Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
, maar zorgt vast voor inzichten en dat is de bedoeling neem ik aan
sunshine schreef:Ik heb 1 jaar op een PG afdeling gestaan ( was tijdens mijn opleiding toen ), en die doelgroep trok mij niet zo, tevens kon ik er niet genoeg voldoening en uitdaging uit halen..
Psychiatrie nog nooit naar gekeken eigenlijk, dacht altijd dat dat voor verpleegkundige was?
Gehandicaptenzorg is ook niet zo mijn ding, ik ben wezen kijken op zo'n woongroep maar daar lag mijn interesse niet.
Zorgboerderijen gaan veel van onze clienten ook naartoe, dat lijkt me ook wel erg leuk !
Doktersassistente heb ik naar gekeken, dat ziet er ook wel heel erg interessant uit moet ik zeggen.
Ik zie dat je daarmee ook op de polikliniek van een ziekenhuis kunt gaan werken, leuk !!
Daarnaast doen wij administratie ed. ook zelf, geheel zelfsturend team.
sunshine schreef:Wij zijn ook een zelfsturend team, en onze verpleegkundige werken ook de routes die de verzorgende IG-ers ook draaien![]()
Het is voor mij meer dat ik er niet veel meerwaarde in zie bij ons, de handelingen die bij ons vooral voor komen mogen wij ook doen.
Dat was eigenlijk meer mijn punt, weer 2 jaar naar school om eigenlijk hetzelfde te gaan doen.
Ik bedoel bovenstaande absoluut niet denigrerend hoor, alleen ik vind het in die zin " zonde " van mijn tijd.
sunshine schreef:Ja wat vind ik echt leuk...
Ik ben een doener, vind administratie leuk maar zeer zeker niet voor de hele dag, ik wil afwisseling en gewoon vooral dingen doen.
Zelf ben ik niet zo creatief aangelegd, daarom zou activiteitenbegeleiding ook niets voor mij zijn...dat trekt mij ook niet.
Ook heb ik een jaar op een afdeling gewerkt, maar ik vond de doelgroep niet bij mij passen, en sowieso vond ik het niet fijn om continu collega's om mij heen te hebben.
De thuiszorg geeft mij deze vrijheid wel, wel contact met collega's maar gewoon minder![]()
Als ik in de dierenartsenpraktijk kom denk ik altijd weer " oh ik zie mezelf hier echt staan !! ", maar dan schieten de woorden van mijn vader weer door mijn gedachten![]()
Doktersassistente eigenlijk nog nooit naar gekeken, ga ik eens doen!
Succes met de keuze!
noviceh schreef:Momenteel wordt er in ziekenhuizen steeds meer een onderscheid in mbo en hbo verpleegkundigen gemaakt. Voor de mbo'ers verandert er niets, de hbo'ers gaan een functie van regieverpleegkundige vervullen. Dat betekent dat je meer overkoepelende taken op je gaat nemen en een coachende en coördinerende rol gaat aannemen. Daar hoort natuurlijk ook een andere functieschaal bij.
Mag ik vragen waarom het ziekenhuis je niet trekt? Er zijn zoveel verschillende functies te vervullen als verpleegkundige, zowel aan bed als 'achter de computer'.
Je zegt dat je jezelf wel in een dierenartsenpraktijk ziet werken, maar dan werkt je toch ook nauw samen in teamverband? Enkel zijn jouw patiënten dan dieren en geen mensen.
Jorinda schreef:Ik werk ook als doktersassistente in een huisartsen praktijk (en een half jaar stage gelopen in een kinderziekenhuis) en ben deze week ook gestart met de opleiding tot triagist (werken en leren is dat). Dus als je vragen hebt over het vak als doktersassistente, stel ze dan gerust