Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Nant schreef:Wauw wat een snelle reacties en hier heb ik zeker wat aan.
@lenaa_tje dat het zwaar word had ik inderdaad wel gedacht, maar vind het wel fijn dat je me waarschuwt. Wat ik tot nu toe kon vinden is dat je wel zo'n 40 uur per week bezig bent met studeren als je deeltijd doet, omdat je heel veel zelfstudie en voorbereiding moet doen.
@Jolisa: Bedankt voor je info en blij te horen dat wiskunde en natuurkunde geen (belangrijk) onderdeel zijn.
Ik heb biologie als examen vak gehad, maar wel alweer 10 jaar geleden. Gelukkig wel iets waar (toen al) echt mijn interesse ligt.
Nant schreef:Wauw wat een snelle reacties en hier heb ik zeker wat aan.
@lenaa_tje dat het zwaar word had ik inderdaad wel gedacht, maar vind het wel fijn dat je me waarschuwt. Wat ik tot nu toe kon vinden is dat je wel zo'n 40 uur per week bezig bent met studeren als je deeltijd doet, omdat je heel veel zelfstudie en voorbereiding moet doen.
@Jolisa: Bedankt voor je info en blij te horen dat wiskunde en natuurkunde geen (belangrijk) onderdeel zijn.
Ik heb biologie als examen vak gehad, maar wel alweer 10 jaar geleden. Gelukkig wel iets waar (toen al) echt mijn interesse ligt.

Stageplaatsen zijn meestal geregeld vanuit school. Bij de HAN moesten we "solliciteren", bij het Saxion kregen we gewoon een plek toegewezen.
Dat moet je willen, het gaat er hier anders aan toe qua verantwoordelijkheid (niet qua werkinhoud).
), wiskunde heb je ook niet nodig en natuurkunde is alleen handig voor de vectoren. Biologie was wel echt een meerwaarde, vond ik.
Je moet zeker empathie hebben, leiding kunnen geven, creatief zijn en een dosis humor maakt het voor iedereen wat fijner werken
Je werkt met mensen, die ook hun nukken en grillen hebben, daar moet je mee kunnen omgaan.

Nant schreef:@Jolisa: Bedankt voor de goede tip over het doornemen van de Biologie, ik heb nog even dus ga gelijk op zoek naar een boek om dat alles door te nemen.
Bedoel je met oefenen qua praktijk stage of ergens een proefkonijn zoeken en zelf aan de slag gaan om de theorie in praktijk te brengen?
. De manier van onderwijs bij THIM is leuk en ik hou ervan om in een klas te zitten met mensen van verschillende leeftijden en achtergronden en niet meer met een hoop 18-jarigen waarvan de helft nog niet weet wat hij wilt met z'n leven. De motivatie van de deeltijdstudenten ligt daarin wel wat hoger denk ik. Ik heb ook een jaar fysio aan de universiteit in Antwerpen gedaan, maar daar lag de groep(=300 studenten) me dus niet.
. Ik wil zelf graag richting oncologie, lymfe, revalidatie na zware operaties ed., maar wil dus ook nog zeker een masterstudie doen hierna. 
Nant schreef:@Rebel_Jits: sterke maag? Ojee, dat heb ik niet hoor!
De eerste keer dat ik ademhalingstherapie leerde geven, ging ik zelf over m'n nek
(iets met een giga rochel, wat hij uitspuwde en liet ziet) Nu vind ik het leuk om mensen hun fluimen te helpen ophoesten, ze hebben er zo veel baat bij. Dat ik de fluim dan zelf van de mond wegveeg, is iets wat je gewoon wordt.