Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:37

Euhhh wat zijn routiers? Restaurants/parkeerplaatsen?
Maar soms hebben mensen een slechte dag. Mogen ze officeel niet laten merken maarja...

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:18

Routiers is de Franse tegenhanger van Nederlandse chauffeurscafes zoals mijn vriend het noemt. En doordat ik normaal de hele week (uitzonderlijk 2 weken na elkaar) in Frankrijk zit kunnen de Franse benamingen er tussen glippen :')

En idd, iedereen kan een slechte dag hebben, maar dan nog hoor je niet een klant als een hond te behandelen, of een andere niet willen bedienen onder het mom: haar partner komt zo nog, terwijl de sleutels van mijn wagen (die voor de deur stond) op tafel lagen.

Het is wel netjes opgelost, vandaar dat ik maar geen namen noem aangezien ik eigenlijk verder alleen goed erover hoor.
En we zijn ten slotte allemaal maar mensen



Hoe ist met de wasstraat waar je je bulk laat spoelen afgelopen ?
Nog met je planning en collega’s over gehad ?

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:07

Aahhh oke op die manier. Maar dan best wel jammer inderdaad dar het zo gelopen is.

Nou ik heb het met mn collega's erover gehad en die zeiden allemaal(4 onafhankelijk van elkaar gevraagd) als die ouwe dat weer doet ga je voor naar het buro en je doet daar je mond open.
Schijnt dat die kerel dat vaker doet...
Hij doet alsof hij een belangrijke positie heeft en als iemand iets onzeker is ofzo dan gaat hij met die persoon flink rot om...

Met de planning heb ik het er niet over gehad. Die licht ik wel in zodra als ik na t buro loop. Onze planners boeit zoiets niet echt

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:37

Zo iemand dus...
Gewoon naar je collega’s luisteren dan :j
Jullie (jij) zijn nog steeds betalende klant. Gaan ze op de buro vanvoor dan wel iets aan doen.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:26

Naar het schijnt krijgt hij dan wel aardig flink op zn donder...
Maar afwachten... Mag volgende maand ergens ook mn ketels laten keuren.
Elke 2 jaar moet dat schijnbaar... Zal mij benieuwen...

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:29

Veel succes alvast
Zal wel goedkomen zeker ?

Mag ik trouwens vragen wat je bedoelt met ketels ?

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:48

Euhh komt wel goed hoop ik _O-
Ehh ik heb 5 kessel-ketels waar het voer in komt. Dus bulkwagen met 4 wanden waardoor ik 5 ketels heb

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:09

Wanden volledig tot boven afgesloten zoals een tankwagen of maar half zoals een cement-bulk ?
Pure interesse aangezien ik mijn bulk mis, en nu op vervoerders met walking Floor zit maar terug de bulk op wil

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 06:15

Nee compleet hoog zoals een tankwagem

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:52

Ik ben aangenomen om het traject in te gaan!! :):) :):) :):)

17 maart heb ik een medische keuring en daarna een rijtest inplannen en dan wordt alles wel heul definitief.
Ik vind het ineens ontzettend spannend :oo :=

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:55

Super
Komt allemaal wel in orde !!!

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:31

SayaJones schreef:
Ik ben aangenomen om het traject in te gaan!! :):) :):) :):)

17 maart heb ik een medische keuring en daarna een rijtest inplannen en dan wordt alles wel heul definitief.
Ik vind het ineens ontzettend spannend :oo :=


Die rijtest gaat via hun of hoe zit die constructie in elkaar?

Weet je of je in een schakelbak die rijtest gaat doen? Wat mij daarbij heeft geholpen is even een filmpje op te zoeken zodat je een beetje weet hoe de lage en hoge bak werken en het splitten (al zul je denk ik niet hoeven splitten).

Doen zij het ook via subsidies van STL?

