Even vanaf het begin:
Ik heb tm het 5e middelbaar in België gezeten waar ik eerst 4 jaar Latijn heb gedaan en daarna overgestapt ben op Humane Wetenschappen omdat mij dat toch meer interesseerde. Ik heb altijd heel goed kunnen leren en met 2 vingers in mijn neus (behalve wiskunde en sommige wetenschappen) goede punten gehaald. Helaas werd ik een paar jaar geleden zwaar depressief en vecht ik er nog steeds tegen. Ik heb dus altijd heel goed kunnen leren, totdat ik depressief werd. Concentratie, wat is dat?
Anyway, vanaf ongeveer het 3e middelbaar is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Waar ik eerst makkelijk zevens haalde had ik nu steeds meer moeite om voldoendes te halen. Het 4e ging ook nog goed maar in het 5e was het een ramp. Ik ben blijven zitten en nu zelfs gestopt met school. Omdat een depressie niet genoeg was heb ik helaas ook epilepsie erbij gekregen en icm school lag ik meer op de grond dan dat ik in de les zat dus de keuze gemaakt om te stoppen, het werd me allemaal veel te veel.
Eerst wilde ik via thuisonderwijs mijn diploma halen maar dat gaat nogal moeilijk om als Nederlandse een Belgisch diploma halen... Dus de keuze om naar Nederland te gaan. Ik heb me eigenlijk aangemeld op het VAVO om mijn Havo diploma te gaan halen maar daar ben ik nu toch over aan het twijfelen. Ik kom uit een ambitieuze familie en mijn doel was altijd om een goede en hoge opleiding te gaan doen.
Mijn niveau zal ongeveer te vergelijken zijn met VWO/gymnasium denk ik maar de keuze voor Havo gemaakt omdat mijn depressie en epilepsie studeren gewoon moeilijker maken dan het is.
Ik zou dus eigenlijk sowieso mijn havo diploma gaan halen zodat ik toch maar een papiertje heb en daarna vwo of hbo te gaan doen (en eventueel zo naar de universiteit te gaan) maar dan ben ik dadelijk 22 als ik klaar ben met mijn middelbaar en dat wil ik niet (ben nu 18).
Ik wil dus eigenlijk gewoon meteen VWO gaan doen maar ben zo bang dat het te moeilijk gaat zijn door mijn depressie en epilepsie.... Maar havo wil ik eigenlijk niet want ik wil het hoogst mogelijke halen.
Ik weet dus gewoon totaal niet wat ik moet kiezen...
Ik loop bij Kempenhaeghe en ziekenhuis voor de epilepsie en bij een psycholoog voor mijn depressie dus hulp heb ik genoeg in principe.