Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Emmaa_ schreef:Hele lastige situatie TS. Zoals ik het nu lees ben je best aan haar gaan 'hangen', ook al is dat misschien onbewust. Je bent erg teleurgesteld (en terecht) als een afspraak niet doorgaat en je geeft zelf aan dat je school draagbaar vindt omdat je weet dat zij er ook is. Dat is best een heftige band om met een docent te hebben, vooral omdat het in de eerste instantie niet haar functie is.
Ik zou, zoals Sophie_Wind ook zegt, contact met haar opnemen en haar je twijfels en je angsten laten weten. Wellicht dat zij in een gesprek met haar leidinggevende kan aangeven dat het écht uit den boze is dat dit bij je ouders terecht komt en dat hij er dan wat meer begrip voor heeft. Ook kan ik je aanraden om te kijken of er op school een echt aangewezen vertrouwenspersoon of decaan is. Dit lijntje is korter en logischer, en zij kunnen je een stuk meer begeleiding geven dan een oud-mentor die eigenlijk niet meer heel veel met jouw schoolloopbaan te maken heeft.
Heb je deze angsten en gevoelens ook bij je psychologe neergelegd?
A_Einstein4 schreef:Update
De school heeft zijn inbreng gedaan. De directie heeft haar "teruggefloten" omdat ze vinden dat ze teveel op de stoel van de hulpverlener gaat zitten. Snap ik van de ene kant, maar van de andere kant ben ik het er echt niet mee eens.
Maakt de situatie ook niet veel makkelijker, maar wel duidelijker