Ziekmelding 0 uren contract

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:33

Allegra schreef:
KB01 schreef:
Mijn vriend is naar het juridisch loket geweest en er werd gezegt dat hij gelijk heeft maar als de subway weigert hij eigenlijk weinig te willen heeft. Dan zou hij rechtsbijstand of bij een vakbond moeten zitten.


Ook zonder rechtsbijstand of vakbond kun je een advocaat in de arm nemen.


Die waarschijnlijk meer kost dan het oplevert, zelfs als je wint :Y) .

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:42

Maartje1990 schreef:
Media opzoeken? Dat zullen ze namelijk vast niet leuk vinden!


mag ik vragen waarom mensen de media dan moeten opzoeken?
bedoel je hiermee dat iemand op facebook een bericht moet gaan plaatsen?

KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 18:08

Ik weet niet of hij dit mag aangezien hij een geheimhoudingsplicht heeft moeten tekenen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:16

Wtf? Geheimhoudingsplicht voor een baantje bij een broodjeszaak?

Dat maakt het trouwens wel ingewikkelder. Maar ik snap het advies van het juridisch loket niet helemaal? Je kunt een vordering indienen, en die vordering kun je tzt doorzetten naar de rechter.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:24

Allegra schreef:
KB01 schreef:
Mijn vriend is naar het juridisch loket geweest en er werd gezegt dat hij gelijk heeft maar als de subway weigert hij eigenlijk weinig te willen heeft. Dan zou hij rechtsbijstand of bij een vakbond moeten zitten.


Ook zonder rechtsbijstand of vakbond kun je een advocaat in de arm nemen.


Ja dat kan idd iedereen... met geld over. Enig idee hoeveel dat kost? :=

Ik zou m’n verlies nemen dan idd. Balen, dan maar aan iedereen vertellen dat ze er nooit moeten gaan werken :Y)

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:33

Als iedereen zich op voorhand alvast aanpraat dat je je recht nooit kunt halen maken we het zulke werkgevers wel heel makkelijk.

Maar naar de rechter stappen op eigen gelegenheid kost vooral griffiekosten, en die zijn niet enorm hoog. Ik heb geen realistisch zicht op advocaatskosten maar voor zover ik weet kun je een gratis gesprek aanvragen precies om dat eens op een rijtje te zetten. En kun je bij lage inkomens een toevoeging krijgen. En is het de vraag hoeveel werk hier precies inzit. Of hoeveel je zou kunnen bereiken als een juridisch adviseur je wel tips en adviezen geeft, maar niet de hele zaak overneemt.

En je zou dit zeker ook alsnog eens bij de vakbond neer kunnen leggen - want ook als je nu lid wordt zijn er vziw mogelijkheden om juridisch advies te krijgen, alleen niet gratis. Maar eens overleggen wat dat werkelijk kost is vast mogelijk, en als ik vakbond zou zijn zou ik dit soort zaken graag aan willen brengen.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:01

Eef_Bam schreef:
Allegra schreef:
Ook zonder rechtsbijstand of vakbond kun je een advocaat in de arm nemen.


Die waarschijnlijk meer kost dan het oplevert, zelfs als je wint :Y) .


Dat is afhankelijk van de afspraken die je maakt, soms vragen ze bijv een percentage van wat het oplevert of wordt van de tegenpartij geeist dat ze de kosten vergoeden. Als je een sterke zaak hebt (en dat heb je imo) zou ik het risico nemen.

verootjoo schreef:
Allegra schreef:
Ja dat kan idd iedereen... met geld over. Enig idee hoeveel dat kost? :=


Ja wel enig idee ja. Zie boven. Dat alleen mensen met geld hun recht kunnen halen is natuurlijk onzin.

Verder, wat Shadow zegt. Er zijn nog mogelijkheden, ook als je er (nog) niks aan wil geven.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:23

Persoonlijk zou ik er mee doorgaan. Het is gewoon een principe kwestie, hoe kun je omgaan met je werknemers en een geheimhoudingsplicht op een broodjes zaak is toch van der zotte. Ga naar sbs6 die hebben een tiental progammas waar je uit kunt kiezen, de rijdende rechter.

Maar ja dat ben ik. Blijft poedersuiker natuurlijk voor jullie.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:50

Ik had er ook zeker mee verder gegaan. Of het me nou nog geld op zou brengen, zou me een worst zijn. Dit is nu gewoon een principe kwestie.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:29

als het maar een bijbaantje is, krijg je volledige toevoeging.... Dan betaal je zelf maar heel weinig!

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:31

De rijdende rechter doet volgens mij geen arbeidsconflicten. (Eigenlijk zijn er nauwelijks tv-programma's die aandacht besteden aan de positie van werknemers, wat ergens wel heel erg jammer is.)

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:33

Buiten dat kun je voor zover ik weet ook de eis neerleggen dat de tegenpartij, als jij in je recht staat, veroordeeld wordt tot het betalen van alle kosten. Ook die van jou.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:46

Ik zou contact opnemen met je rechtsbijstand, dat heeft mij ook veel geholpen, en gezorgd dat ik toch mijn salaris uitbetaald kreeg, toen ik na een operatie in de ziektewet zat, waar hun het niet mee eens waren!

