Diergeneeskunde Selectie 2018-2019

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lobkew

Berichten: 608
Geregistreerd: 09-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:06

Lynnepinny schreef:
Dat komt er morgen pas op te staan als het goed is. :)


Ooh ja tuurlijk, ik had even het idee dat het al de 1ste is...

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Diergeneeskunde Selectie 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:54

Het staat erop! Pfoe, het is wel veel := gelukkig hebben we nog even. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe diep ze op de stof in gaan tijdens de toets. Ik hoorde van mensen van vorig jaar dat het over het algemeen vrij oppervlakkig bleef..

Melisjeee
Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-04-13

Re: Diergeneeskunde Selectie 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:11

Vorig jaar had je genoeg aan de hoorcolleges :') toen zaten er honderden pagina's bij die niet van toepassing waren. Maar ik heb zo'n vermoeden dat ze daar dit jaar misschien wel wat veranderingen in hebben aangebracht.

theadora99

Berichten: 3640
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Diergeneeskunde Selectie 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:12

Ja dat was echt 100x rot haha, alles geleerd en had t makkelijk kunnne doen met alleen hc :')

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:01

Ik moet zeggen dat ik de hoeveelheid eigenlijk wel heel erg mee vind vallen. Het zijn maar rond de 40 pagina's geloof ik. Zal vooral even omzetten worden om engelse stof te leren. :)

Melisjeee
Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-04-13

Re: Diergeneeskunde Selectie 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:06

Kan je zien uit welke boeken de tekst komt? Ben wel benieuwd eigenlijk welke tekst ze erbij geven om te leren.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:17

Melisjeee schreef:
Kan je zien uit welke boeken de tekst komt? Ben wel benieuwd eigenlijk welke tekst ze erbij geven om te leren.

Hyttel, Silverthorn en Dellmanns

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Diergeneeskunde Selectie 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:10

Een bokker die hier nog niet kan posten pm’de me net trouwens met de vraag hoe het zit met de lesstof voor de klinisch redeneren toets. Deze staat niet echt aangegeven op blackboard dit jaar, terwijl er vorig jaar wel een speciale module voor was. Iemand een idee? :)

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:29

adventures01 schreef:
Melisjeee schreef:
Kan je zien uit welke boeken de tekst komt? Ben wel benieuwd eigenlijk welke tekst ze erbij geven om te leren.

Hyttel, Silverthorn en Dellmanns


Oei, dat is droge stof :')
Wat vond ik die boeken verschrikkelijk.

Mochten er nog vragen zijn over de studie, mijn pb box staat altijd open. Ik studeer zelf over een maand of 3 af, dus kan vast wel wat vertellen als jullie iets willen weten :)

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:27

Lynnepinny schreef:
Een bokker die hier nog niet kan posten pm’de me net trouwens met de vraag hoe het zit met de lesstof voor de klinisch redeneren toets. Deze staat niet echt aangegeven op blackboard dit jaar, terwijl er vorig jaar wel een speciale module voor was. Iemand een idee? :)


Als anderen het zich nog afvroegen, ik heb de faculteit gemaild, en blijkbaar krijgen we de stof pas in een hoorcollege op de selectiedag. Geen reader dus dit jaar.

Verder heb ik heb tot nu toe alleen nog het hoorcollege en de mechanica reader geleerd, en heb nu al 13 kantjes met aantekeningen.. :+

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:07

Lynnepinny schreef:
Verder heb ik heb tot nu toe alleen nog het hoorcollege en de mechanica reader geleerd, en heb nu al 13 kantjes met aantekeningen.. :+


Oh nu maak je me zenuwachtig := Ik ben van plan om in de kerstvakantie te beginnen, eerst nog profielwerkstuk afmaken.

Het hoorcollege krijg ik hier niet aan de praat.. loopt alleen maar vast en buffert.. Maar ben met kerst in Nederland dus hopelijk lukt het dan. Is het hoorcollege andere stof dan de stof uit de boeken of meer een samenvatting?