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:25

SayaJones schreef:
Ik ben aangenomen om het traject in te gaan!! :):) :):) :):)

17 maart heb ik een medische keuring en daarna een rijtest inplannen en dan wordt alles wel heul definitief.
Ik vind het ineens ontzettend spannend :oo :=


Gefeliciteerd! En tsja het is spannend maar ook echt leuk

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:30

Mellow,
Dan is nog de vraag: stapel of klopbak, 3/4-6/8-12/16 bak,...
Splitten moet je altijd doen trouwens zeker bij 7-8 (14-16) bij een 8 bak, of 1-6 bij een 6bak, zo verkiest daf 6 bak liefst 1h-3l-4l-5l-5h-6l-6h om soepel te lopen geladen.
Terwijl leeg dit 2l-4l-5h-6h is...

Filmpjes zijn dus leuk eerste zicht, maat elke bak is anders.
Zo hadden we MAN TGA met 2 verschillende stapelbakken (8bak trouwens), TGX was nog een andere 8 stapelbak
iveco was klopbak net zoals Mercedes, beide 8bak
DAF en Volvo beide 6bak stapelbak maar versnellingen lagen totaal anders, en Volvo had liever 2l-3h-4h-5l-5h-6l-6h geladen, bergop dan weer 1l en zo verder...


Rijtest zal me eerder met een automaat lijken dus, puur omdat deze (in België toch) vooral dient om te kijken hoe je feeling is met een voertuig...


Saya, medische keuring stelt trouwens niks voor, en vraag gewoon wat de rijtest inhoud :j
Maar met je enthousiasme komt het zeker goed :D

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:37

GUSTIxBILL schreef:
Mellow,
Dan is nog de vraag: stapel of klopbak, 3/4-6/8-12/16 bak,...
Splitten moet je altijd doen trouwens zeker bij 7-8 (14-16) bij een 8 bak, of 1-6 bij een 6bak, zo verkiest daf 6 bak liefst 1h-3l-4l-5l-5h-6l-6h om soepel te lopen geladen.
Terwijl leeg dit 2l-4l-5h-6h is...

Filmpjes zijn dus leuk eerste zicht, maat elke bak is anders.
Zo hadden we MAN TGA met 2 verschillende stapelbakken (8bak trouwens), TGX was nog een andere 8 stapelbak
iveco was klopbak net zoals Mercedes, beide 8bak
DAF en Volvo beide 6bak stapelbak maar versnellingen lagen totaal anders, en Volvo had liever 2l-3h-4h-5l-5h-6l-6h geladen, bergop dan weer 1l en zo verder...


Rijtest zal me eerder met een automaat lijken dus, puur omdat deze (in België toch) vooral dient om te kijken hoe je feeling is met een voertuig...


Saya, medische keuring stelt trouwens niks voor, en vraag gewoon wat de rijtest inhoud :j
Maar met je enthousiasme komt het zeker goed :D


Bij de rijtest die ik had moest ik rijden met schakelbak. Dat er verschil in zit snap ik wel maar bedoel meer van lage naar hoge bak. Splitten hoeft bij de rijtest niet. Dat komt wel met lessen. Doel er meer op dat je een beetje weet hoe dat werkt en dat je enige kennis hebt. Aangezien ik op mijn testdag iemand mee had die op slippers kwam en geen idee had wat een hoge of lage bak was. Laten we het er op houden dat zijn ritje erg bijzonder was en niet goed voor mijn bloeddruk haha. Ook al zat er een instructeur bij die gewoon ook kon remmen was het een enerverende rit. Ik zeg niet dat ze er een hele studie van moet gaan maken. Vooral niet doen. Maar gewoon even het verschil op zoeken en hoe het een beetje werkt hielp mij wel. Al zullen ze het voor jou rijtest ook wel uitleggen. Splitten werd tijden mijn rijtest niet verwacht. Idd gewoon een beetje feeling met het rijden en verkeersinzicht. Maak je niet te druk om foutjes links gaan ipv rechts (Dit overkwam mij ivm spanning) daar zullen ze je echt niet op laten zakken. Medische keuring valt heel erg mee. Daar zou ik me als je gewoon goed gezond bent niet druk om maken.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:44

Mellow, de rijtest gaat inderdaad via hun. Van Buuren is een rijschool en zij verzorgen de hele rijopleiding :j
Van wat ik begrepen heb, duurt de rijtest zo'n 2 uur en het is echt puur kijken hoe je feeling is en hoe snel je leert en dingen oppakt.
Je rijd vaak dezelfde rondjes, dan kijken ze of je jouw foutjes zelf kan verbeteren in de 2e ronde zeg maar.