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:56

Misschien Tim Hofman benaderen. Van het YouTube kanaal BOOS? Die krijgt heel veel voor elkaar namelijk! boos@bnnvara.nl

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:29

Shadow0 schreef:
De rijdende rechter doet volgens mij geen arbeidsconflicten. (Eigenlijk zijn er nauwelijks tv-programma's die aandacht besteden aan de positie van werknemers, wat ergens wel heel erg jammer is.)

Erg jammer, maar twee burenruziënde tokkiegezinnen die elkaar thuis en in de studio met doorrookte stem de huid vol schelden in tenenkrommend Nederlands, omdat er soms een auto scheef geparkeerd staat, levert nu eenmaal makkelijker amusement op.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:21

Wat een nare werkgever ja dat zeg... hij heeft die uren gewerkt, die horen gewoon uitbetaald te worden. Schandalig dat ze er zo moeilijk over doen, gaat nergens over.

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:45

Pff wat een mega slechte werkgever zeg!! Wel zelf flexibel met personeel om willen gaan( lekker weinig risico en lage kosten) maar zich niet aan de regels willen houden die erbij horen...
Heel veel succes en ik hoop dat jullie ze het flink zuur maken en hij t geld krijgt waar hij recht op heeft! Sterkte!

KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 02:34

We hebben ons er op ingesteld dat het overige geld (de rente, en de boete) nooit meer terug gaan komen. Het juridisch loket had een duidelijke boodschap; weet waar je aan begint. De subway heeft natuurlijk goede advocaten en wij kunnen ons die mogelijke kosten niet veroorloven op dit moment. Jammer maar helaas. Aan ons gaan ze iniedergeval nooit meer een euro verdienen. Wij hebben geprobeerd te halen wat er nog te halen viel en dat geeft tenminste al een beetje voldoening dat we die kleine slag toch nog gewonnen hebben.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:28

KB01 schreef:
We hebben ons er op ingesteld dat het overige geld (de rente, en de boete) nooit meer terug gaan komen. Het juridisch loket had een duidelijke boodschap; weet waar je aan begint. De subway heeft natuurlijk goede advocaten en wij kunnen ons die mogelijke kosten niet veroorloven op dit moment. Jammer maar helaas. Aan ons gaan ze iniedergeval nooit meer een euro verdienen. Wij hebben geprobeerd te halen wat er nog te halen viel en dat geeft tenminste al een beetje voldoening dat we die kleine slag toch nog gewonnen hebben.


Balen! Maar hoe goed de advocaten ook zijn. Je vriend heeft gewoon recht op zijn loon hoor! Als je onder een bepaald jaarsalaris zit, hoef je maar eenmalig een eigen bijdrage van 90,- eur te betalen en dan kan een advocaat voor je aan de slag! En deze kosten kun je verhalen op de subway achteraf.
Ik begrijp jullie keize wel hoor. Ik had op mijn vorige werk 500,- eur achterstallig loon, wat ik op bovenstaande manier voor de helft nog heb teruggevorderd! Aangezien tegenpartij met een schikking kwam.

Hebben jullie nog contact gehad met het hoofdkantoor van Subway?

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:39

Hoi TS, hebben jullie al contact opgenomen met de vakbond (zoals FNV bijv.) die zijn vaak in dit soort zaken ook heel erg genegen te helpen als je geen lid bent ;). Ik zou er zeker een telefoontje aan wagen. Hebben afdelingen door heel het land. Succes.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:00

Jullie hebben recht op gesubsidieerde rechtsbijstand (maw een bijna gratis advocaat).

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tsbijstand

Kijk hier maar even, eigen bijdrage is afhankelijk van het soort zaak en het inkomen/vermogen...(denk dat die nihil is).

Ik zou ze er uit principe niet mee weg laten komen........(ben het bedrag kwijt wat hij nog tegoed heeft).

Daarnaast is deze zaak wel redelijk klip en klaar (en voor een rechter eigenlijk bar eenvoudig)

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:17

Lijkt me ook. En zou subway nou echt kansloze zaken gaan aanspannen? Ik denk dat als het hoofdkantoor jullie verhaal hoort ze gewoon betalen hoor. Kan toch niet dat ze het ik vinden dat een van hun franchises zulke fratsen uithaalt met hun personeel...

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:32

En ik vermoed zelfs dat de rechter subway zelfs zal veroordelen in de proces kosten (omdat dit nu echt typisch een zaak is van mensen expres dwars liggen en op (de staat!) op kosten jagen)

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:57

Ik kan het zo even niet terug vinden, maar heb je ook contact gehad met het hoofdkantoor van Subway?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ziekmelding 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:41

Als het bedrag de procedurekosten niet rechtvaardigt kan ik me de reactie van het Juridisch Loket wel voorstellen. Het kost ook allemaal tijd en energie...