Ik zat eens na te denken en vroeg me af hoe andere studenten dit doen. Ik zit met het volgende:
Ik doe sinds dit schooljaar een HBO studie met een vrij hoge studiebelasting. Ik heb 1 dag stage, daarnaast de ene week 3 en de andere week 4 dagen school, waarvan 1 korte dag, de rest tot 5/6/7 uur. Hiernaast moet ik 1,5 uur reizen enkele reis, en ik merk dat dit me best wat energie kost. Ook moet ik thuis behoorlijk veel doen voor school.
Momenteel heb ik een bijbaan in een supermarkt waar ik op dit moment 1 avond en de zaterdag werk (iets waar ze nu al niet zo blij mee zijn ivm dat ik hiervoor veel meer werkte) en ik merk dat dit alles me best zwaar valt. Ik vind school ontzettend leuk, de vakken zijn super interessant, ik zit er echt op mijn plek! Maar ik vraag me af hoe dit straks gaat aangezien we nu al ontzettend veel huiswerk hebben terwijl we nog maar in de 2e officiële lesweek zitten.
Hoe doen andere studenten dit? Ik zou natuurlijk op kamers kunnen gaan zodat ik minder hoef te reizen en meer kan werken, Maarja een kamer kost ook geld dus ik denk niet dat ik daar zoveel winst in behaal. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik alles zelf betaal, en niet veel stufi krijg.
Brand los!
Ik geef lekker bijles, verdient in verhouding veel beter en ik heb controle over mijn eigen tijden. Verder leen ik gewoon.
) per uur. Dat is natuurlijk een lachertje. Maar ik was niet zo assertief vroeger en durfde ook geen nee te zeggen.
Sindsdien werk ik vanuit huis, zo werk ik voor Agradi als SEO tekstschrijver (zoeken ze nog steeds mensen voor volgens mij!) en bij hetzelfde bedrijf als toen ik in Amsterdam woonde, maar dan vanuit huis. Dat scheelt ontzettend veel! Ik ga straks fulltime stage lopen en dan red ik het ook niet om ergens op locatie te werken, dus vanuit huis is heel prettig.
Kon ook vrij slecht nee zeggen, dus kreeg er elke week wel een dienst bij die niet vast was.