Ik denk dat de rijtest in een automaat gaat, maar pin me daar niet op vast. Dat zal ik allemaal nog wel meekrijgen.
Voordat de rijtest is, ga ik als het goed is wel nog in ieder geval 1x mee met een kennis in de vrachtwagen zodat het niet weer helemaal nieuw is om er in te zitten. Is wel fijn denk ik :))
Heb jij handige filmpjes voor mij die ik kan kijken toevallig?

Hun hebben met een aantal andere bedrijven zelf een subsidiepotje opgezet en betalen dan mee aan de opleidingen van de personen die bij hun daarna gaan werken zeg maar.

GustixBill, jouw post is nu nog een beetje hocus pocus voor me :')
Medische keuring komt vast wel goed. Moet ook gezellig een potje urine meenemen, altijd leuk om dat te overhandigen :+

Ik hoop in ieder geval dat ik dan eind volgende maand mijn opleiding mag starten!

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:46

Automaat zou super zijn. Dat schakelen is wel even een dingetje in het begin. Mooi dat je van tevoren nog even langs kan gaan. Kan de lading er zeker wat vanaf halen. Het klinkt allemaal wel super goed zeg!

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:59

Je hebt 2 soorten versnellingsbakken
De makkelijkste is met maar 1 knop, om tussen hoog en laag te wisselen (hierdoor krijg je bij een 8bak 16 versnellingen en bij een 6bak 12). Die knop word de splitter genoemd :j
Om deze van kleine (1-4) naar grote (5-8) te brengen moet je de versnellingspook opzij kloppen (duwen normaal)

Stapelbak heeft 2 knoppen.
1 voor hoog en laag (splitter dus)
En 1 voor kleine naar grote groep.
Zoals het woord stapelbak zegt liggen 1-4 en 5-8 boven elkaar i.p.v. naast elkaar

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:55

Ik heb straks m'n rijtest van 1 tot 3.
Heb buikpijn van de zenuwen :=

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:58

Eet een banaan tegen de stres ;-) geen energie ofzo drinken want dan word het alleen maar erger.
En verder gewoon doen!!
Op zn duits, es ist noch kein meister vom himmel gefallen ;-)

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:00

Hahah Dankjewel! Er is een kwartiertje uitloop, ik moet even zuurstof halen :+

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:12

Komt allemaal wel in orde
Hier zijn de vingers gekruist voor je

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:10

Ik lig even gevloerd van de stress inmiddels. Even bijkomen :')

Ben er ook achtergekomen dat ik in een stapelbak rij. Dat was even wiskunde voor me :=

Maar het ging boven verwachting goed!!

Het sturen is best spannend in het begin want het lijkt alsof je overal tegenaan rijd, zo ruim stuur je. Maar dat ging uiteindelijk heel goed!

Het schakelen was in t begin even pielen, omhoog schakelen had ik uiteindelijk wel door, terugschakelen is moeilijker. Al had ik dat het laatste half uurtje ook goed door!

Heb zelfs achteruit ingeparkeerd!

Heb uiteindelijk 30 lesuren geschat gekregen, hoogstwaarschijnlijk zijn dat er meer dan ik nodig heb maar liever teveel als te weinig.

Dus we gaan definitief door! :oo *\%/* *\%/*

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:31

Supeeer
Mega blij voor je

Ja die stapelbak de eerste keer is wennen :j
Uiteindelijk wil je niks anders meer :)

30uren is wel net uren aantal, ken er die er veel langer over doen.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:32

Thanks! :D

Het gemiddelde ligt op 25 zeggen ze, instructeur zei dat ik waarschijnlijk wel met 25 uren kan afrijden al maar meer lessen plannen is altijd fijner dan te kort komen.

Ik snap wel waarom vrachtwagenchauffeurs in wat grotere auto's rijden.
Toen ik overstapte in mn VW Lupo was het net alsof ik in een mariokart karretje stapte :')