig ruimte is om iets te doen, eigenlijk niks. Frustreert mij enorm maar ik denk dat school nog wel met een oplossing komt. Alleen 4 tot 8 weken op m'n gat zitten is niet echt mijn ding. Ik ben dus super gefrustreerd op zoek naar tijdverdrijf :')

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:55

Spannend Eloya! Blijven jullie waar jullie zitten of is het ook de bedoeling dat er personeel van jullie daar naartoe gaat?

Daphne, poeh, lastig zeg... Lijkt me voor die kinderen ook wel heel zwaar trouwens. Ook voor andere kwetsbare groepen waarbij bijv school of andere dingen hun "safe haven" zijn die nu wegvallen...
Ik ben zelf nog niet bezig met mijn scriptie haha. Of althans, heb wel al een onderwerp maar moet daar nog een probleem en doelstelling en plan van aanpak voor verzinnen en schrijven.
Informeer anders even bij het ZGV of schrijf je in bij NU'91. Die laatste zijn mensen in heel NL aan het inventariseren zodat mensen, indien nodig, snel op zorgplekken ingezet kunnen worden. Ook zonder BIG kan je je daar registreren :)

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:15

Er word nu gevraagd wie er vrijwillig op de isolatie afdeling wil werken, ik kan dit niet ivm dat ik in een huis met 14 anderen woon waarvan 1 in de risico groep. Wanneer die groep uitvalt word er verder gekeken wie er ingezet word.
Dit betekend dat ik gewoon op mijn eigen afdelingen blijf. Maar wanneer er nood aan de man is ook ingezet kan worden op andere afdelingen binnen de gehele organisatie / regio, als daar tekorten zijn.

Ben wel benieuwd wanneer de eerste gevallen gaan komen
Er worden op de iso afdeling alleen klinische psychiatrische patiënten van Dimence opgenomen.

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:34

Spannend Eloyja, in jouw situatie zou ik het ook niet doen.

Voel jij je al iets beter Blacky94

Ik kan nog even verder met mijn scriptie, heb gelukkig de data al verzameld. Dus lekker met SPSS verder.
Bij ons worden stagiaires/leerlingen overigens niet ingezet op coronapatiënten. Ben benieuwd wanneer wij de eerste op de afdeling hebben, we hebben veel patiënten met hogere luchtwegklachten dus er is best een kans.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:12

Ah dat snap ik idd wel Iris. Als je dan idd het risico niet hoeft te nemen... :) en als er toch nood aan de man is dan kan het idd altijd dan nog.

Succes met je scriptie Arnon! Met SPSS nog wel haha, succes/sterkte. Ik hou het wel bij kwalitatief haha.

Met mij gaat het verder wel prima. Beetje hoesten en snotteren nog. Maar wel weer 90% fit denk ik. Temp was vanmorgen weer verder gedaald. Straks weer meten maar denk dat t wel goed zit :)
Ik hoop morgenmiddag de uitslag en anders uiterlijk woensdagmiddag als het goed is.. Hoe eerder hoe beter want dan mag ik tenminste het huis weer uit _O- of naja, ik mag dat nu ook wel als ik maar afstand hou. En alhoewel ik er niet vanuit ga dat ik het heb neem ik toch maar geen risico.
Lees net wel dat we een 2e patiënt op de afdeling hebben liggen. Ben benieuwd hoe het de komende weken gaat verlopen...
Stagiaires mogen bij ons overigens niet bij positieve patiënten naar binnen. Als leerling mag ik dat wel gewoon.

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:22

Blacky94 schreef:
Daphne, poeh, lastig zeg... Lijkt me voor die kinderen ook wel heel zwaar trouwens. Ook voor andere kwetsbare groepen waarbij bijv school of andere dingen hun "safe haven" zijn die nu wegvallen...
Ik ben zelf nog niet bezig met mijn scriptie haha. Of althans, heb wel al een onderwerp maar moet daar nog een probleem en doelstelling en plan van aanpak voor verzinnen en schrijven.
Informeer anders even bij het ZGV of schrijf je in bij NU'91. Die laatste zijn mensen in heel NL aan het inventariseren zodat mensen, indien nodig, snel op zorgplekken ingezet kunnen worden. Ook zonder BIG kan je je daar registreren :)

Ja heel lastig! Het is voor hun denk ik ook niet te doen. Alles valt weg. Hopelijk knapt het snel op.
Ik heb mij inderdaad al ingeschreven bij NU'91. Het ziekenhuis zou ik ook nog wel even kunnen bellen naar zgv inderdaad. Wie weet kan ik wat betekenen. Zo op m'n gat zitten is leuk voor 3 dagen (iets met achterstallig onderhoud op stal haha).

Ilsje87

Berichten: 1278
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:41

Ik zou deze week ingewerkt worden als wijkverpleegkundige. Nu gaat dat niet meer door en ben ik maandag ochtend 'naar huis gestuurd' en gaan ze kijken waar ik elders ingezet kan worden.
Ik zit dus nu al 2 dagen thuis, heel onwerkelijk en heb geen idee hoe en waar ik moet gaan werken

Heb me ook ingeschreven bij nu91!

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:00

Donderdag gesprek met stage en school om te kijken of mijn stage stopgezet moet worden of dat ik door ga....

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:21

Jullie het applaus voor ons ook gehoord? Ik voelde me even heel belangrijk :D

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:45

Ja, hier in de stad was het goed te horen. Ook mensen die op hun balkon kwamen staan, leuk om te horen! :D

Oh spannend zeg Daphne.. Waar hoop je zelf op?

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:26

Arnon, tuurlijk hoop ik dat ik stage af kan maken want ik zat er echt net lekker in. Alles begon te lopen met gezinnen enzo.
Maar als ik reëel kijk dan weet ik dat ik tm 6 april sowieso geen stage heb, niet aan mijn opdrachten kan werken en ik de opdrachten 12 juni in moet leveren. Als ik op die manier kijk dan weet ik dat het eigenlijk niet echt gaat lukken (of wel met een hele hoop stress en tranen) .
Ik hoop dan dat ik hoor of ik de alternatieve opdracht moet doen oid en dan na de ellende als alles weer start weer mee ga draaien met de dagen. Zodat ik wel daar nog van leer. Want ik wilde nog een hele hoop zien op die plek.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:00

ik moet voor school een aantal extra opdrachten maken, omdat we niet naar school kunnen,

nou moet ik oa een PICO maken welke gaat over een Corona onderwerp, hebben jullie een idee voor een onderwerp?