Werkplek/beroep/baan bij whiplash

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zon101

Werkplek/beroep/baan bij whiplash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 11:36

Hallo,

Al 10 jaar werkzaam in de gehandicaptenzorg/ouderenzorg.
Door een whiplash loop ik nu te revalideren en probeer ik uiteindelijk weer als Begeleider niveau 4 op de groep te komen alleen is dit misschien niet haalbaar qua prikkels en onregelmatigheid. Ongeval is 3,5 jaar geleden en in de tussentijd geen goede balans gevonden waardoor ik nu een terugval heb. Werkte 20/24 uur als Begeleider.

Weten jullie werkplekken of beroepen waarbij ik wel de balans zou krijgen. Een beroep of werk waarbij er niet veel mentale energie wordt gevraagd. Veel last namelijk van hoofdpijn vermoeidheid en duizeligheid. (Lang autorijden en veel nadenken is niet fijn)

Natuurlijk start ik over een paar weken met 1 uur op de groep boventallig maar ook de mensen van het revalidatie traject en reintergratie coach weten niet of dit wel goed voor mij zal zijn als ik toch weer 18 uur ga werken in de Gehandicaptenzorg. (Wel mijn doel)

Ik wil natuurlijk wel rond kunnen komen financieel en gelukkig ben ik positief ingesteld.. zucht

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:51

Ik werk zelf ook in de VG, het is imo heel erg afhankelijk van de doelgroep waar je mee werkt, of het op wonen is of dagbesteding, sta je alleen of met een collega etc of je het qua prikkels aan kan. Het is denk ik vooral uitproberen en zien waar je grenzen liggen. Dat weet je pas door het te gaan doen en vooral heel goed naar jezelf te luisteren en op tijd je rust te pakken. Over onregelmatigheid kun je goede afspraken maken met een arbo arts, als je bijvoorbeeld alleen maar late diensten zou kunnen draaien en je voldoende rustdagen nodig hebt na het draaien van een dienst moet een roosteraar daar rekening mee houden.