Ik ging van de Hema naar de schoonmaak en mijn toenmalige werkgever waarschuwde al dat het een stap omlaag was voor mij maar dat wilde ik toen niet horen.

Wat niet wil zeggen dat ik geen leuke tijden heb gekend want ik vond het in het begin echt leuk. Leuke collega's en meer dan genoeg uur. (contract van 38 maar werkte vaak 45)
Helaas werd dat minder toen de crisis kwam...collega's gingen weg, uren werden minder...het werd gewoon minder leuk. Nooit een complimentje of positief woord...
Ik werkte met één collega en ons rooster veranderde om de zoveel maanden...werkte ik in het begin geen enkele avond werkte ik er nu 4. Zwaar verrot want je kon nooit afspreken omdat je altijd moest werken. Ik had gebroken diensten, van 6 tot half elf en later weer van half 5 tot 8 gemiddeld. Je hebt dus niets aan je dag en de korte nachten begonnen mij op te breken. Ik sliep elke dag al 1x wat erbij op de bank maar dat was op het laatst 2x. (ik heb ook B12 tekort en 2 auto immuun ziektes waardoor ik al meer vermoeid ben dan een normaal persoon)Ik begon mij ook steeds vaker aan mijn collega te ergeren....wat logisch is als je altijd samen werkt. Daardoor werd het werk ook minder gezellig. Had steeds minder zin om te gaan werken en let's face it, schoonmaken is hersendood werk (vind ik) waar geen uitdaging in zit en er is weinig voldoening.
Ik wist sinds mei al dat we 10 uur per week gingen kwijtraken vanaf eind juli en dat is best veel in de maand en dat kon ik niet missen. Dus ik ben als een gek gaan solliciteren. Maar ja, 35 en geen opleiding gedaan...tja, dat was niet makkelijk. Ik reageerde op van alles maar geen reactie of altijd afwijzingen...
Tot ik solliciteerde op een fulltime vacature bij de Hema in Scherpenzeel. Ik mocht op kennismakingsgesprek komen! Ik was super blij want ik wilde zo graag terug de winkel in en al helemaal terug naar de Hema! Gesprek ging goed, en ik zou de week erop meer horen omdat hij nog meer mensen liet komen voor een gesprek. Helaas, ik was het niet geworden...

Toen mocht ik een week later op gesprek komen bij een ander bedrijf. Dat ging om 40 uur per week assemblage werk. Ook dat gesprek was positief maar omdat het vlak voor de zomerdrukte was nam de beste meneer niemand aan en zou ik op de stapel komen voor september. Ok, geen definitieve afwijzing maar ik kon ook nog nergens op rekenen.
Dus verder zoeken. Toen verscheen er opeens op een FB groep waar ik lid van was een vacature. Het ging om productiewerk in een lijstenmakerij. Het ging om 40 uur en ervaring was niet nodig. Nou klonk leuk dus mijn CV en motivatie gemaild. Na 3 dagen nog niets gehoord te hebben wilde ik reageren op de vacature in de FB groep maar iemand was mij voor, ze hadden veel reacties gehad maar ze zouden snel reageren. Dat klopte want ik werd de dag erna gebeld dat ik op gesprek mocht komen!
De dag erna gelijk op gesprek geweest. Bedrijf was aan huis van de werkgeefster en was een kwartiertje rijden. Gesprek zelf was lekker buiten in de zon (bedrijf zit op een boerderij) en de sfeer was gelijk goed. Ik kreeg een snelle rondleiding en zag in een flits wat werknemers. Ik zou fotolijsten moeten gaan maken van begin tot eind. Ik begin met de makkelijke onderdelen en zodra dat onder de knie is ga ik wat moeilijkere dingen leren. Klonk goed! Klein team, baas altijd aanwezig, 3 pauzes op een dag en normale werktijden. We spraken af dat ik de vrijdag erna zou bellen of ik het wilde doen en zo kon zij nog met haar man overleggen.
Thuis met mijn vader en stiefmoeder gebeld en hun gaven ook aan dat als het goed voelt ik het gewoon moest doen. En dat ik gelijk woensdag moest bellen, waarom wachten? Hmm, daar was ik het wel mee eens dus ik heb woensdag gelijk gebeld. Ze was was overrompeld dat ik eerder belde maar was blij dat ik zo enthousiast was. Ze had nog niet overlegd met haar man maar dat kwam wel goed. Ze vond het ook geen probleem dat ik na mijn vakantie zou beginnen...en dat is dus morgen.

En ik vind het heel erg spannend!! Het zal wel weer wennen zijn om 8 uur achter elkaar te werken maar ik hoef niet om kwart voor 5 mijn bed uit maar om kwart voor 7...en ik ben om 5 uur klaar elke dag dus ik kan 's avonds gewoon afspreken met vriendinnen.
Ook kan ik weer normaal koken...en dus gezonder.Maar ik ga weer iets nieuws leren...en dus fouten maken.
Nieuwe collega's leren kennen en ik ben het ook niet gewend dat mijn werkgever de hele dag in de buurt is.
Ik ben heel blij dat ik deze kans heb gekregen want na tigduizend afwijzingen heb je weinig hoop. Hopelijk heb ik alles snel door en vind ik het leuker dan gedacht.Any last tips?

Tuurlijk mag ik lang niet alles doen, maar ik doe al meer dan iemand zonder opleiding zou mogen
Heb ook al voordat ik daar begon al alles gezien en erbij geholpen. Had te maken met een te lief paard wat ik heb en wat zich niet door DA's aan de benen laat komen en die veel te vaak bij de dierenarts op visite moest