Ik ben nu tweedejaars Psychologiestudente, en ik ben me een beetje aan het oriënteren op een master. Ik ben erg geïnteresseerd in het menselijk brein, daardoor viel mijn oog op Neuroscience. Ik vraag me af of er op bokt ook mensen (cognitive) Neuroscience studeren/gestudeerd hebben, en wat jullie ervaringen met die master zijn? Ook ben ik benieuwd naar de ervaringen qua toelating bij het Erasmus MC en de Radboud Universiteit. Ze hebben een hoop eisen (bijvoorbeeld ervaring in de research) en ik vind het hierbij vrij lastig om te bepalen wat ze precies willen (is het echt de bedoeling dat je een bijbaantje in het onderzoek hebt gehad, of is een minor in de research bijvoorbeeld ook al genoeg?). Nu doe ik natuurlijk ook nog eens een bachelor die niet specifiek toegespitst is op research, wat het misschien extra lastig maakt..
Verder vraag ik me af hoe het zit met het toelatingstentamen. Ik weet sowieso dat je die moet maken als je toegelaten wil worden bij het Erasmus, maar hoe zit het op de Radboud Universiteit? Is dat tentamen een beetje te doen?
Ik weet overigens dat de toelating erg streng is, maar ik ben bereid om hard te werken om toegelaten te worden en ik wil het in ieder geval proberen

Alvast bedankt!
Hoog gemiddelde ben ik mee bezig, hoop dat dat gaat lukken. Mijn gemiddelde van het eerste jaar is een 7.3, dus een Honoursprogramma gaat hem helaas niet worden..