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Diergeneeskunde Selectie 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:28

De video is inderdaad erg irritant, hij liep bij mij ook constant vast. Dit heb ik opgelost door gewoon met de dia's mee te schrijven en hem dus steeds op pauze te zetten waardoor ie even kon bufferen. Maar in een keer door luisteren is lastig, al deed ie het op m'n telefoon al beter.
De stof uit de boeken heb ik nog niet bekeken, dat ga ik ook later ergens doen. Ik kan daar dus nog niks over zeggen, maar het hoorcollege geeft wel heel veel basiskennis over kraakbeen en botten, dus het is denk ik wel handig om dat te bestuderen vóór de reader mechanica bijvoorbeeld. :)

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:57

Lynnepinny schreef:
Lynnepinny schreef:
Een bokker die hier nog niet kan posten pm’de me net trouwens met de vraag hoe het zit met de lesstof voor de klinisch redeneren toets. Deze staat niet echt aangegeven op blackboard dit jaar, terwijl er vorig jaar wel een speciale module voor was. Iemand een idee? :)


Als anderen het zich nog afvroegen, ik heb de faculteit gemaild, en blijkbaar krijgen we de stof pas in een hoorcollege op de selectiedag. Geen reader dus dit jaar.

Verder heb ik heb tot nu toe alleen nog het hoorcollege en de mechanica reader geleerd, en heb nu al 13 kantjes met aantekeningen.. :+


Is de reader die bij de studie wijzer zit niet voor de kritisch redeneren toets? Vorig jaar was dat in ieder geval zo.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Diergeneeskunde Selectie 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:03

Er staat bij dat het onderdeel is van de kennistoets, dus het lijkt mij van niet..

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Diergeneeskunde Selectie 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:18

Wat raar dat het dan nu nog reader genoemd wordt als het nu voor iets anders bedoeld is

janneke798
Berichten: 184
Geregistreerd: 26-01-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:25

Hoihoi, ik meld mij hier ook even. Ik heb ook eerst havo gedaan en zit nu in vwo6. Hoop dit jaar te slagen en natuurlijk net als jullie door de selectie te komen! Mijn cijfers zijn niet zo denderend en moet deze periode ook de focus leggen op school dus dat wordt een drukke boel!

Even een dingetje, vinden jullie het ook lastig dat de stof in het engels is? Ik doe heel lang over kleine stukjes tekst begrijpen. Moet later natuurlijk ook, maar vind het wel echt even omschakelen.

En ook nog een vraag, de leertoets zelf is in het nederlands toch? Ik meende dat ergens gelezen te hebben maar kon het vandaag niet meer vinden. Is toch wel belangrijk om te weten namelijk.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:33

janneke798 schreef:
Hoihoi, ik meld mij hier ook even. Ik heb ook eerst havo gedaan en zit nu in vwo6. Hoop dit jaar te slagen en natuurlijk net als jullie door de selectie te komen! Mijn cijfers zijn niet zo denderend en moet deze periode ook de focus leggen op school dus dat wordt een drukke boel!

Even een dingetje, vinden jullie het ook lastig dat de stof in het engels is? Ik doe heel lang over kleine stukjes tekst begrijpen. Moet later natuurlijk ook, maar vind het wel echt even omschakelen.

En ook nog een vraag, de leertoets zelf is in het nederlands toch? Ik meende dat ergens gelezen te hebben maar kon het vandaag niet meer vinden. Is toch wel belangrijk om te weten namelijk.

Ik ben nog niet begonnen maar wel even snel gescand en ik denk inderdaad dat ik ook zeker in het begin wel moeite zal hebben met het engels, vooral omdat ik gewoon hele basic biologische termen en processen niet ken in het engels :+

Citaat:
De toetsen, het hoorcollege en de persoonlijkheidsvragenlijst zijn in het Nederlands.

https://www.uu.nl/bachelors/diergeneeskunde/selectie , onder het kopje selectieprocedure.

jasmijnz

Berichten: 1430
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: Breda

Re: Diergeneeskunde Selectie 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:20

Ik heb nog steeds geen inlog gegevens iemand die dit ook heeft?

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:08

jasmijnz schreef:
Ik heb nog steeds geen inlog gegevens iemand die dit ook heeft?


Ik denk dat je daarvoor de faculteit even moet mailen, want als het goed is moet je die nu wel hebben. Mits je de vragenlijsten al af hebt dan :)

janneke798
Berichten: 184
Geregistreerd: 26-01-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:09

Rainer schreef:
janneke798 schreef:
Hoihoi, ik meld mij hier ook even. Ik heb ook eerst havo gedaan en zit nu in vwo6. Hoop dit jaar te slagen en natuurlijk net als jullie door de selectie te komen! Mijn cijfers zijn niet zo denderend en moet deze periode ook de focus leggen op school dus dat wordt een drukke boel!

Even een dingetje, vinden jullie het ook lastig dat de stof in het engels is? Ik doe heel lang over kleine stukjes tekst begrijpen. Moet later natuurlijk ook, maar vind het wel echt even omschakelen.

En ook nog een vraag, de leertoets zelf is in het nederlands toch? Ik meende dat ergens gelezen te hebben maar kon het vandaag niet meer vinden. Is toch wel belangrijk om te weten namelijk.

Ik ben nog niet begonnen maar wel even snel gescand en ik denk inderdaad dat ik ook zeker in het begin wel moeite zal hebben met het engels, vooral omdat ik gewoon hele basic biologische termen en processen niet ken in het engels :+

Citaat:
De toetsen, het hoorcollege en de persoonlijkheidsvragenlijst zijn in het Nederlands.

https://www.uu.nl/bachelors/diergeneeskunde/selectie , onder het kopje selectieprocedure.


Oh super, dankjewel!

En jasmijnz, als ik jou was zal ik er even achteraan gaan! Wanneer je van de vragenlijst het eerste gedeelte in hebt gevuld zou je nu wel al de inloggegevens moeten hebben geloof ik..

Renske4

Berichten: 235
Geregistreerd: 18-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:28

Hallo bokkers,
Ik meld me ook en ik heb direct al een vraagje. Hebben jullie enig idee wat we kunnen verwachten bij die kritisch redeneren toets? We hebben namelijk geen stof daarvoor gekregen...? of wel?
Excuses als deze vraag al gesteld is :+

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Diergeneeskunde Selectie 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:31

We hebben er inderdaad geen toetsstof voor gekregen, die krijgen we pas op de dag zelf. Maar als je de stof die we wel hebben gekregen goed kent denk ik dat het wel moet lukken ;)

Renske4

Berichten: 235
Geregistreerd: 18-05-12

Re: Diergeneeskunde Selectie 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:53

Aah oke! Dankjewel :)

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:38

Renske4 schreef:
Hallo bokkers,
Ik meld me ook en ik heb direct al een vraagje. Hebben jullie enig idee wat we kunnen verwachten bij die kritisch redeneren toets? We hebben namelijk geen stof daarvoor gekregen...? of wel?
Excuses als deze vraag al gesteld is :+



vorig jaar was de kritisch redeneren toets gewoon soort examenvragen van de stof die je moest leren. Je moet de stof erg toepassen. :) Dit keer krijg je de stof op de dag zelf zoals hierboven al is gezegd :)

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:47

Axivoca123 schreef:
Renske4 schreef:
Hallo bokkers,
Ik meld me ook en ik heb direct al een vraagje. Hebben jullie enig idee wat we kunnen verwachten bij die kritisch redeneren toets? We hebben namelijk geen stof daarvoor gekregen...? of wel?
Excuses als deze vraag al gesteld is :+



vorig jaar was de kritisch redeneren toets gewoon soort examenvragen van de stof die je moest leren. Je moet de stof erg toepassen. :) Dit keer krijg je de stof op de dag zelf zoals hierboven al is gezegd :)


Vorig jaar kregen we de reader die bij de kritisch redeneren toets hoorde ook van te voren bij de lesstof. Deze mochten we meenemen met aantekeningen. Die reader gaf je context waar de toets over ging maar als je deze uit je hoofd wist had je niet echt een voorsprong omdat het inzichtelijke vragen waren.
Ik heb nergens gelezen dat de reader van dit jaar niet bij de kritische redeneren toets hoort. Ik zie niks over de reader staan nu ik het eens goed bekijk.
Of ben ik nu helemaal in de war :')